Advertisement

Înmatriculările de autoturisme noi
Home Piaţa auto Analize de piață Înmatriculările de autoturisme noi, în scădere cu aproape 28% în iunie

Înmatriculările de autoturisme noi, în scădere cu aproape 28% în iunie

Înmatriculările de autoturisme noi în luna iunie 2020, care au însumat 10.161 de unități, au scăzut cu 27,8% comparativ cu luna similară a anului trecut, arată Asociaţia Producătorilor şi Importatorilor Auto (APIA), care citează statistica Direcţiei Regim Permise de Conducere şi Înmatriculare a Vehiculelor (DRPCIV).

Potrivit APIA, ca şi în Europa, pandemia Covid-19 a fost principalul factor al acestei evoluţii, deşi, în România, dealership-urile au rămas deschise în toată această perioadă.

”Ca urmare, după primele 6 luni din acest an, România înregistrează o scădere destul de importantă, de 30,7%, dar mai puţin amplă comparativ cu evoluţia înregistrată în cele mai mari pieţe europene, care consemnează scăderi între 34,5% (Germania) şi 50,9% (Spania)”, arată reprezentanții Asociației.

Conform datelor DRPCIV, Top 5 mărci autoturisme înmatriculate în luna iunie în funcţie de volume sunt:

  • Dacia 3.600 unităţi (-4,6% faţă de luna iunie 2019),
  • Renault – 808 unităţi (-41,5%),
  • Hyundai – 700 unităţi (-3,2%),
  • Toyota – 650 unităţi (+16,9%),
  • Volkswagen – 620 unităţi (-41,8%).

În schimb, la categoria autoturisme rulate, cele 26.552 unităţi înmatriculate în luna iunie 2020 sunt cu 21% mai puţine decât în luna similară din 2019 (de 2,6 ori mai multe decât cele noi), generează pe ansamblul primelor 6 luni din 2020 un volum total de 217.701 unităţi, ceea ce reprezintă o scădere totală de doar 16,6% (cele noi -30,7%) faţă de aceeaşi perioadă din 2019.

În ceea ce priveşte înmatriculările de vehicule comerciale noi (LCV, HCV, Minibus), acestea înregistrează în luna iunie 2020, o scădere generală de 14,8% (dar LCVs în creştere cu +6,4%), iar pe ansamblul primelor 6 luni din acest an, o scădere generală de 33%.

„După contracţia pieţei auto din primele luni ale anului 2020 (ianuarie – februarie), impactul COVID-19 accentuează în următoarele 4 luni (martie-iunie) scăderea achiziţiilor de autoturisme, atât în Europa, cât şi în România”, spune APIA.

Astfel, şi în luna iunie 2020, cele mai mari pieţe auto au înregistrat volume mult mai mici în comparaţie cu luna similară a anului 2019. Ca urmare, pe ansamblul perioadei analizate, cea mai bună evoluţie în luna iunie în rândul celor mai mari patru pieţe europene (Germania, Franţa, Italia, Spania) o înregistrează Franţa, care consemnează o creştere de 1,2%.

Pe ansamblul primului semestru, însă, Germania este ţara care a rezistat cel mai bine din acest grup de ţări, scăderea totală fiind de „doar” 34,5%. Aceasta este urmată de Franţa, cu 38,6%, Italia, cu 46,1%, şi de Spania, cu 50,9%.

 

CITEȘTE ȘI:

Un scenariu de calcul al salariului în programul redus de muncă (Kurzarbeit)

Rabla 2020. Noi dosare de finanţare aprobate pentru companii

Mercedes-Benz închide fabrica din Franța, unde produce modelele Smart

Comentați?

Lasă un răspuns

Adresa ta de email nu va fi publicată. Câmpurile obligatorii sunt marcate cu *

Articole similare

vehicule electrice
Analize de piațăFlotă verde

Vânzările de vehicule electrice la nivel mondial au crescut cu 29% în primele 4 luni

Numărul de vehicule electrice vândute la nivel global în luna aprilie 2025...

Stellantis
Analize de piață

Stellantis depășește Toyota la vânzările de vehicule hibride în Europa

În primul trimestru al anului 2025, Stellantis a vândut mai multe vehicule...

emisii
Administrare floteAnalize de piață

Doar 27% dintre flote își pot măsura emisiile de CO2. Studiu Alphabet (BMW)

În pofida unei creșteri constante a monitorizării emisiilor, doar 27% dintre flote...

toyota
Analize de piațăBusiness

De ce Toyota rămâne cel mai profitabil producător auto din lume

Profitul net al constructorului auto japonez Toyota în anul fiscal 2024 –...