London Cab. Vă spune ceva? Dacă da, imaginați-vi-l ca vehicul comercial mic. Acum deschideți ochii, pentru că LEVC VN5 a devenit realitate și va fi comercializat începând cu 2020!Dacă te încântă eleganța taxiurilor londoneze, află că în câteva luni îți vei putea popula toată flota de utilitare mici cu versiunea taxiului destinată transportului de marfă. Și asta, pentru că London Electric Vehicle Company, sau LEVC a făcut publice principalele date despre viitorul vehicul comercial VN5, care va fi lansat în Europa în ultimul trimetru al acestui an.
Citește aici testul cu rivalul lui VN5, Kangoo Z.E.!
În primul rând, numele VN5 este prescurtarea descrierii utilitarei: van cu sarcina utilă de 5 mc. Vanul păstrează forma de cutiuță cu muchii rotunjite a taxiului și are o suspensie ranforsată, astfel că utilitatea se situează la cote maxime: VN5 poate transporta simultan doi europaleți și are o sarcină utilă de 800 kg.
O singură ușă culisantă este disponibilă (pe partea stângă), dar lățimea deschiderii acesteia este suficient de mare pentru a permite încărcarea unui europalet. În spate, două uși batante asimetrice (60/40%) sunt soluția optimă pentru accesul facil la coletele de mici dimensiuni.
”Noul vehicul comercial electrificat de la LEVC va stabili noi standarde în sectorul comercialelor”, spune producătorul
Autonomia electrică declarată va atinge 102 km (62 mile) în regim WLTP, pentru că, probabil, producătorul va păstra aceeași baterie Li-ion de 31 kWh produsă de LG Chem, cu care este dotat și taxiul londonez. Totuși; după terminarea curentului din baterie, intră în scenă un range extender numit eCity și care ridică autonomia totală la 485 km WLTP. Încărcarea completă durează 30 de minute, pentru că VN5 este înzestrat cu un încărcător de 50 kW.
Liebherr lansează prima betonieră electrică!
Range externderul este, de fapt, motorul turbo cu 3 cilindri, de 1,5 litri de origine Volvo, ce dezvoltă 81 CP, iar motorul electric de pe taxi, care probabil va fi păstrat pe van, dezvoltă 150 CP.
Compania promite și costuri reduse de utilizare (TCO), datorită intervalului de service de 40.000 de km.
”VN5 a fost proiectat să reziste de două ori mai mult decât competitorii, datorită primei structuri realizate din aluminiu lipit, asemenea celei pe care o utilizăm la modelul TX. Aceasta a fost testată și încercată în diferite scenarii și s-a dovedit rezistentă la coroziune și are capacitatea de a absorbi dublul energiei în caz de accident față de oțel. Panourile caroseriei sunt realizate din material compozit și sunt rezistente la denturi, înfundături și impacturi minore, crescând astfel viața mașinii”.
Producătorul se așteaptă ca producția să atingă în scurt timp 14.000 de unități anual.
LEVC este o companie ce aparține gigantului chinez Geely, și astfel se explică prezența în cabină a unor elemente tipice autoturismelor Volvo (și brandul suedez este deținut de compania chineză).
via levc
Comentați?