BREXIT nu afectează circulaţia mărfurilor şi a bunurilor în 2020

BREXIT a început cu o perioadă de tranziţie. Chiar dacă Marea Britanie este, începând din 1 februarie, în mod oficial, în afara Uniunii Europene, mărfurile şi bunurile vor continua să circule liber între Regatul Unit şi România, fără declaraţii vamale sau controale suplimentare. 



brexit

Marea Britanie şi UE vor negocia detaliile tranziţieicomerciale, care se va aplica începând cu 1 ianuarie 2021.

Odată cu finalizarea negocierilor tehnice, este de aşteptat ca pentru mărfurile şi bunurile care vor circula între
Marea Britanie şi Uniunea Europeană să fie nevoie de informaţii, documente, taxe şi impozite suplimentare.

Acest lucru se va întâmpla însă cel mai devreme la 1ianuarie 2021, după negocieri care se anunţă „dificile”.

O eventuală decizie privind prelungirea perioadei detranziţie va fi comunicată de Comitetul UE-UK cel mai
târziu în 30 iunie 2020.

Marea Britanie este ţara cu care România înregistrează cel mai mare excedent comercial şi reprezintă a cincea destinaţie de export pentru produsele româneşti. Pe fondul controverselor generate de Brexit în ultimii 3 ani, schimburile comerciale bilaterale au avut, însă, o evoluţie fluctuantă.

Marea Britanie este al 9-lea partener comercial al României şi a 5-a piaţă de desfacere pentru exporturile locale, fiind în creştere în ultimii 5 ani cu peste 34%, la 2,9 miliarde de euro în 2018. Importurile din această ţară au crescut şi ele cu 31% faţă de 2014, la peste 1,7 miliarde de euro în 2018.

Totuşi, deşi România a înregistrat în 2018 cel mai bun rezultat în ceea ce priveşte evoluţia balanţei comerciale, cu un surplus comercial de 1,1 miliarde de euro (exporturi minus importuri), în raport cu Marea Britanie, valoarea comerţului dintre cele două state reprezintă doar 3% din totalul comerţului internaţional al României.

Primele trei companii cu acţionariat direct, majoritar britanic din România, în funcţie de cifra de afaceri, fac parte din industria prelucrătoare şi sunt: Ursus Breweries SA (1,8 miliarde de lei), Adient Automotive Romania SRL (1,2 miliarde de lei) şi CRH Ciment Romania SA (974 milioane de lei).

 

CITEŞTE ŞI:

UNSAR nu susţine plafonarea preţurilor pentru reparaţii auto, ci tarife de referinţă

Mega-flotă pentru Poşta Română. 430 de utilitare în leasing financiar

Camera Deputaţilor îşi asigură cele 171 vehicule. Care este valoarea contractului

 

Adaugati comentariu