Advertisement

auto
Home Piaţa auto Industrie auto Ce şanse sunt ca industria auto să producă aparatură medicală

Ce şanse sunt ca industria auto să producă aparatură medicală

Industria auto răspunde apelurilor lansate de tot mai multe guverne şi caută soluţii pentru a începe producţia de ventilatoare medicale şi măşti.

Luni, Fiat a început să transforme una dintre fabricile sale de maşini din China pentru a produce aproximativ un milion de măşti pe lună. Producătorul de automobile vrea să înceapă producţia în săptămânile următoare, potrivit directorului general Mike Manley.

Alţi mari constructori auto caută modalităţi prin care îşi pot direcţiona producţia spre ventilatoare, precum General Motors, Ford şi Tesla din SUA, Nissan din Japonia şi echipele de Formula 1 din Marea Britanie.

Principalele fabrici auto din SUA, Europa şi Asia şi-au oprit producţia pentru a încerca să prevină răspândirea coronavirusului, dar acum se angajează să le redeschidă pentru a fabrica ventilatoare şi alte echipamente medicale vitale.

De altfel Agenţia americană pentru Alimente şi Medicamente (FDA) a anunţat că a relaxat condiţiile de aprobare a dispozitivelor medicale, pentru a ajuta la accelerarea producţiei de ventilatoare.

„Producătorii de dispozitive medicale pot face mai uşor modificări ale produselor existente, cum ar fi modificări ale furnizorilor sau materialelor, pentru a ajuta la soluţionarea limitărilor actuale de producţie sau a deficienţelor de aprovizionare. Alţi producători, precum constructorii de autovehicule pot recompune mai uşor liniile de producţie pentru a ajuta la creşterea ofertei”, a declarat secretarul american pentru sănătate, Alex Azar.

Cu toate acestea, unii experţi au avertizat că, în industria auto, producătorilor nu le este uşor să schimbe producţia.

„Acestea sunt maşini extrem de sensibile, nu numai cu mult hardware, dar şi cu mult software. Dacă una dintre componente nu funcţionează corect, întreaga maşină se opreşte şi nu mai poate fi utilizată”, a explicat Jens Hallek, directorul general al producătorului de ventilatoare Hamilton Medical, citat de BBC News.

Pe de altă parte, un fost oficial al Departamentului Apărării al SUA a declarat pentru Washington Post că ar putea dura mai mult de un an până ce producătorii auto sau fabricile aerospaţiale vor începe să realizeze ventilatoare.

Între timp, şeful Tesla, Elon Musk, a declarat că a cumpărat 1.255 de ventilatoare din China şi le-a trimis la Los Angeles.

Săptămâna trecută, echipele de Formula 1 din Marea Britanie au declarat că speră să găsească „un rezultat tangibil în următoarele zile” pentru a ajuta la creşterea ofertei de echipamente medicale. În colaborare cu autorităţile, F1 a declarat că are experţi în proiectare, tehnologie şi capacităţi de producţie care ar putea sprijini efortul global împotriva pandemiei de COVID-19.

La rândul său, consorţiul format din Nissan, McLaren şi Meggitt caută să dezvolte un nou ventilator medical. „Suntem pe deplin concentraţi asupra proiectului”, au anunţat reprezentanţii McLaren, care au avertizat, însă, despre „timpul şi scara limitate a provocării”.

Miliardarul indian Anand Mahindra a declarat că Grupul său, va începe să lucreze imediat pentru a explora modul în care fabricile sale pot face ventilatoare. Conglomeratul este cel mai mare producător de tractoare din lume şi cel mai mare producător de vehicule electrice din India.

 

CITEŞTE ŞI:

Suzuki Jimny Pick-Up: iată cât costă utilitara japoneză

Cum se va schimba legislaţia pentru creşterea siguranţei rutiere

Ministrul Muncii: Plăţile pentru şomajul tehnic se vor face cât mai rapid

 

Comentați?

Lasă un răspuns

Adresa ta de email nu va fi publicată. Câmpurile obligatorii sunt marcate cu *

Articole similare

Schaeffler AG
BusinessIndustrie auto

Schaeffler a finalizat fuziunea cu Vitesco Technologies Group. Ce se întâmplă în România

Schaeffler AG a finalizat fuziunea cu Vitesco Technologies Group AG care a...

Bosch
Industrie auto

Bosch este al cincilea cel mai dorit angajator din România

Bosch, lider global în furnizarea de tehnologii și servicii, se clasează, și...

Volkswagen
Industrie auto

Volkswagen și-ar putea reduce forța de muncă cu 10% în Germania

Confruntat cu dificultăți financiare semnificative pe fondul unei tranziții incerte la modelele...

continental
Industrie auto

Peste 120 de elevi noi s-au alăturat companiei Continental în clasele din învățământul profesional dual

Peste 400 de elevi au început anul școlar susținuți de sediile Continental...