Advertisement

Home Piaţa auto Autoturisme Ghid de cumpărare: Volkswagen Passat

Ghid de cumpărare: Volkswagen Passat

Au trecut patru ani de la lansarea actualei generaţii Passat şi apetitul clienţilor de flote pentru limuzina din oferta auto de la Wolfsburg nu şi-a pierdut nimic din avânt.

Rareori se întâmplă ca un model aflat la jumătatea ciclului de viaţă să continue să domine un segment atât de dinamic ca acela al limuzinelor de clasă medie. Prin urmare, putem considera oferta auto a lui Passat drept excepţia care confirmă regula, atât la nivel european cât şi pe piaţa internă, unde limuzina nemţească şi-a dezvoltat în ultimii ani o imagine aproape sinonimă cu cea a producătorului Volkswagen.

Asociază acronimul TDI lui Passat şi ai şanse mari să descoperi cea mai populară opţiune din clasa medie atunci când vine vorba despre achiziţiile de flote în zona de middle management şi, de ce nu, top management.

Imaginea tipică Volkswagen, fără excese de ordin estetic, a devenit un laitmotiv în gama producătorului german, iar Passat nu face excepţie. Din orice unghi ai privi limuzina Passat liniile sunt simple, clare şi la obiect, iar această abordare clasică s-a dovedit a fi pe placul clienţilor de business care preferă pragmatismul şi eficienţa.

În oferta auto, configuraţia interiorului urmează linia trasată de exterior printr-o abordare eficientă şi elegantă, bazată pe valorile binecunoscute ale grupului VAG şi anume calitate şi ergonomie. În funcţie de nivelul de echipare ales, interiorul poate avea accente sportive sau clasice, cu inserţii din aluminium cu aspect mat, lucios sau texturat, sau, pentru o atmosferă mai clasică, se pot comanda inserţii din lemn natur.

Latura high tech a lui Passat se observă la nivelul consolei centrale, dominată de un ecran tactil poziţionat ergonomic în zona de acţiune a mâinii drepte ce include comenzile pentru sistemul audio, sistemul de navigaţie, interfaţa cu telefonul mobil plus alte setări conexe. Un al doilea ecran digital a fost plasat în zona cadranelor de bord, ce prezintă datele legate de computerul de bord precum şi un sumar al informaţiilor prezentate pe ecranul principal cu scopul de a limita momentele în care şoferul este nevoit să îşi ia ochii de la drum pentru a schimba postul de radio sau a urmări indicaţiile sistemului de navigaţie. Tot cu scop ergonomic, comenzile de pe volan au fost împărţite logic în două zone, una destinată sistemului audio, iar cealaltă, pentru operarea ecranului secundar.

După cum ne-au obişnuit, inginerii VW acordă un interes important poziţiei la volan cu scopul de a micşora stresul generat de drumurile lungi. Primul pas a fost desenarea unui nou tip de scaun ergonomic ce include un reglaj electric pentru zona lombară încă de la al doilea nivel de echipare şi, opţional, încălzire şi ventilaţie, ultima opţiune preluată de la nava amiral Phaeton. Un alt element esenţial în ecuaţia confortului ţine de plaja generoasă de reglaje de care beneficiază atât scaunul şoferului cât şi coloana de direcţie, ideală chiar şi pentru şoferii aflaţi la extremele configuraţiilor anatomice.

Personal, am rămas impresionat acum trei ani când, cu ocazia unui test comparativ în revista AutoExpert, am descoperit poziţia ideală la volan în doar câteva secunde, o situaţie rară pentru cineva de 1,86 m. Desigur, în acest scenariu Passat este avantajat şi de vizibilitatea excelentă în toate direcţiile, situaţie din ce în ce mai rar întâlnită într-o clasă de automobile în care liniile elaborate ale exteriorului generează ample unghiuri moarte.

Cu toate că se numără printre modelele cele mai compacte din oferta auto a clasei medii ca lungime totală, Passat a reuşit să se folosească la maxim de calibrul ampatamentului pentru a obţine o ofertă de spaţiu interior ce poate acomoda fără probleme trei adulţi pe banchetă. Tot în ideea drumurilor lungi cu maşina încărcată a fost gândit şi portbagajul cu un volum standard de 565 l şi o formă cât mai regulată, capabilă să acomodeze bagaje voluminoase. Cei care au nevoie de un plus la acest capitol pot merge oricând pe mâna versiunilor Estate şi AllTrack ce oferă un volum standard de 603 l, maxim de 1.731 l şi o sarcină maximă de încărcare de 689 kg, valoare ce poate rivaliza cu unele utilitare din clasa mică.

În oferta auto, lista de motorizări poate fi considerată exhaustivă cu un grafic de putere ce debutează de la valoarea de 105 CP pentru dieselul entry-level până la vârful de gamă 3,6 l V6 FSI pe benzină cu ai săi 300 CP. Ca de obicei, clienţii de flote preferă jumătatea diesel a ofertei de propulsoare reprezentată de motorul 1,6 TDI/105 CP şi binecunoscutul 2.0 TDI în două versiuni de putere 140 CP şi 177 CP, care a acontat anul trecut aproape 60% din totalul modelelor vândute în România. În funcţie de preferinţe şi buget ambele motoare sunt oferite standard cu transmisii manuale cu 6 trepte şi opţional cu transmisii automate DSG cu dublu ambreiaj cu 6 trepte pentru 2.0 TDI, respectiv 7 pentru 1.6 TDI.

Indiferent de alegerea în materie de propulsor, oferta auto Passat se remarcă în mod pozitiv în toate domeniile de testare logice, bazate pe cifre si evaluări pragmatice, iar acesta este secretul acestui model încă de la lansarea primei generaţii în 1971.

Versiuni de caroserie

Pe piaţa din România, 80% din clienţii lui Passat optează pentru versiunea sedan, un procent logic luând în calcul afinitatea nativă a clienţilor autohtoni pentru limuzinele clasice în trei volume.

Cu toate acestea, mulţi clienţi de flote au început să descopere, în oferta auto, avantajele modelului Variant, iar trendul de apreciere a acestei versiuni de caroserie a început să devină evident în ultimii ani. O alternativă interesantă o reprezintă şi versiunea AllTrack, un mixt între practicalitatea caroseriei tip break şi capacităţile de trecere ale unui SUV compact. Deşi nu l-am tratat în mod direct în acest material familia Passat include şi alt membru căruia i-a fost permisă o evadare parţială din sfera pragmatismului şi anume modelul CC. Forma fluidă a caroseriei, ce evocă liniile unui coupe, poate fi alegerea ideală pentru clienţii în căutarea unul plus de distincţie.

Motorizări

Grupului Volkswagen poate fi considerat unul dintre pionierii trendului de downsizing din industria automobilelor, Passat fiind prima limuzină de clasă medie din lume care a fost lansată exclusiv cu motorizări supraalimentate de nouă generaţie. În oferta auto, motorul de intrare în gamă este, desigur, unul pe benzină, 1.4 TSI/122 CP, ce poate reprezenta o soluţie de buget ideală atât cu transmisie manuală cât şi cu excelenta automată DSG cu 7 trepte. Tot la capitolul benzină se remarcă acelaşi 1.4 TSI dar cu 160 CP, urmat de soluţiile 2.0 TSI/210 CP şi exoticul 3,6 FSI/300 CP. Cea mai echilibrată alegere din această categorie este motorul 1.4 TSI/160 CP ce oferă un compromis ideal între caracteristicile dinamice ale unui propulsor pe benzină şi un consum bun de carburant, cu menţiunea că îl recomandăm în combinaţia cu transmisia DSG cu 7 trepte.

Ajunşi la jumătatea diesel a ofertei auto Volkswagen remarcăm campionul eficienţei, 1.6 TDI/105 CP, cu un consum mixt declarat de doar 4,2 l/100 km. În acest caz merită menţionat aportul pachetului de măsuri ecologice BlueMotion ce include sistemul Stop/Start, un sistem de regenerare a forţei de frânare şi pneuri cu rezistenţă scăzută la rulare. Motorul ideal din perspective clienţilor, dar şi a noastră, este popularul 2.0 TDI/140 CP, un motor ce se pliază pe caracteristicile infrastructurii din ţara noastră ce implică depăşiri frecvente în lipsă de autostrăzi. Ca şi în cazul motorului recomandat pe benzină şi aici transmisia DSG este o opţiune de luat în seamă pentru viitorii clienţi.

Echipare

Volkswagen comercializează modelul Passat structurat pe trei niveluri de echipare, cărora li se pot adăuga diferite opţionale sau pachete de opţionale. Remarcăm generozitatea echipării standard Trendline ce poate reprezenta o soluţie optimă pentru o flotă, fără a implica un compromis în defavoarea siguranţei sau confortului la volan. Vorbim de 6 airbaguri în echiparea standard, ESP şi ABS, aer condiţionat şi un sistem de sunet compatibil MP3, dotări ce acoperă fără probleme pretenţiile de confort ale angajaţilor.

Următoarele două niveluri de echipare punctează tentant cu câteva dotări ceva mai sofisticate (jante din aliaj, aer condiţionat automat cu două zone etc.), dar alegerea lor depinde foarte mult de disponibilitatea financiară a firmei.

În cazul în care nu vrei sa apelezi nivelurile superioare, poţi oricând adăuga dotările care te interesează din lista de opţionale. Spre exemplu, în oferta auto, climatizarea automată cu două zone costă 365 euro fără TVA, iar pachetul promoţional Enjoy ce include Park Pilot cu atenţionare acustică şi vizuală pentru obstacole faţă/ spate, radio CD RCD 510 cu ecran tactil cu diagonală de 16,5 cm, CD changer pentru 6 CD-uri şi geamuri spate şi lunetă cu tentă fumurie costă doar 751 euro fără TVA.

(Articol publicat în revista AutoExpert Flote, luna martie 2014)

Comentați?

Lasă un răspuns

Adresa ta de email nu va fi publicată. Câmpurile obligatorii sunt marcate cu *

Articole similare

MG3
Autoturisme

Test MG3. Sufletul petrecerii!

Comisia Europeană îi mângâie pe creștet. Micuții au emisii de CO2 infime,...

Citroën
Autoturisme

Test Citroën C3 și e-C3. Provocare acceptată!

S-au limpezit apele în grupul Stellantis, iar Citroën a primit poate cel...

AutoturismePiaţa auto

Subaru Forester, a șasea generație, prezentat în România

Prezentat în România la SAB 2024, Subaru Forester este un model cheie...