Interviu cu Oana Iancu, directorul comercial al Business Lease România
– Ce măsuri aţi adoptat pentru a limita răspândirea epidemiei atât în cadrul Business Lease România, cât şi în ceea ce-i priveşte pe clienţii şi partenerii companiei?
– Primul pas pe care l-am făcut a fost să ne asigurăm că oamenii noştri sunt în siguranţă. Am început încă de la primele semne demersurile pentru lucrul de acasă, am pus la dispoziţie dezinfectant în zona de birou şi am încurajat distanţarea socială. Pentru a reduce riscul infectării am renunţat la înregistrarea facturilor în format fizic şi am suspendat pentru o scurtă perioadă serviciile door-to-door.
În prezent, majoritatea angajaţilor noştri lucrează de acasă. Pentru cei pentru a căror activitate este necesară prezenţa la birou s-au organizat 2 ture săptămanale şi nu s-au acceptat excepţii de la regulă tocmai pentru a asigura siguranţa colegilor noştri care au fost nevoiţi să vină la birou.
Am luat în considerare revenirea la birou după 15 mai, însă după o analiză amănunţită a riscurilor am decis că este mai sigur pentru noi toţi să continuăm lucrul de acasă cel puţin până la 1 iunie.
În plus, pentru serviciile de rent şi achiziţia de autovehicule rulate din Auto Market clienţii noştri ne pot vizita doar cu programare prealabilă. Pentru mai multă siguranţă, pentru comercializarea vehiculelor rulate am implementat şi vizionarea prin videocall, iar pentru perioada stării de urgenţă ne-am deplasat la sediul/ reşedinţa clientului pentru vizionare. Au fost luate, totodată, măsuri speciale pentru dezinfectarea tuturor autoturismelor.
– În perioada stării de urgenţă, când o serie de activităţi au fost suspendate, iar deplasările, limitate, cum au fost utilizate flotele închiriate de companiile-client? Există consecinţe asupra contractelor de leasing operaţional?
– Per total maşinile au rulat mai puţin având în vedere că majoritatea clienţilor Business Lease a lucrat de acasă. De aceea, am propus activ recalcularea ratelor de leasing operaţional şi scăderea acestora, ţinând cont de rulajele mai mici din această perioadă, dar şi de estimările de rulaje în scădere pentru perioada următoare.
Cel mai important pentru noi în această perioadă a fost să ţinem aproape de clienţii noştri şi să îi ajutăm să găsească soluţii care să le susţină nevoia de mobilitate, precum şi să îşi folosească eficient capitalul disponibil.
„La Business Lease, am făcut tot ceea ce făceam în mod normal, însă diferit.”
– Cum s-a reconfigurat businessul de leasing operaţional în această perioadă?
– Din perspectiva angajaţilor Business Lease am reuşit într-un timp foarte scurt să implementăm procedurile necesare şi să facem toate ajustările de sistem pentru a ne putea desfăşura activitatea de acasă la fel de eficient ca la birou.
Din perspectiva partenerilor noştri de business, în pofida limitărilor de mobilitate am menţinut deschis Auto Market, iar clienţii noştri au putut beneficia în continuare de serviciile de rent şi returnare auto conform expirărilor. Nu s-a întârziat în livrarea autovehiculelor noi şi nu am solicitat amânarea returnărilor, iar serviciile de care beneficiau anterior, cu excepţia unei scurte perioade în care a fost suspendat serviciul door-to-door, au fost furnizate la acelaşi standard şi în această perioadă. Clienţii Business Lease au primit în continuare oferte, s-au întâlnit virtual cu Account Managerii, iar echipa noastră de vânzări şi-a continuat întâlnirile… în mediul online.
Am făcut tot ceea ce făceam în mod normal, însă diferit.
– Care au fost cele mai solicitate servicii în perioada stării de urgenţă?
– Cele mai solicitate au fost serviciile de suport pentru accidente (65% dintre solicitări), urmate de reparaţii (20%), în principal urgenţe, şi apoi întreţinere şi schimb de anvelope (15%).
A fost o perioadă în care am comunicat susţinut nevoia de a ne concentra pe ceea ce este urgent şi nu poate fi amânat sub nicio formă, pentru a reduce la mínimum riscurile.
– Ce servicii au apreciat cel mai mult clienţii Business Lease România în această perioadă?
– Perioada aceasta a fost foarte mult centrată pe raportare, analiză şi reconfigurare. Cel mai des am fost solicitaţi pentru aspecte de natură comercială: rapoarte, proceduri de lucru, soluţii pentru ajustări de bugete. La rândul nostru, am venit cu propuneri de reducerea a costurilor şi modificare a bugetelor prin ajustarea kilometrajelor contractate şi reconfigurarea serviciilor incluse ţinând cont de gradul de utilizare atât în această perioadă cât şi în perioada ce urmează. Tot în această perioadă am organizat un webinar dedicat atât clienţilor cât şi potenţialilor clienţi în cadrul căruia am analizat împreună procesul de returnare la final de contract. Soluţiile identificate au fost deja implementate în noua procedură de returnare auto prin care clienţii noştri beneficiază de servicii digitale de preinspecţie şi deschidere a dosarelor de daună. Toate aceste modificări au ca scop menţinerea sub control a costurilor în condiţiile actuale de evitare a călătoriilor suplimentare şi de păstrare a recomandărilor de distanţare.
În prezent, derulăm un nou proiect de consultanţă, adresat atât clienţilor, cât şi potenţialilor noştri clienţi, Car Policy Scan, prin intermediul căruia managerii de flotă pot beneficia gratuit în următoarele 2 luni de servicii de consultanţă pentru analiza flotei. În cadrul acestui proiect ajutăm managerii de flote să îşi completeze şi să îşi ajusteze política auto având la dispoziţie o serie de informaţii utile: ultímele tendinţe din piata auto şi cele mai recente cerinţele Ministerului Muncii privind siguranţa şi sănătatea utilizatorilor auto, rezultatul benchmark-ului realizat pe industrie şi diferite comparaţii de TCO care le vor permite să optimizeze cheltuielile cu flota.
Proiectele acestea de consultanţă, pe lângă că au fost extrem de apreciate de partenerii noştri, sunt şi cele care ne aduc cea mai mare satisfacţie. De altfel, rezultatele primei sesiuni a Chestionarului de Satisfacţie adresat clienţilor noştri, încheiat în luna aprilie a acestui an, confirma aprecierea eforturilor noastre de a le fi alături într-o perioadă plină de incertitudini şi reduceri de costuri. Angajaţii BLRO sunt apreciaţi pentru modul în care gestionează relaţia cu clienţii, reacţia promptă, dar şi cunoştinţele acestora şi calitatea informaţiilor furnizate.
Pe această cale ţinem să mulţumim clienţilor noştri pentru timpul alocat completării chestionarului.
„Soluţiile de închiriere pe termen scurt de la Business Lease sunt în continuare o variantă bună pentru a deservi nevoia de mobilitate în siguranţă”
– În contextul crizei Covid-19, ce aşteptări aveţi în acest an din punctul de vedere al finanţărilor prin leasing operaţional?
– Anul acesta este special prin multitudinea de necunoscute pe care le aduce la masa negocierilor.
Deşi ne aşteptăm la o contractare a pieţei, suntem optimişti că leasingul operaţional va fi, în continuare, o opţiune eficientă, mai ales în contextul în care companiile vor fi mai atente cu resursele şi le vor direcţiona mai degrabă către activitatea de bază. Pentru a face faţă incertitudinilor, vor opta, cel mai probabil în perioada următoare, pentru soluţii flexibile de finanţare, precum închirierea pe termen scurt.
Gradul de ocupare în prezent pe flota proprie este unul foarte bun şi considerăm că până la final de an ne vom mări flota peste numărul de unităţi estimate iniţial în buget. Estimăm totodată că vor exista modificări în structura flotelor şi că, pentru a-i juta să evite transportul public şi a păstra distanţarea socială, companiile vor aloca vehicule şi angajaţilor care nu beneficiază în prezent de astfel de sisteme de bonusare sau vor suplimenta numărul de vehicule alocate pentru car sharing.
– Credeţi că pandemia şi criza economică generată de aceasta va determina o modificare în comportamentul clienţilor de leasing operaţional?
– Utilizatorii sunt extrem de atenţi în privinţa maşinilor de serviciu şi nu mai sunt atât de deschişi să lase alte persoane să le conducă, fapt care va conduce anul acesta la o scădere a serviciilor door-to-door.
Răspundem acestor preocupări, astfel că la rândul nostru am implementat un proces riguros de preluare şi returnare a maşinilor.
– Care vor fi tendinţele din acest an în ceea ce priveşte leasingul operaţional, ţinând cont de efectele pandemiei?
– În leasingul operaţional ne aşteptăm ca prima opţiune să fie extinderea perioadelor de contract pentru obţinerea unor rate mai mici. Înţelegem această nevoie şi, la rândul nostru, pentru rulajele până în 25.000 de kilometri pe an, recomandăm clienţilor să opteze pentru perioada maximă de depreciere a maşinii.
Totodată, pentru că e o perioadă plină de incertitudini, soluţiile de închiriere pe termen scurt sunt în continuare o variantă bună pentru a deservi nevoia de mobilitate în siguranţă lăsând companiilor flexibilitatea de a opri oricând contractul, dar şi de avea acces rapid la maşini de bună calitate. Ne aşteptăm ca şi acest tip de solicitări să fie analizate cu mai multă atenţie de către companii luând mai multe criterii în considerare, precum vechimea maşinii, numărul de kilometri, clasa şi modelul.
CITEŞTE ŞI:
Lunile aprilie şi mai, luate în calcul la emiterea Certificatelor de Situaţie de Urgenţă
Comentați?