lux
Home Piaţa auto Analize de piață În pofida sancțiunilor, tot mai multe mașini de lux occidentale sunt vândute în Rusia

În pofida sancțiunilor, tot mai multe mașini de lux occidentale sunt vândute în Rusia

După invadarea Ucrainei și impunerea sancțiunilor în martie 2022, țările occidentale (UE, SUA, Marea Britanie) au interzis exportul de bunuri de lux către Rusia, inclusiv cel de mașini de lux. Cu toate acestea, datele de la vama rusă și investigațiile independente au arătat că sute de vehicule de lux de mare valoare încă ajung în Rusia în fiecare an.

Vânzările de mașini de lux sunt chiar în creștere. Potrivit agenției ruse Autostat, 511 mașini noi de lux au fost vândute în primele nouă luni ale acestui an. Volumul este cu 26% mai mare decât în ​​perioada ianuarie – septembrie 2024. Bentley a fost cea mai populară marcă de lux în septembrie, cu 21 de unități vândute. Rolls-Royce, care a fost pe primul loc la vânzări în perioada mai – august, a trecut pe locul al doilea (19 unități), Lamborghini a ocupat locul trei cu (17 unități). Cinci Ferrari-uri noi și un Aston Martin și-au găsit, de asemenea, cumpărători la începutul toamnei.

Pentru prima dată în 2025, crossover-ul Lamborghini Urus a ocupat primul loc în segmentul de lux, cu 15 unități vândute în septembrie. Rolls-Royce Cullinan (13 unități), mașina cu cele mai bune vânzări din ultimele opt luni, s-a clasat de data aceasta pe locul al doilea. În topul cinci s-au mai aflat Bentley Bentayga (10 unități), Bentley Continental GT (7 unități) și Rolls-Royce Phantom (3 unități).

Majoritatea dealerilor și producătorilor susțin că nu vând mașini direct în Rusia, dar cu toate acestea vehiculele ajung acolo prin canale „gri”. De exemplu, prin țări terțe, în principal Georgia, Kârgâzstan, Armenia, Azerbaidjan și Belarus. Vehiculele sunt înmatriculate acolo, apoi transportate în Rusia.

Conducerea Rolls-Royce recunoaște că mașinile „ajung” în Rusia prin intermediari, în pofida interdicției, producătorul susținând că vânzări directe nu au loc, dar după revânzare nu mai deține controlul. La fel, livrările mărcilor Porsche sunt legate de Kârgâzstan. Și Cybertruck-ul Tesla apare în showroom-urile prestigioase din Moscova prin aceleași canale, deși producătorul nu furnizează oficial Rusiei.

 

Sursa foto: lamborghini.com/

 

 

 

 

CITEȘTE ȘI:

 

Slovenia acordă o subvenție de 7.200 euro/vehicul pentru achiziționarea de mașini electrice

 

Reciclarea bateriilor. Companiile chineze ating rate de recuperare de 99,6% pentru nichel, cobalt și mangan

 

 

Comentați?

Lasă un răspuns

Adresa ta de email nu va fi publicată. Câmpurile obligatorii sunt marcate cu *

Articole similare

Volkswagen
Analize de piațăIndustrie auto

Prognoze sumbre pentru cei trei giganți auto germani – Volkswagen, BMW și Mercedes-Benz

Piața auto germană, cândva un simbol al preciziei, prestigiului și puterii tehnologice,...

Tesla
Analize de piațăFlotă verde

Tesla, pe piața europeană: de la dominația incontestabilă la prăbușirea vânzărilor

A existat o vreme când Tesla întruchipa avangarda mobilității electrice, dominând incontestabil...

industria auto
Analize de piațăIndustrie auto

Industria auto europeană se pregătește pentru o redresare treptată. Estimări pentru 2026

După un 2025 dificil, marcat de mai multe avertismente privind scăderea profitului...

Înmatriculările
Analize de piață

INS: Înmatriculările noi de vehicule rutiere pentru transportul pasagerilor au crescut cu 19,7% în T3

Înmatriculările noi de vehicule rutiere pentru transportul pasagerilor au crescut cu 19,7%...