Hong Kong, cel mai scump oraș din lume pentru expați. Dar Bucureștiul?

Hong Kong este, pentru al doilea an consecutiv, cel mai scump oraș din lume, în principal datorită prețurilor ridicate ale locuințelor, arată cea de-a 26 ediție a clasamentului Mercer privind costul vieții.
hong-kong

Potrivit studiului, următoarele două cele mai scumpe orașe din lume pentru străini sunt Tokyo și Ashgabat, capitala Turkmenistanului, stat care se confruntă cu hiperinflație și costuri ridicate ale importurilor de mărfuri și materii prime.

Sondajul companiei de consultanță Mercer analizează costul a 200 de produse și servicii din 209 orașe, precum prețul locuințelor, transportului, alimentelor, articolelor de îmbrăcăminte, de uz casnic și al divertismentului.

În clasamentul Mercer, Bucureștiul se află în a doua jumătate, printre orașele mai ieftine pentru expați. Capitala României ocupă locul 174, în urcare cu două poziții comparativ cu sondajul de anul trecut.

Comparativ, în Europa Centrală și de Est, Budapesta se plasează pe locul 170, Varșovia – 169, Sofia – 180 și Praga – 97.

Revenind la Top 10, Singapore și New York s-au clasat pe locul al cincilea și al șaselea loc, iar orașele elvețiene Zurich, Berna și Geneva s-au clasat pe locul al patrulea, al optulea și, respectiv, al nouălea.

Metropolele chineze Shanghai și Beijing din China s-au clasat pe locul al șaptelea și al 10-lea.

Conform sondajului Mercer, cele mai ieftine orașe din lume pentru expați sunt Tunis (Tunisia) – 209, Windhoek (Namibia) – 208, Tașkent (Uzbekistan) – 207 și Bișkek (Kârgâzstan) – 206.

Cel mai scump oraș din Africa este Ndjamena din Ciad, pe poziția 15 la nivel mondial.

Capitala Nigeriei, Lagos, a ajuns pe locul 18, înaintea Londrei (19) și foarte aproape de San Francisco (16) și Los Angeles (17).

Tel Aviv este cel mai scump oraș din Orientul Mijlociu, pe locul 12 la nivel mondial, urmat de Dubai (23).

Clasamentul realizat de Mercer este conceput pentru a oferi companiilor cu angajați în străinătate date despre costul vieții.

 

CITEȘTE ȘI:

Scădere drastică de peste 15% pentru exporturile de maşini

Volvo: o nouă uzină cu amprentă CO2 zero

Cum creşte durata de viaţă a flotei prin leasing operaţional

 

Adaugati comentariu