Înmatriculările de vehicule comerciale pe țări: martie 2020

Înmatriculările de utilitare sub 3,5 tone au scăzut în luna martie cu aproape 50% față de aceeași lună din 2019. Diferențele între țările din Europa sunt foarte mari.
VW Comerciale vânzări

Per total, piața de vehicule comerciale din Europa a scăzut în luna martie cu 47,3%, iar utililitarele ușoare (LCV-urile) au fost cel mai afectat segment, înregistrând un declin de 49,8%. Cel mai puțin afectate au fost vehiculele medii și grele, ale căror înmatriculări au regresat cu 35,6%.

Vânzările de vehicule comerciale pe țări martie 2020 floteauto

Per ansamblu, înmatriculările de vehicule comerciale au înregistrat cele mai mari căderi, așa cum era de așteptat, în țările cele mai afectate de Covid-19: Italia (-66,1%), Spania (-64,4%) și Franța (-63,1%).

Iată prognoza vânzărilor de autoturisme și LCV-uri pe 2020!

Aceste regrese au influențat negativ bilanțul în primul trimestru al anului, când piața europeană a înregistrat un declin de 23,2%, ajungând la 413.227 unități. Singurele patru țări unde scăderea a trecut de 10% au fost Spania (-31,7%), Franța (-26,9%), Italia (-26,6%) și Germania (-14,4%).

Vânzările de vehicule comerciale pe țări martie 2020 floteauto

Vânzările de camioane Ford se mențin ”în grafic”

Dacă ne referim doar la comercialele ușoare (LCV-uri), piața europeană a scăzut cu 23,1%, absolut fiecare țară din Uniunea Europeană înregistrând declinuri. Cel mai afectate au fost Spania (-33,5%), Italia (-29,4%), Franța (-27,3%) și Germania (-11,8%).

Vânzările de vehicule comerciale pe țări martie 2020 floteauto

România nu a fost lovită la fel de dur, însă, în aceeași ordine de idei, în țara noastră restricțiile au început în luna aprilie. Drept urmare, în luna martie 2020, în România au fost înmatriculate 983 de vehicule comerciale ușoare (<3,5 t), în scădere cu 24,8% față de martie 2019, în timp ce primul trimestru al anului a înregistrat un declin cu 21,2%, până la 4.249 unități.

via ACEA

 

Adaugati comentariu