Volkswagen Multivan. Biroul din natura

Dacă ai în jur un spaţiu mare şi confortabil, cu masă de lucru şi multe scaune, înseamnă că te afli la birou. Dacă toate acestea sunt în câmp, în mijlocul unui lan de rapiţă şi afară plouă, atunci eşti într-un Multivan cu tracţiune 4Motion!

Există câteva maşini care, chiar şi împrumutate pe perioade scurte, îţi aduc brusc dorinţa nebună de a pleca, a evada din infernul betoanelor şi a merge în mijlocul naturii, acolo unde poţi lua cu tine tot confortul necesar.

Aşa este şi oferta auto VW Multivan, un vehicul cu şapte locuri, pe care raportul bun dintre spaţiul interior mare şi consumul de combustibil îl fac, nu doar biroul mobil perfect, dar şi maşina ideală cu care să îţi poţi plimba familia în vacanţele lungi.

Dacă pe locurile din faţă pot fi găzduiţi şoferul şi un pasager, în spate, cei de la Volkswagen au făcut minuni din ceea ce în mod normal ar fi fost spaţiul pentru marfă al unei dube. Aici găsim două scaune individuale pivotante, o măsuţă pliabilă şi o banchetă pentru trei persoane, toate având capacitatea de a culisa, astfel încât interiorul să fie foarte configurabil în funcţie de dorinţele celor cinci pasageri care pot călători aici.

Mişcarea banchetei influenţează spaţiul destinat bagajelor, iar faptul că partea inferioară a acesteia se poate detaşa parţial, va perimte încărcarea obiectelor lungi. Accesul este foarte bun datorită celor două uşi laterale culisante, dar şi a celei pentru portbagaj, cu deschidere în sus.

Instalaţia de climatizare permite reglajul individual pentru şofer şi pasager şi, separat, pentru ceilalţi cinci pasageri. Chiar dacă se trage dintr-un vehicul de marfă, oferta auto Multivan aduce un confort sesizabil la rulare, atât datorită suspensiei independente pe ambele punţi, dar şi a faptului că pe acestea apasă o greutate ceva mai mare. În plus, insonorizarea este la cu totul alt nivel, lucru ce face ca habitaclul lui Multivan să fie silenţios, la fel ca cel al oricărui autoturism.

Din punct de vedere dinamic, oferta auto Multivan rămâne în sfera vehiculelor utilitare, atât prin gabarit, cât şi prin construcţia generală a unui vehicul pentru care aptitudinile de acest gen au fost lăsate pe planul doi.

TDI plus 4Motion

Motorul TDI de doi litri este acelaşi, întâlnit pe celelalte autoturisme din grupul VAG, dar ai cărui 140 CP nu mai par la fel de viguroşi. Multivan se mişcă totuşi decent, graţie unei cutii manuale cu şase rapoarte, etajată destul de bine.

Dacă totuşi aş fi avut posibilitatea de a configura acest Multivan, atunci pe lista de opţiuni s-ar fi aflat în mod cert o cutie de viteze automată, opţiune care costă ceva în plus, dar care aduce un condus mult mai relaxant. Tracţiunea integrală este tot o opţiune, dar care nu se justifică dacă nu vorbim de o maşină care să mai iasă din când în când de pe asfalt.

Pentru că maşina noastră dispunea de sistemul 4Motion, am putut încerca şi câteva trasee, ce ar fi pus probleme unei tracţiuni faţă, configuraţie în care este livrat standard VW Multivan. Unghiurile şi garda la sol nu sunt tocmai potrivite pentru ieşiri serioase în off-road, dar pentru situaţiile dificile există şi posibilitatea de a bloca diferenţialul spate, lucru care se face prin intermediul unui buton. Consumul de motorină nu este nemaipomenit, dar se poate menţine în limitele a 8,5 litri, valoare aproximativă dată şi de specificaţiile tehnice. Autonomia este însă una foarte bună, fiind asigurată de un rezervor generos, cu capacitate de 80 de litri.

Disponibilă în două versiuni de ampatament, dintre care cea din testul nostru este cel scurt, oferta auto Multivan este dovada că spaţiul unui habitaclu pe patru roţi poate atinge limite impresionante. Cu o listă generoasă de dotări şi un interior uşor de configurat, avem o maşină care ridică polivalenţa la cel mai înalt nivel.

Dacă sistemul 4Motion nu este un must-have, viitorul Multivan îl puteţi înzestra mai bine cu cutie de viteze automată, ori cu alte „bunătăţi”, cum ar fi sistemul de încălzire staţionar (1.831 Euro cu TVA) sau frigiderul de 32 litri (621 Euro cu TVA).

(Articol publicat în revista AutoExpert Flote, mai 2014)

Adaugati comentariu