Acum este doar un model, dar în viitor va fi mult mai mult: Hyundai a decis ca numele Ioniq să devină noul său sub-brand de vehicule electrice.
Sunt multe exemple de sub-branduri pe piață: Mercedes-Benz își denumește toate modelele electrice EQ, BMW le numește ”i”, Audi atribuie denumirea e-tron tuturor modelelor electrificate, iar exemplele pot continua.
Chiar și la Hyundai, divizia de lux poartă numele de Genesis. Acum, însă, marcați de explozia modelelor electrice, coreenii mai fac o mutare radicală: toate modelele electrice viitoare vor purta numele de Ioniq, în loc de Hyundai. Astfel, Ioniq va deveni noul sub-brand al companiei coreene, iar Hyundai se dovedește la fel de hotărât ca și în cazul lui Genesis: renunță complet la numele Hyundai pentru viitoarele modelele electrice (abordare diferită de a triadei germane Audi-BMW-MB), numindu-le, simplu, Ioniq.
”Noua marcă va schimba optica clienților de vehicule electrice. Cu o nouă abordare care se bazează pe conectivitate, oferim experiențe integrate într-un stil de viață eco”, spune vice-președintele Hyundai, Wohnung Cho.
Trei modele Ioniq noi în 4 ani
Termenul Ioniq s-a format din fuziunea cuvintelor ”ion” și ”unique” și s-a născut în 2016, odată cu primul model capabil să ofere trei versiuni de propulsie, la alegere, pe aceeași platformă: hibrid, plug-in hybrid și full-electric.
Acum, însă, profitând de popularitatea modelului, Hyundai își va numi întreaga gamă de electrice ”Ioniq” și va lansa trei modele în viitorii 4 ani. Primul, un crossover de clasă medie, va fi numit Ioniq 5 și va vedea lumina zilei la începutul anului viitor. De fapt, va fi versiunea de serie a conceptului 45, testată de coreeni pe drumurile publice și despre care avem unele informații în link-ul de mai sus.
Apoi va urma sedanul Ioniq 6, care se va baza pe conceptul Prophecy și, probabil, va fi succesorul actualului model Ioniq din gama Hyundai. În sfârșit, în 2024, coreenii vor lansa un SUV mare, numit Ioniq 7, care, probabil, va fi concurent cu Audi e-tron, Mercedes-Benz EQC și Jaguar I-Pace.
Toate aceste modele vor fi construite pe viitoarea platformă scalabilă E-GMP (Electric Global Modular Platform) și vor avea în comun capacitatea de încărcare rapidă și autonomia mare. Noua platformă îi va susține pe coreeni în ținta pe care și-au propus-o: să vândă un milion de vehicule electrice și să dețină 10% din piața de electrice până în 2025. Totodată, Hyundai țintește locul al treilea în ierarhia producătorilor de vehicule ”verzi” (electrificate), cu vânzări anuale de 500.000 de unități în 2025, inclusiv fuel-cell.
Comentați?