Advertisement

Înmatriculările de autoturisme noi
Home Piaţa auto Analize de piață Înmatriculările de autoturisme noi, în scădere cu aproape 28% în iunie

Înmatriculările de autoturisme noi, în scădere cu aproape 28% în iunie

Înmatriculările de autoturisme noi în luna iunie 2020, care au însumat 10.161 de unități, au scăzut cu 27,8% comparativ cu luna similară a anului trecut, arată Asociaţia Producătorilor şi Importatorilor Auto (APIA), care citează statistica Direcţiei Regim Permise de Conducere şi Înmatriculare a Vehiculelor (DRPCIV).

Potrivit APIA, ca şi în Europa, pandemia Covid-19 a fost principalul factor al acestei evoluţii, deşi, în România, dealership-urile au rămas deschise în toată această perioadă.

”Ca urmare, după primele 6 luni din acest an, România înregistrează o scădere destul de importantă, de 30,7%, dar mai puţin amplă comparativ cu evoluţia înregistrată în cele mai mari pieţe europene, care consemnează scăderi între 34,5% (Germania) şi 50,9% (Spania)”, arată reprezentanții Asociației.

Conform datelor DRPCIV, Top 5 mărci autoturisme înmatriculate în luna iunie în funcţie de volume sunt:

  • Dacia 3.600 unităţi (-4,6% faţă de luna iunie 2019),
  • Renault – 808 unităţi (-41,5%),
  • Hyundai – 700 unităţi (-3,2%),
  • Toyota – 650 unităţi (+16,9%),
  • Volkswagen – 620 unităţi (-41,8%).

În schimb, la categoria autoturisme rulate, cele 26.552 unităţi înmatriculate în luna iunie 2020 sunt cu 21% mai puţine decât în luna similară din 2019 (de 2,6 ori mai multe decât cele noi), generează pe ansamblul primelor 6 luni din 2020 un volum total de 217.701 unităţi, ceea ce reprezintă o scădere totală de doar 16,6% (cele noi -30,7%) faţă de aceeaşi perioadă din 2019.

În ceea ce priveşte înmatriculările de vehicule comerciale noi (LCV, HCV, Minibus), acestea înregistrează în luna iunie 2020, o scădere generală de 14,8% (dar LCVs în creştere cu +6,4%), iar pe ansamblul primelor 6 luni din acest an, o scădere generală de 33%.

„După contracţia pieţei auto din primele luni ale anului 2020 (ianuarie – februarie), impactul COVID-19 accentuează în următoarele 4 luni (martie-iunie) scăderea achiziţiilor de autoturisme, atât în Europa, cât şi în România”, spune APIA.

Astfel, şi în luna iunie 2020, cele mai mari pieţe auto au înregistrat volume mult mai mici în comparaţie cu luna similară a anului 2019. Ca urmare, pe ansamblul perioadei analizate, cea mai bună evoluţie în luna iunie în rândul celor mai mari patru pieţe europene (Germania, Franţa, Italia, Spania) o înregistrează Franţa, care consemnează o creştere de 1,2%.

Pe ansamblul primului semestru, însă, Germania este ţara care a rezistat cel mai bine din acest grup de ţări, scăderea totală fiind de „doar” 34,5%. Aceasta este urmată de Franţa, cu 38,6%, Italia, cu 46,1%, şi de Spania, cu 50,9%.

 

CITEȘTE ȘI:

Un scenariu de calcul al salariului în programul redus de muncă (Kurzarbeit)

Rabla 2020. Noi dosare de finanţare aprobate pentru companii

Mercedes-Benz închide fabrica din Franța, unde produce modelele Smart

Comentați?

Lasă un răspuns

Adresa ta de email nu va fi publicată. Câmpurile obligatorii sunt marcate cu *

Articole similare

mașini second hand
Analize de piațăAuto rulate

Transparența pieței de mașini second hand din România a scăzut ușor pe parcursul anului

Deși piața de mașini second hand s-a stabilizat și a revenit, în...

CAFE
Analize de piațăFlotă verde

Standardul CAFE. Franța se opune sancționării cu miliarde de euro a producătorilor auto

Ministru francez al Economiei, Finanțelor și Industriei, Antoine Armand, a sugerat sectorului...

Italia
Analize de piață

Italia cere UE o examinare anticipată a interdicției mașinilor termice din 2035

Italia dorește ca Uniunea Europeană să devanseze examinarea interdicției privind vânzarea de...

autoturisme pur electrice
Analize de piață

Înmatriculările de autoturisme pur electrice s-au prăbușit cu 56,6% în luna septembrie

În luna septembrie a anului 2024, față de aceeași perioadă a anului...