Volvo rămâne fidel planului de a deveni o companie fără amprentă de carbon până în 2040, și face un pas imens spre acest scop: tocmai a certificat a doua uzină cu amprentă CO2 zero!
Ca să înțelegem însemnătatea pasului făcut de Volvo, să vedem ce înseamnă amprentă CO2: se referă la emisiile totale de gaze cu efect de seră pe care le produce într-un interval de timp o organizație, un eveniment, un produs sau o persoană.
În cazul de față, este vorba despre o uzină: mai exact, cea mai mare uzină Volvo din China, situată în Chengdu. Aceasta a început să folosească energie 100% sustenabilă, după ce a semnat un nou contract de furnizare a energiei. Este al doilea prag pe care l-au depășit suedezii, după ce uzina din Skovde, Suedia a fost deja declarată 100% neutră din punct de vedere al emisiilor.
Scopul companiei: amprentă CO2 zero la nivel global
Acum, Volvo utilizează la nivel global 80% energie regenerabilă, apropiindu-se de cele două țeluri pe care și le-a propus: să aibă uzine fără amprentă de carbon până în 2025 și să de devină o companie cu amprentă de carbon zero până în 2040. Deja uzina din Chengdu utiliza energie regenerabilă în proporție de 70% înainte de semnarea contractului de săptămâna trecută. Cele mai importante surse de energie utilizate de aceasta sunt hidrocentrale, turbine eoliene și celule fotovoltaice (împreună totalizează 65% din totalul energiei regenerabile).
”Avem ambiția de a reduce amprenta de carbon prin acțiuni concrete, palpabile. O dată cu semnarea acestui contract care livrează energie electrică 100% regenerabilă celei mai mari uzine pe care o avem în China este o realizare semnificativă, care subliniază dorința noastră de a acționa concret”, a spus Javier Varela, șeful departamentului de producție și calitate Volvo.
În Europa, toate uzinele Volvo utilizează în diferite procente energie regenerabilă: de exemplu, în Ghent, Belgia, Volvo Cars a instalat 15.000 de panouri solare în 2018, acesta fiind primul pas în utilizarea de energie solară la scară largă în rețeaua de producție Volvo. Cât despre gama Volvo, scopul este ca până în 2025, 50% dintre autovehicule să fie complet electrice, iar restul hibride.
Comentați?