O dezvoltare care pare a dura o veșnicie: Hyundai și-a pregătit pick-upul mai minuțios decât ar fi făcut-o cu un supercar, și, în sfârșit, versiunea finală se conturează. Deci iată ce știm despre pick-upul Hyundai Santa Cruz.Încă din 2017 am avut confirmarea producției viitoarei generații, pe care Hyundai plănuia s-o scoată relativ repede pe piață. Numai că timpul a trecut, iar planurile coreenilor s-au lungit până în 2021, când va începe cu adevărat producția pick-upului.
Până în prezent, au apărut fotografii cu Santa Cruz camuflat, în teste, și, de asemenea, o imagine cu caroseria goală-goluță, transportată de un stivuitor. Santa Cruz pune designul în prim plan (la fel ca și Honda Ridgeline), afișând forme dinamice și linii oblice, care disimulează ”tăieturile” rectangulare și unghiurile de 90 de grade tipice utilitarelor.
Coreeanul ar putea păstra lada spate glisantă prezentă pe conceptul din 2015, care culisează pe rulmenți și extinde la nevoie lungimea benei. Astfel, s-ar menține un gabarit compact la gol, combinat cu o suprafață de transport mare la nevoie. O trăsătură confirmată este cea a aspectului unitar, cu lada integrată în aceeași unitate cu cabina.
💡 Iată-l pe Suzuki Jimny pick-up! 💡
În pofida desenului cu uși spate ”suicide” al conceptului și a randărilor ce arătau versiuni cu două uși, absolut toate fotografiile spion au relevat o singură versiune, cu 4 uși, cele din spate fiind mari și cu deschidere normală. Este foarte probabil ca Hyundai Santa Cruz să împartă platforma cu Santa Fe, caz în care discutăm despre o caroserie autoportantă, nu despre o structură cu șasiu separat, fapt care îl transformă într-un pick-up de lifestyle, mai degrabă decât într-unul heavy-duty.
Foarte probabil, și motoarele vor fi comune cu cele de pe Santa Fe. Pentru piața nord americană și pentru cea asiatică, unde va fi lansat inițial, ne așteptăm la un entry-level de 2.4 litri de 185 CP și la o versiune mai performantă, de 2.0 l turbo, care va produce 232 CP. Cât despre o versiune pentru Europa (și, implicit, pentru România), nimic nu este sigur. La cum se vând pick-upurile în celelalte regiuni de pe glob (de exemplu, în America de Nord, în 2020 au fost vândute mai multe pick-upuri decât autoturisme!), ar fi improbabilă, dar nu imposibilă o prezență pe bătrânul continent. Să nu uităm, totuși, că piața pick-upurilor medii este bine reprezentată în Europa: Toyota Hilux, Nissan Navara, Mitsubishi L200, Isuzu D-max, VW Amarok și Ford Ranger și un viitor model pentru FIAT – Peugeot – Opel ar putea să-i atragă în horă și pe coreeni.
surse foto: indianautosblog
Comentați?