Interviu cu Tiberiu Bălan, Director departament flote, Porsche România.
AutoExpert Flote: Care credeţi că sunt avantajele Audi în cazul unei flote care conţine şi un parc de automobile de lux? Pe ce se mizează?
Tiberiu Bălan: Modelele mărcii Audi sunt recunoscute ca fiind extrem de potrivite, atât în cazul flotelor de dimensiuni medii cât şi a celor mari, această situaţie fiind una generalizată la nivelul Europei. Avem aici o multitudine de argumente de produs, care derivă atât din gama largă de modele, versiuni, motorizări, nivele de echipare şi dotări, cât şi din nivelul ridicat de confort şi calitate. Aceste avantaje sunt completate de o reţea puternică de parteneri la nivel naţional, de un standard ridicat al proceselor post-vânzare şi de alte produse adiacente. Vorbim aici de serviciul de mobilitate, de variante de garanţie extinsă, etc. Oferim servicii complete în zona de finanţare, asigurare, mentenanţă, buy-back etc. şi putem construi soluţii personalizate pe profilul clientului. De multe ori, modelele Audi deservesc poziţii de management în companii având flote în componenţa cărora intră şi alte modele din cadrul grupului VW.
AEx Flote: Ce procent din vânzările totale înregistrate de Audi sunt reprezentate de vânzările de flote şi care sunt cele mai de succes modele?
Tiberiu Bălan: Vânzările de flote reprezintă o pondere importantă în performanţa mărcii Audi şi putem spune că toate modelele contribuie la aceasta. Audi A3 şi A4 sunt vedetele vânzărilor şi pe segmentul de flote.
AEx Flote: Care sunt serviciile preferenţiale pe care Audi le oferă celor care achiziţionează flote de automobile premium?
Tiberiu Bălan: Vorbim despre un cumul de sevicii şi soluţii care contribuie la succesul mărcii. One Stop Shop defineşte, poate, cel mai bine acest context. Trebuie însă precizat că serviciile din zona premium sunt cele mai importante. Aici, calitatea serviciilor este pe primul loc, indiferent dacă discutăm despre operativitate, flexibilitate sau creativitate.
AEx Flote: Cum vedeti evoluţia pieţei auto în anul 2014?
Tiberiu Bălan: Ne aşteptăm la un context similar cu cel al anului 2013, un climat economic comparabil şi fără modificări substanţiale. Pentru anul 2014 preconizăm totuşi o uşoară creştere în segmentul premium.
AEx Flote: Cum au evoluat priorităţile, cerinţele şi preferinţele clienţilor de flote, în ultimii ani?
Tiberiu Bălan: Piaţa auto şi-a continuat maturizarea şi credem că acum clienţii cunosc extrem de bine produsele, serviciile şi caracteristicile unei mărci sau reţele de service şi fac alegeri în consecinţă. Serviciile au cunoscut cea mai puternică evoluţie şi poate că această zonă face şi diferenţa.
AEx Flote: Cum aţi încerca dumneavoastră să convingeţi un potenţial client să se orienteze în primă instanţă către Audi şi mai apoi către unele modele anume? Ce argumente ar putea cântări decisiv?
Tiberiu Bălan: Marca Audi oferă soluţii sustenabile pe termen lung. Toate aceste aspecte trebuie prezentate în detaliu. În plus, aici discutăm de o îmbinare reuşită între partea emoţională şi partea raţională. În ceea ce priveşte cifrele, întotdeauna recomandăm o analiză completă care să permită în final compararea costului total de utilizare. Deşi uneori preţul de achiziţie poate fi mai mare, datorită componentei de mentenanţă şi a valorii de revânzare, costul total de utilizare este, de regulă, mai mic în cazul mărcii Audi în comparaţie cu alţi competitori. Emoţia intervine când potenţialul client urcă la volanul modelului dorit şi are ocazia să testeze maşina. Acesta este instrumentul cel mai relevant pentru client.
(Articol publicat în revista AutoExpert Flote, luna noiembrie 2013)
Comentați?