Advertisement

producătorii auto
Home Piaţa auto Flotă verde Germania, Italia şi Cehia cer Comisiei Europene să renunţe la amendarea producătorilor auto care nu ating țintele de emisii în 2025

Germania, Italia şi Cehia cer Comisiei Europene să renunţe la amendarea producătorilor auto care nu ating țintele de emisii în 2025

Germania, Italia şi Cehia, state cu industrii auto semnificative, au solicitat Comisiei Europene să renunţe la penalităţile financiare impuse producătorilor de autovehicule care nu respectă noile ţinte de emisii cuprinse în reglementările CAFE (Corporate Average Fuel Economy), ce vor intra în vigoare din 2025.

Cancelarul german Olaf Scholz a declarat, înaintea unui summit al liderilor Uniunii Europene, că impunerea de sancţiuni suplimentare în contextul dificultăţilor deja existente ale industriei auto nu ar fi o decizie raţională.

”Comisia ar trebui să găsească o soluţie astfel încât amenzile, dacă vor deveni necesare, să nu afecteze lichiditatea financiară a companiilor care acum trebuie să investească masiv în electromobilitate,” a subliniat Scholz, citat de Reuters.

Această poziţie reflectă preocupările crescânde ale industriei auto europene în faţa tranziţiei rapide către vehicule electrice şi a cerinţelor stricte de mediu.

Premierii Italiei și Cehiei intenționează, de asemenea, să o convingă pe președinta Comisiei Europene, Ursula von der Leyen, să renunțe la amenzile pentru producătoriii de automobile care nu ating obiectivele de CO2.

Și Franța s-a alăturat, săptămâna aceasta, opoziției privind amendarea constructorilor auto. Un document guvernamental, analizat de Reuters, arată că Parisul nu dorește o reducere a țintelor de emisii de CO2, dar susține găsirea unei soluții pentru a evita penalizarea producătorilor de automobile în 2025.

„Realitatea cu care ne confruntăm acum nu este cea pentru care ne-am pregătit de la început”, a declarat Agnes Pannier-Runacher, ministrul francez al pentru Climă.

Reglementările CAFE prevăd o reducere suplimentară a pragului de emisii de dioxid de carbon, stabilind un obiectiv de 81 g/km față de 95 g/km în ultimii trei ani. Obiectivul principal al acestui indicator european este reducerea ratei medii de CO2 emisă de vehiculele noi vândute, cu scopul de a ajunge la 50 g/km până în 2030. Într-un context de scădere bruscă a vânzărilor de vehicule electrice în Europa, producătorii nu vor putea îndeplini acest obiectiv, care înseamnă o pondere de 25% în vânzări a mașinilor electrice. Ceea ce va echivala cu o amendă totală de 15 miliarde de euro sau cu o reducere a producției de 2,8 milioane de vehicule termice.

 

 

 

CITEȘTE ȘI:

 

A apărut revista FLOTE AUTO, decembrie 2024 – ianuarie 2025

 

2025, un an cheie pentru electrificarea flotelor

 

 

Comentați?

Lasă un răspuns

Adresa ta de email nu va fi publicată. Câmpurile obligatorii sunt marcate cu *

Articole similare

Euroins
AsigurăriJuridic

Decizie definitivă a Curții de Apel București în cazul falimentului Euroins

Autoritatea de Supraveghere Financiară (ASF) a luat act de hotărârea Curții de...

Flotă verde

Dacia Spring a ajuns la 20.000 de unități comercializate în România

Divizia Dacia din România a anunțat astăzi că a livrat modelul electric...

Flotă verde

Eldrive România își propune să încheie anul 2025 cu 800 de puncte de încărcare pentru mașini electrice

Eldrive România își propune să încheie anul 2025 cu un total de...

Flotă verdeFonduri publice

Primăria Braşov a lansat licitație pentru instalarea a 80 de noi staţii de încărcare a mașinilor electrice

Primăria Braşov a lansat procedura de achiziţie pentru instalarea a 80 de...