Soluție de compromis: Suzuki Jimny Pick-Up ar putea fi răspunsul japonezilor la legislația dură a UE. Și arată atât de bine, încât mă întreb de ce a fost nevoie de un motiv ca să se nască cel mai simpatic ”papuc” din industrie!
Vin vremuri grele în industria auto: după ce că pandemia de Coronavirus a închis mai toate uzinele de pe glob, și legislația le pune bețe în roate producătorilor.
Media emisiilor de CO2 pentru fiecare producător auto este de 95 g/km (+/- câteva grame, în funcție de greutatea fiecărei mașini) începând cu 2020, iar depășirea acesteia va fi taxată de UE începând cu 2021. Am explicat pe larg, cu exemple clare, mecanismul, în revista Flote Auto care se află acum pe piață. Pe înțelesul tuturor, la sfârșitul anului 2020 se va trage linie și se va calcula suma emisiilor CO2 pentru toate exemplarele vândute în acest an de către o companie, rezultatul se va împărți la numărul de exemplare, iar fiecare gram de CO2 emis peste limită va fi taxat.
Predicțiile spun că absolut toți producătorii care comercializează autoturisme pe teritoriul UE vor plăti amenzi începând cu 2020, mai puțin Tesla, care are emisii zero în toată gama. Iar Suzuki simte amenințarea: Jimny emite cu 81 g/km CO2 mai mult decât limita legală, așa că fiecare exemplar vândut în 2020 s-ar putea traduce printr-o penalizare de 7.700 euro! O amendă care se ridică la 40% din prețul de pornire al modelului. Adică Suzuki nu numai că ar avea zero profit, ci ar putea să nu-și scoată cheltuielile de producție!
Citește aici testul cu Suzuki Swift 1.2 Hybrid!
Așa că, pe unele piețe europene, modelul a fost scos din lista de prețuri. Încă se mai vând exemplarele aflate deja în stoc, iar la terminarea acestora se va renunța la comercializarea modelului. Totuși….
Totuși, așa cum se întâmplă în cazul oricărei legi, există și o portiță, pe care Suzuki a găsit-o: transformarea lui Jimny din autoturism în vehicul comercial. Astfel, începând cu 2021, foarte probabil veți găsi la vânzare în showroomurile din Europa un model cu două locuri, comercializat ca utilitară. Caroseria va fi identică (sau foarte asemănătoare) cu a modelului actual, iar interiorul va suferi mici schimbări.
Deși nu a fost anunțată oficial, mai există și o a doua variantă: Jimny Pick-Up, un vehicul oferit de un dealer din Aukland, Noua Zeelandă. Versiunea numită Jimny Flatdeck este oferită actualmente doar local, dar șansele unei ”pandemii” de Jimny Pick-Up există, mai ales că ne referim la o modificare realizată de un dealer oficial.
Citește aici testul cu noul Suzuki Jimny!
Prețul lui Jimny Pick-Up este de 37.996 dolari neozeelandezi, cu 12.000 dolari peste cel al versiunii convenționale echivalente. Extrapolând fantezist, în România, un Jimny Pick-Up ar putea porni de la 27.800 euro. Sigur, dacă Suzuki s-ar decide să fabrice la scară largă această versiune, prețul ar scădea puternic, pentru că actualmente vorbim despre o modificare realizată manual.
Și, ca să visăm și mai frumos, iată un studiu realizat de site-ul rusesc Kolesa, care ne arată și o potențială versiune Jimny Pick-Up cu patru locuri.
via carbuzz
Comentați?