Asistenţa rutieră acordată de asigurători pentru flote şi maşini de firmă

În condiţiile în care „mobilitatea” este cuvântul de ordine al companiilor deţinătoare de flote, o daună sau o defecţiune tehnicăcare duce la indisponibilitatea maşinilor le poate afecta semnificativ business-ul. În aceste condiţii, poliţa de asigurare cu servicii de asistenţă rutieră incluse poate fi o soluţie la îndemână.

În condiţiile în care consumatorii devin din în ce mai informaţi şi mai sofisticaţi, generând astfel o cerere în creştere, toţi asigurătorii importanţi de pe piaţa românească şi-au inclus în portofoliu, sub diverse forme, servicii de asistenţă rutieră ataşate poliţelor CASCO. De la depanare şi tractare, la transportul sau cazarea şoferilor şi pasagerilor ori la înlocuirea temporară a autovehiculului, paleta serviciilor se diversifică din ce în ce mai mult.

Abonamente în funcţie de limitele de acoperire

La Omniasig VIG, asistenţa rutieră în cazul flotelor este facultativă, aceasta putând fi contractată în cadrul abonamentelor Gold şi Silver, ataşate poliţei Viva Casco, un produs care se adresează companiilor cu până la 30 de autovehicule în parcul auto. Pentru persoanele juridice care nu deţin flote, ci doar maşini de firmă, produsul de asistenţă rutieră este inclus în acoperirea standard, dar un pachet suplimentar de servicii poate fi obţinut prin abonamentul Vip.

© gerard uferasArval Milan 10_02_09Diferenţierea dintre cele trei planuri, Silver, Gold şi Vip, este dată, în special, de limitele de acoperire.

În cazul abonamentului Silver, serviciile de depanare şi tractare au specificată o limită de despăgubire pentru întreaga perioadă de asigurare, per vehicul. În cazul Gold şi Vip, nu există menţionată o astfel de limită. În ceea ce priveşte serviciul de înlocuire temporară a vehiculului, acesta este disponibil doar în cazul Gold şi Vip, cu limite de despăgubire/an/vehicul, diferenţiate pentru cele două tipuri de abonamente.

Asiguratul poate solicita acest serviciu în cazul în care reparaţia vehiculului se efectuează într-o localitate aflată la o distanţă mai mare de 50 km. faţă de domiciliu/reşedinţă/ sediu, aceasta nu poate fi executată în aceeaşi zi sau remedierea depăşeşte ca durată 8 ore. În aceste condiţii, compania asigurată are posibilitatea să aleagă unul dintre următoarele servicii: transportul conducătorului vehiculului, pasagerilor şi bagajelor (Silver, Gold, Vip); cazarea la hotel a conducătorului vehiculului şi pasagerilor (Silver, Gold, Vip); transportul în regim taxi (Silver, Gold, Vip); înlocuierea temporară a vehiculului (doar pentru abonamentele Gold şi Vip); transportul/ repatrierea vehiculului (Silver, Gold, Vip).

Potrivit reprezentanţilor companiei, asistenţa rutieră este realizată de o companie parteneră, recunoscută pe plan internaţional în special pentru timpul foarte rapid de răspuns şi intervenţie.

Serviciul de asistenţă rutieră a crescut foarte mult în importanţă în ultimii ani, iar cererea pentru această acoperire este din ce în ce mai mare în cazul segmentului de clienţi RETAIL, format din persoane fizice şi persoane juridice care nu deţin flote. Din acest motiv, am decis să includem acest serviciu în acoperirea standard pentru produsele Casco şi Viva Casco oferite acestui segment de portofoliu. Totodată, recomandăm achiziţionarea clauzei de asistenţă rutieră şi în cazul flotelor, în special pentru parcurile cu un regim intens de utilizare a vehiculelor, de exemplu în cazul firmelor de distribuţie sau al companiilor de transport rutier de mărfuri ori de persoane”, punctează Mihai Tecău, preşedintele Directoratului Omniasig VIG.

Cu toate acestea, şeful Omniasig subliniază că nu numai distribuitorii sau transportatorii preferă astfel de servicii. În ultimul timp, s-au dovedit interesate şi companii din alte domenii de activitate, precum cele din construcţii, servicii sau din sectorul financiar-bancar.

tecau_1Ca atare, Mihai Tecău consideră că piaţa serviciilor de asistenţă rutieră oferite de asigurători nu numai că are un potenţial de dezvoltare semnificativ, dar ea va creşte şi din punct de vedere calitativ.

„Toţi asigurătorii importanţi de pe piaţa românească au în portofoliu un astfel de produs, dar estimăm pe viitor o diversificare a acestuia, în sensul obţinerii unor avantaje competitive pe piaţă. Consumatorii au acumulat un bagaj important de informaţii cu privire la acest produs şi au aşteptări din ce în ce mai mari de la asigurători în ceea ce priveşte calitatea serviciilor oferite”, conchide preşedintele Directoratului Omniasig, Mihai Tecău (foto).

Soluţii în caz de accident sau defecţiuni tehnice

Şi pentru reprezentanţii Allianz Ţiriac, serviciile de asistenţă rutieră oferite de asigurători au potenţial de dezvoltare pe piaţa românească. În opinia lor, faptul că parcul auto din România este în continuă îmbătrânire ar trebui să-I determine pe proprietarii vehiculelor cu o vechime, de exemplu, de peste 5 ani să fie din ce în ce mai interesaţi de un astfel de serviciu de asistenţă rutieră. De altfel, compania are în portofoliu o serie de facilităţi suplimentare ataşate poliţei Flexicasco, tocmai pentru rezolvarea problemelor apărute în cazul unui accident sau a unei defecţiuni tehnice a maşinii asigurate.

Astfel, în funcţie de pachetul ales, Standard sau Premium, serviciul de asistenţă rutieră include asistenţa la locul producerii evenimentului rutier sau defectării vehiculului asigurat, tractarea vehiculului defect/avariat, iar în cazul în care reparaţia nu poate fi executată în aceeaşi zi ori maşina a fost furată, asiguratul poate alege una din urmatoarele variante: transportul şoferului şi a pasagerilor; cazarea la hotel a acestora; transportul în regim taxi; înlocuirea vehiculului. În situaţia în care evenimentul rutier s-a produs în afara României, asiguratul va beneficia de repatrierea maşinii.

La Allianz Ţiriac, serviciul de asistenţă rutieră este acordat prin intermediul Mondial Assistance şi este valabil numai pentru autoturisme, maşini de teren, automobile mixte şi autoutilitare cu masa maximă până la 3,5 tone (inclusiv). Asiguratul poate beneficia de servicii de asistenţă rutieră în cazul apariţiei unor defecţiuni tehnice ce împiedică pornirea sau deplasarea vehiculului, în cazul unui eveniment rutier soldat cu avarierea vehiculului, iar acesta nu se mai poate deplasa prin forţa proprie şi în situaţia în care maşina a fost furată.

Protecţie extinsă în străinătate

Pentru situaţiile în care este necesară tractarea autovehicului, atât în ţară, cât şi în străinătate, Generali a ataşat poliţei CASCO standard, pachetul Asist Plus Extra, care acoperă cheltuielile ce apar în urma unor evenimente foarte des întâlnite şi pentru care se doreşte o rezolvare rapidă, cum ar fi defecţiuni electrice sau mecanice ale autoturismului, pană dublă de cauciuc, lipsa combustibilului sau utilizarea altui tip decât cel prevăzut în cartea tehnică, pierderea cheilor ori încuierea lor în autovehicul.

Potrivit reprezentanţilor companiei, un alt avantaj al produsului este dat faptul că echipa de asistenţă rutieră poate interveni, pentru remedieri uşoare, chiar la faţa locului. În plus, Generali acoperă şi cheltuielile de deplasare sau cazare pe care pasagerii le au ca urmare a unui accident rutier.

Având în vedere natura evenimentelor la care se referă această acoperire, recomandăm achiziţionarea acestui pachet tuturor clienţilor care îşi doresc o protecţie extinsă în întreaga lume. Acest produs este extrem de util companiilor mici şi mijlocii care deţin un parc auto restrâns şi pentru care astfel de cheltuieli de tractare, completate de o intervenţie rapidă din partea de echipei de asistenţă sunt importante pentru a nu le bloca activitatea zilnică pe care o desfăşoară şi care le-ar afecta semnificativ businessul”, punctează Cătălin Suru, şeful Serviciului Asigurări Auto, Generali Romania.

De altfel, chiar dacă acesta consideră că gradul de penetrare a unor astfel de produse este încă modest, în opinia sa, serviciile de asistenţă rutieră oferite de asigurători vor continua din ce în ce mai mult să se diversifice şi majoritatea acestora vor încerca să le promoveze. „Dar pentru noi, acest lucru este văzut ca o oportunitate, întrucât înseamnă potenţial de dezvoltare în zona produselor şi serviciilor premium, în care Generali s-a poziţionat încă de la început. Oferirea de servicii speciale este deja o practică pentru compania noastră care urmăreşte în permanenţă să ofere clientului, pe lângă acoperirile standard ale produselor, oferite de marea majoritate a companiilor din piaţă, servicii extra, care să îl ajute în situaţii nedorite”, subliniază, în concluzie, Cătălin Suru.

(Articol publicat în revista AutoExpert Flote, mai 2014)

Adaugati comentariu