Industria de logistică a vehiculelor finite, într-o criză fără precedent

Industria de logistică a vehiculelor finite continuă să se confrunte cu o criză fără precedent, cu costuri în creștere și capacități și volume în scădere, avertizează Asociația Europeană din domeniul logisticii auto (ECG). În sectorul maritim, de exemplu, tarifele de navlosire (închiriere) pentru transportatorii de mașini și camioane s-au triplat în ultimul an.
Industria de logistică

ECG a derulat un sondaj în rândul companiilor membre privind capacitățile de transport și costurile
înregistrate în ultimii doi ani, 2020 și 2021. Potrivit rezultatelor, mai mult de jumătate dintre companiile care operează în toate modurile de transport (rutier, transport maritim, barje și feroviar), au raportat scăderea capacităților în perioada analizată.

În plus, 91% dintre respondenți au indicat faptul că principalul motiv pentru aceste reduceri este legat
de penuria de materiale (în special de microcipuri) și de reducerile de volum în sectorul auto, mai degrabă decât de pandemie și blocajele din lanțurile de aprovizionare. Reducerea medie ponderată a capacității pentru transportatorii de camioane a fost de 21%.

Totodată, pentru companiile de transport maritim și de barje, costurile cu combustibilul au crescut cu 60%.

Pe de altă parte, salariile, în special pentru șoferi, au crescut enorm în multe regiuni, unele companii din industria de logistică acordând două sau chiar trei creșteri într-un an în încercarea de a păstra personalul.

 

CITEȘTE ȘI:

Directorii generali din ECE încep să prefere piețele mai aproape de ”casă”. PwC CEO Survey 2022

Toyota rămâne, pentru al doilea an consecutiv, cel mai mare producător auto

 

 

Adaugati comentariu