Vânzările de autoturisme şi utilitare uşoare, în scădere cu 22% în 2020

Potrivit companiei de consultanţă şi cercetare de piaţă IHS Markit, la nivel global, vânzările de autoturisme şi vehicule utilitare uşoare vor scădea, în medie, cu 22% în 2020, iar producţia acestora, cu 21,1%. Sigur, vor exista diferenţe, în funcţie de regiunile lumii.
vânzările

Reducerea drastică a vânzărilor şi a producţiei, care va avea loc pe fondul unei scăderi estimate de 3% a PIB-ului la nivel mondial, este cauzată de „micşorarea cererii şi a ofertelor pe termen scurt”, arată analiza IHS Markit.

În China, unde majoritatea fabricilor şi dealerilor şi-au reluat activitatea, analiştii anticipează o scădere de 15,5% pentru vânzările de vehicule noi, pe fondul contracţiei cererii, care face imposibilă revenirea la capacităţile operaţionale anterioare crizei. IHS Markit anticipează că în acest an, în China, vor fi înmatriculate 21 de milioane de vehicule noi, comparativ cu 28 de milioane de unităţi în 2019.

În Statele Unite, scăderea vânzărilor ar putea ajunge la 26,6% faţă de 2019, cu un total de 12,5 milioane de înmatriculări în acest an. Potrivit analiştilor, „vânzările din aprilie şi mai ar putea înregistra niveluri minime istorice, din cauza menţinerii restricţiilor impuse de criza Covid-19 în cea mai mare parte a ţării”. În SUA, cele mai mici vânzări anuale au fost înregistrate în 1981, fiind înregistrate 8,8 milioane de vehicule noi.

Pe plan european, IHS Markit estimează o scădere de 24,9%, la 13,6 milioane de vânzări de vehicule noi.

Producţia s-a prăbuşit brusc

Pentru producţia de autovehicule, este estimată o scădere cu 21,1% la nivel mondial, ceea ce ar însemna că vor fi fabricate mai puţin cu 18,8 milioane de vehicule decât în 2019. Cel mai puternic impact al crizei Covid-19 este aşteptat în prima jumătate a anului, producţia fiind estimată să scadă cu 24% în primul trimestru şi cu 44% în cel de-al doilea, pe fondul intensificării măsurilor de izolare. Pe parcursul anului, IHS Markit anticipează o scădere de 35% în primul semestru şi de 8% în semestrul doi.

În China, mai mult de jumătate din fabrici au revenit la capacitate maximă la sfârşitul lunii martie, „însă ritmul producţiei a fost aliniat la nivelurile stocurilor şi al cererii”, arată reprezentanţii companiei de cercetare.

Pe de altă parte, în Europa, realuarea activităţii se face diferenţiat, producţia lunii aprilie fiind la un nivel foarte scăzut. „În ţări, precum Franţa şi Marea Britanie, guvernele au avertizat că activitatea semnificativă se va relua cel mai sigur abia în luna mai”, se arată în analiză.

În America de Nord, oprirea producţiei de autovehicule, iniţiată la începutul lunii martie, este aşteptată să continue cel puţin până la începutul lunii mai. „În aceste nouă săptămâni, nu au fost produse aproximativ 2,75 milioane de vehicule noi”, notează IHS Markit.

Nici în Japonia, lucrurile nu stau mai bine. „Scăderea producţiei ar putea fi accentuată de situaţia la nivel naţional a epidemiei, care se deteriorează, şi de exporturile reduse drastic”, arată analiza.

 

CITEŞTE ŞI:

 

Adaugati comentariu