Daimler AG devine Mercedes-Benz Group AG de la 1 februarie

Daimler AG va fi redenumită Mercedes-Benz Group AG de la 1 februarie, o decizie care, potrivit șefului companiei, Ola Kaellenius, va crește valoarea producătorului de mașini de lux pentru acționari. Noul rebranding este cea mai recentă schimbare a producătorului auto, care și-a început parcursul ca Daimler-Benz AG în 1926.
Mercedes-Benz Group

Potrivit Reuters, marca Mercedes, numită după fiica unui antreprenor de automobile, a fost adoptată oficial de Daimler AG în 1902.

Directorul executiv, Ola Kaellenius, a explicat că ”acest pas va oferi companiei o șansă reală de a crește de mai multe ori”. Cu toate acestea, el a evitat să precizeze o țintă specifică pentru Mercedes-Benz Group, care valorează în prezent aproximativ 77 de miliarde de euro.

Analiștii par să aibă opinii diferite în această privință, deoarece consideră că un producător de automobile premium care concurează pe o piață de lux, prin definiție mică și restrânsă, ar putea să aibă o creşterere limitată.

Analistul auto european din cadrul RBC Capital Markets, Tom Narayan, consideră că „investitorii ar putea începe să vadă Mercedes ca pe Lucid Motors sau Tesla și să înceapă să-i ofere un multiplu pentru vehicule electrice”. Analistul arată, însă, că atât Lucid, cât și Tesla și-au început activitatea 100% cu vehicule electrice, în timp ce Mercedes va trebui mai întâi să-și transforme vehiculele cu combustie internă în mașini electrice. „Aceasta poate fi o limitare a cât de departe ar putea ajunge nivelul multiplului pe termen scurt”, a explicat Narayan.

Mercedes-Benz s-a concentrat agresiv pe electrificare, anunțând că își propune să producă din 2024 propriile sale propulsoare pentru vehicule electrice.

Viitoarele arhitecturi electrice MMA și MB.EA ale producătorului de automobile de lux vor fi proiectate intern, urmând să fie dezvoltate, de asemenea, sisteme de propulsie pe cont propriu.

„Vrem să controlăm cât mai mult posibil sistemul general al motorului, bateriei și propulsiei electrice, similar cu ceea ce facem în cazul motorului cu ardere”, a precizat șeful departamentului de dezvoltare la Daimler, Markus Schaefer.

 

CITEȘTE ȘI:

Industria de logistică a vehiculelor finite, într-o criză fără precedent

Directorii generali din ECE încep să prefere piețele mai aproape de ”casă”. PwC CEO Survey 2022

Adaugati comentariu