Fonduri bugetare în 2020 pentru Autostrada Braşov – Bacău

Pentru Autostrada Braşov – Bacău (A13), Guvernul a prevăzut deja în bugetul pentru 2020 sumele necesare pentru derularea contractului, urmând să desemneze şi compania care va realiza studiul de Fezabilitate.
despăgubirea

În luna august 2019, Compania Naţională de Administrare a Infrastructurii Rutiere (CNAIR) anunţa că pentru procedura de atribuire a contractului “Elaborare Studiu de Fezabilitate şi Proiect Tehnic de Execuţie pentru Autostrada Braşov-Bacău” au fost depuse trei oferte de către Ingenieria Especializada Obra Civil e Industrial, Asocierea Search Corporation & Primacons Group şi TPF Inginerie.

Valoarea estimată a contractului este de 29,84 milioane de lei fără TVA, durata acestuia fiind de 30 luni.

Potrivit ministrului Transporturilor, Lucian Bode, câştigătorul licitaţiei va fi anunţat în curând, urmând ca până la finalul lunii februarie contractul să fie semnat.

“Sperăm ca, cel mai târziu, la sfârşitul lunii februarie acest contract va fi semnat. Termenul pentru finalizarea primei etape – Studiul de fezabilitate plus Proiectul tehnic – este de 18 luni”, a precizat acesta.

În criteriul de atribuire, preţul are o pondere de numai 40%, restul de 60% cuprinzând experienţa specialiştilor companiilor ofertante, metodologia folosită la prestarea serviciilor şi modul de planificare a lucrărilor.

În bugetul pentru anul 2020 au fost prevăzute credite de angajament în valoare de 37,193 milioane de lei necesare pentru semnarea contractului şi credite bugetare în valoare de 11,314 milioane de lei pentru plata facturilor din acest an.

Câştigătorul licitaţiei pentru realizarea documentaţiei destinată Autostrăzii Braşov – Bacău, în lungime de 160 km, va presta următoarele servicii:

  • Elaborarea Studiului de Fezabilitate;
  • Întocmirea documentaţiei suport şi asistenţa acordată CNAIR pentru susţinerea aplicaţiei de finanţare;
  • Realizarea proiectului pentru autorizarea lucrărilor de construire (PAC) şi asistenţă tehnică până la obţinerea autorizaţiei de construcţie de către CNAIR;
  • Realizarea Proiectului Tehnic de Execuţie (PTE);
  • Pregătirea Documentaţiei de atribuire (DA) a contractului de lucrări;
  • Asistenţa tehnică acordată CNAIR în perioada derulării procedurii de achiziţie publică a contractului de lucrări.

Realizarea Studiului de Fezabilitate va fi finanţat din fonduri europene nerambursabile prin Programul Operaţional Infrastructura Mare 2014-2020, 85% fiind contribuţia Uniunii Europene din Fondul European de Dezvoltare Regională – 26,8 milioane de lei, 15% contribuţia naţională – 4,7 milioane de lei, restul de 5,7 milioane de lei reprezentând cheltuieli neeligibile inclusiv TVA.

Proiect de lege în Parlament pentru Autostrada Braşov – Bacău

Tot pentru construcţia Autostrăzii Braşov-Bacău, Camera Deputaţilor dezbate un proiect legislativ care deja a fost adoptat de Senat.

Potrivit proiectului iniţiat de parlamentari din toate partidele politice, termenul de execuţie a şoselei de mare viteză este de 5 ani de la data intrării în vigoare a legii.

Obiectivul de investiţii va fi finanţat de la bugetul de stat prin Ministerul Transporturilor, din fonduri externe şi din fonduri europene disponibile în cadrul exerciţiului financiar multianual 2019-2024.

Autostrada Bacău – Braşov este una dintre rutele care ar trebui să lege Moldova de Ardeal prin intermediul unui drum de mare viteză. Proiectul pentru A13 a fost anunţat în decembrie 2018 de fostul ministru al Transporturilor Lucian Şova.

 

CITEŞTE ŞI:

„Autostrada” pentru maşini electrice a fost finalizată. Ce traseu are

BREXIT nu afectează circulaţia mărfurilor şi a bunurilor în 2020

UNSAR nu susţine plafonarea preţurilor pentru reparaţii auto, ci tarife de referinţă

 

Adaugati comentariu