Advertisement

Home Piaţa auto Autoturisme Ford B-MAX. Flota made in România

Ford B-MAX. Flota made in România

Ford are în oferta auto mai multe variante de vehicule care se pretează foarte bine pretenţiilor unui parc auto. Una dintre ele, în mod special, are şi avantajul că poartă cu mândrie eticheta ˝fabricat în România˝.  Este vorba despre Ford B-MAX, automobilul fabricat în capacitatea Ford de producţie de la Craiova.

Un vehicul construit pe o platformă modificată a succesului comercial Fiesta, un monovolum cu multe caracteristici revoluţionare.

Acestea fiind spuse, şi ţinând cont de faptul că „sora” Fiesta este un automobil foarte des întâlnit în componenţa parcurilor auto (flotelor) să analizăm caracteristicile care îl recomandă pe B-MAX drept un vehicul interesant pentru managerii de flote.

În primul rând are marele avantaj că este produs de un constructor care este recunoscut pentru calitatea automobilelor sale. Apoi contează foarte mult că este un model nou, dezvoltat de la zero, în care s-a investit şi pentru care au fost implementate cele mai noi tehnologii. Amintesc doar despre motorizările EcoBoost, mult lăudate în ultimul timp, care fac parte din oferta modelului.

În ciuda dimensiunilor exterioare nu foarte mari, care oferă avantaje de necontestat în mediul urban, B-MAX oferă un spaţiu interior generos, care poate găzdui până la cinci adulţi. Plusul de practicabilitate este oferit de portierele culisante din spate. Astfel, pentru cei care utilizează automobile în interes de serviciu şi au de transportat diferite obiecte, soluţia constructivă adoptată de Ford este foarte bună, permiţând o deschidere către habitaclu de până la 1.500 mm. De ea vor beneficia şi cei care folosesc automobilul şi în scop personal, în timpul liber, pentru că, să nu uităm, oferta auto B-MAX este un monovolum, deci un vehicul perfect pentru familişti.

Flexibilitatea interiorului se poate observa şi din modul în care pot fi pliate bancheta şi chiar scaunul şoferului. Cu ambele strânse de tot, în automobil pot fi încărcate şi obiecte de până la 2.350 mm. Ca vehicul de companie este necesar să ofere o atmosferă cât mai plăcută pentru şofer, în eventualitatea în care acesta are distanţe considerabile de parcurs. Iar oferta auto B-MAX respectă bine emblema Ford, fiind un autoturism foarte plăcut de condus, cu uşoare trăsături sportive (răspunsul direcţiei, timoneria cutiei de viteze), dar confortabil în acelaşi timp. Importante sunt, mai ales din perspective unui manager de parc auto, care are, printre altele, şi misiunea de a păstra integritatea turismelor din subordine, şi caracteristicile de siguranţă. B-MAX are o structură de rezistenţă care a fost studiată îndelung, pentru a permite soluţia constructivă a caroseriei fără montant central.

Pentru deplasările urbane vehiculul poate fi echipat cu Active City Stop, un sistem de siguranţă care poate frâna automat maşina în anumite situaţii, pentru a evita evenimentele neplăcute şi eventualele consecinţe. Iar Active City Sport poate face diferenţa chiar şi în cazul celor mai experimentaţi conducători auto. Pentru a nu-i distrage atenţia şoferului de la drum, Ford a dezvoltat, în oferta auto, sistemul de interacţiune cu automobilul ˝SYNC˝. Prin intermediul acestuia poţi controla şi schimba muzica, poţi comanda prin comenzi vocale telefonul mobil şi-ţi poţi asculta, chiar, mesajele primite.

Preţul de achiziţie este unul foarte bun, în oferta auto, pentru un automobil cu un asemenea nivel tehnologic înglobat. Cea mai interesantă ofertă de motorizare pentru B-MAX este unitatea pe benzină EcoBoost de 999 cmc, care se fabrică tot la Craiova, în cadrul uzinelor Ford România. Pentru că este un propulsor foarte modern, supraalimentat, care poate fi comandat atât în varianta de 100 CP cât şi în cea de 125 CP, marele său avantaj este reprezentat de costurile excelente de exploatare. De la impozitele plătite, mult mai mici ţinând cont că cilindreea este de sub 1 litru, până la poliţele de asigurare (obligatorii sau opţionale), B-MAX ţine cu beneficiarul; în cazul unei flote, cu managerul acesteia. Şi consumul de combustibil declarat oficial îl recomandă ca pe o variantă bună pentru companii, motorizările EcoBoost consumând în medie doar 4,9 l/100 km.

Cei care doresc, din oferta auto, alte variante de motorizare sub capotă, pot opta fie pentru un propulsor aspirat de 1,4 l şi 90 CP, fie pentru un 1,6 l Ti-VCT de 105 CP, cuplat unei transmisii automate cu şase rapoarte. Discutăm tot despre versiuni pe benzină, căci pentru cei care preferă motorizările diesel sunt disponibile două opţiuni: 1,5 TDCi/75 CP şi 1,6 TDCi/95 CP, cuplate unor transmisii manuale cu cinci rapoarte.

(Articol publicat în revista AutoExpert Flote, luna aprilie 2014)

Comentați?

Lasă un răspuns

Adresa ta de email nu va fi publicată. Câmpurile obligatorii sunt marcate cu *

Articole similare

MG3
Autoturisme

Test MG3. Sufletul petrecerii!

Comisia Europeană îi mângâie pe creștet. Micuții au emisii de CO2 infime,...

Citroën
Autoturisme

Test Citroën C3 și e-C3. Provocare acceptată!

S-au limpezit apele în grupul Stellantis, iar Citroën a primit poate cel...

AutoturismePiaţa auto

Subaru Forester, a șasea generație, prezentat în România

Prezentat în România la SAB 2024, Subaru Forester este un model cheie...