Advertisement

Schaeffler
Home Piaţa auto Industrie auto Grupul Schaeffler aniversează 75 de ani. Povestea fondatorilor și a ideii geniale de rulment

Grupul Schaeffler aniversează 75 de ani. Povestea fondatorilor și a ideii geniale de rulment

Grupul Schaeffler, prezent și în România, are una dintre cele mai mari povești de succes „made in Germany”, furnizorul global pentru sectorul auto și cel industrial sărbătorind cea de-a 75-a aniversare în acest an.

Totul a început în 1946, când frații Schaeffler, Wilhelm (1908-1981) și Georg (1917-1996), au fondat, la Herzogenaurach, compania Industrie GmbH, baza grupului care astăzi numără peste 83.900 de angajați în aproximativ 200 de locații din peste 50 de țări.

Ascensiunea rapidă a companiei începe însă din 1950, datorită rulmentului cu ace ghidate în colivie, o invenție genială a lui Dr.-Ing. E.h. Georg Schaeffler, care a revoluționat mișcarea și mobilitatea în sectorul auto și în cel industrial.

În 1965, cei doi frații au decis să investească în LuK Lamellen & Kupplungsbau GmbH din Bühl (Baden), unde se află acum divizia Automotive Technologies. Compania a devenit un lider tehnologic cu produse inovatoare, cum ar fi ambreiajul cu arc diafragmă, volantul cu masă dublă, precum și o varietate de componente ale motorului. Din 1999, LuK este o entitate deținută integral de Schaeffler.

În 2001, compania a preluat FAG Kugelfischer Georg Schäfer AG din Schweinfurt, devenind astfel al doilea producător mondial de rulmenți cu role. IPO-ul (ofertă publică inițială) de succes a urmat în 2015. Astăzi, cele trei mărci de produse INA, LuK și FAG sunt unite sub brandul corporativ Schaeffler.

 

Citiți articolul integral pe www.autoexpertindustry.ro

 

TE-AR MAI PUTEA INTERESA ȘI:

Accesul în sediile și reprezentanțele RAR, condiționat de prezentarea Certificatului verde

Cum își pregătesc șoferii români mașinile pentru iarnă. Sondaj

Comentați?

Lasă un răspuns

Adresa ta de email nu va fi publicată. Câmpurile obligatorii sunt marcate cu *

Articole similare

china
Industrie auto

Eurostat: China a devenit, în ultimii ani, principalul partener al industriei auto din UE

China a fost, în 2022, cel mai mare consumator de vehicule produse...

stellantis
Industrie auto

Succesorul lui Carlos Tavares la Stellantis ar putea fi Luca Maestri, fost director financiar la Apple

De la plecarea lui Carlos Tavares din funcția de CEO al Stellantis,...

electrice
Industrie auto

Vor fi forțați constructorii auto să vândă mașini electrice ieftine?

Constructorii auto sunt între ciocan și nicovală. Pe de o parte, vânzările...

carlos tavares
BusinessIndustrie auto

Demisia surpriză a lui Carlos Tavares de la conducerea Stellantis

Carlos Tavares și-a prezentat demisia din funcția de director general al Stellantis,...