La licitația pentru proiectarea și execuția lucrărilor de structură de rezistență a magistralei de metrou M6, secțiunea 2 Tokyo (între DN1 și Complexul Comercial Băneasa) – Aeroport ”Henri Coandă”, au fost depuse trei oferte până vineri, 28 ianuarie, termenul limită de primire a acestora, a anunțat secretarul de stat în Ministerul Transporturilor, Ionel Irinel Scrioșteanu. Tronsonul are o lungime de 7,6 km și 6 stații – Washington, Paris, Bruxelles, Otopeni, Ion I.C. Brătianu, Aeroport Otopeni.
Potrivit oficialului din Ministerul Transporturilor, ofertele au fost depuse de Asociația Alsim Alarko Sanayi Tesisleri ve Ticaret (lider de asociație) – Yuksel Proje; Asociația Dogus Insaat ve Ticaret (lider de asociație) – Tekfen Inșaat ve Tesisat – Concelex; Asociația Gulermak (lider de asociație) – 3 TI Progetti Italia – Ingegneria Integrata – Somer – Vertatel International.
Ofertele au fost depuse în cadrul primei etape de selectare a cadidaturilor, iar în perioada următoare vor fi analizate documentele pentru calificare. Urmează cea de-a doua etapă, în cadrul căreia vor fi depuse ofertele tehnice și financiare.
Valoarea contractului este de 2,38 miliarde de lei, fără TVA.
Magistrala de metrou M6 este prima linie de transport public de mare capacitate care face legătura între norul și sudul Bucureștiului, conectând direct Capitala de localitățile din Ilfov, Otopeni și Jilava.
M6 este o ramificație a Magistralei M4 Străulești – Gara de Nord – Palatul Parlamentului – Eroii Revoluției – Gara Progresu.
”Linia de metrou M6, pe relația Stația 1 Mai – Stația Aeroport Otopeni este inclusă în toate scenariile analizate pentru obținerea unei strategii de mobilitate durabilă în București (PMUD 2016-2030), fiind selectată în Scenariul Optim. Aceasta va oferi o conexiune importantă între partea de sud a Regiunii București-Ilfov și aeroport”, a arătat Ionel Scrioșteanu.
Acesta precizează că actele normatice de aprobare au fost obținute pentru întregul traseu al
proiectului, respectiv 14,2 km, 12 stații și achiziția a 12 trenuri. Indicatorii tehnico-economici sunt
aprobați de Guvern, pe baza unor analize care iau în considerare impactul veniturilor de pe întreaga
magistrală.
”Această linie, încă din faza de proiectare preliminară pentru studiul de fezabiliate, a fost pregătită
prin crearea posibilității extinderii până la Teminalul II al Aeroportului Internațional Henri Coandă.
Împărțirea în două secțiuni, cu punct comun Stația Tokyo, a fost făcută pentru a permite abordarea în
paralel a săpării tunelului, în două direcții, cu 4 utilaje TBM și, ulterior, pentru contractarea unitară a
lucrărilor de finisaje, instalații, semnalizări și de achiziții material rulant”, a mai arătat secretarul de
stat.
Secțiunea 1 a Magistralei M6 1 Mai – Tokio are o lungime de 6,6 km și cuprinde 6 stații: 1 Mai
(existentă), Pajura, Expoziției, Piața Montreal, Gara Băneasa, Aeroport Băneasa, Tokyo.
Proiectul de introducere a trenului metropolitan București – Ilfov are prevăzută o Stație Multimodală
pe Centura București / DN1 pentru asigurarea transferului între tren și metrou.
”În paralel, vom continua cu implementarea proiectelor legate de prelungirea magistralei de metrou
M5, de la Eroilor până la Pantelimon, cu extinderea magistralei de metrou M4, de la Gara de Nord
până la Piața Progresul (finanțată prin PNRR), precum și cu modernizarea magistralei M2”, a conchis
Ionel Scrioșteanu.
CITEȘTE ȘI:
Daimler AG devine Mercedes-Benz Group AG de la 1 februarie
Industria de logistică a vehiculelor finite, într-o criză fără precedent
Comentați?