Ca urmare a externalizării serviciilor de supraveghere a traficului cu radare mobile, alte 50 de mașini nemarcate dotate cu aparatură de înregistrare a vitezei circulă din acest an pe șoselele din Franța, urcând totalul lor la 200. Se estimează ca numărul lor va ajunge la 440 de vehicule în 2023.
Măsura este criticată vehement de Asociatia franceză pentru protecția șoferilor, care considera că ”privatizarea” radarelor este destinată sporirii încasărilor din amenzi, în detrimentul siguranței rutiere.
Radarele instalate pe vehicule nemarcate nu reprezintă o noutate în Franța, deoarece circulația lor a fost reglementată din 2013, dar până în 2018 aceste vehicule erau conduse de poliție, cu o misiune educativă, nu numai punitivă. Din 2018, aceste vehicule cu radare la bord pot fi conduse și de șoferi angajați la firme private, care au încheiat contracte de achiziții publice cu statul.
Pentru Asociația pentru protecția soferilor, Franța a redus această misiune extrem de importanta pentru siguranță rutiera la o sarcină administrativă simplă, care își pierde orice semnificație pentru șoferi. Mai grav, această ”privatizare” a radarelor ”nu face posibilă interceptarea șoferilor cu un comportament cu adevărat periculos, aceștia primind o notificare de încălcare a vitezei legale doar la câteva zile după infracțiune”, arată asociația.
CITEȘTE ȘI:
Circulaţia pe Podul Prieteniei Giurgiu-Ruse va fi oprită până joi, între orele 20:00 şi 24:00
Discuții la Bruxelles despre finanţarea a 5 segmente de autostradă prin PNRR
Fabrica de la Craiova, pe lista prioritară Ford în criza semiconductorilor
Comentați?