Pentru multe companii, procesul de externalizare sau internalizare în administrarea flotei reprezintă una dintre cele mai spinoase decizii de business. Cu alte cuvinte, întrebarea care îşi caută răspuns este “Să angajăm un administrator al parcului auto sau să utilizăm serviciile unei companii specializate?” Argumente există în ambele cazuri, iar o soluţie unică nu se poate aplica tuturor companiilor.
Practic, cum fiecare business are caracteristici proprii, şi decizia depinde de situaţia în care se află afacerea.
3 argumente pentru externalizare
1. Creşterea eficienţei activităţii de bază. Avantajul cel mai evident al outsourcing-ului este faptul că permite managementului unei companii să se concentreze mai mult asupra afacerii de bază. În aceste condiţii, angajaţii din zona de administrare a flotei pot fi redirecţionaţi spre competenţa principală a business-ului. Astfel, reducerea timpului şi a resurselor cheltuite cu gestionarea parcului auto poate duce la creşterea semnificativă a productivităţii şi profitabilităţii activităţii de bază a companiei.
CITEȘTE ȘI; Cifre-cheie pentru managerul de flotă
2. Creşterea eficienţei flotei. Deoarece managementul flotelor reprezintă principalul lor domeniu de activitate, furnizorii serviciilor de administrare a parcurilor auto pot presta o activitate mult mai rentabilă de achiziţionare, întreţinere şi remarketing a maşinilor, comparativ cu societăţile care le deţin. Datorită volumelor mari contractate, companiile specializate în administrare pot obţine preţuri mult mai bune de la dealerii de autovehicule, de la furnizorii de piese sau de la service-urile auto.Totodată, mai au şi un personal specializat, aflat în permanent contact cu cele mai noi soluţii de gestionare a parcurilor auto. Astfel, cheltuielile efectuate cu angajarea unei astfel de companii au o eficienţă sporită, iar gestionarea flotei devine mult mai puţin costisitoare comparativ cu menţinerea ei in-house.
3. Beneficiul celor mai bune practici. Pentru că sunt experţi în domeniu, societăţile de administrare a flotelor manifestă o tendinţă naturală de a adera la cele mai bune practici din industrie. Toate aceste cunoştinţe vor fi folosite, fără doar şi poate, în beneficiul companiei-client. Mai mult decât atât, în condiţiile în care furnizorii serviciului de management al parcului auto gestionează mai mute flote simultan, ei sunt în măsură să compare rezultatele şi să creeze benchmark-uri pentru clienţi. Acest lucru le permite să identifice şi să abordeze potenţialele problemele şi ineficienţe din timp sau chiar să le evite în totalitate. Companiile de administre a flotelor au, de asemenea, posibilitatea de a recomanda clienţilor cele mai eficiente politici şi proceduri din punctul de vedere al costurilor, permiţându-le acestora să ocolească abordarea de tip “văzând şi făcând”.
În plus, dispare şi efortul de a fi la curent cu ultimele modificări legislative şi de a găsi mijloacele necesare de implementare. Pentru multe companii, acest ultim aspect este de multe ori un motiv suficient pentru a lua în considerare în mod serios externalizarea managementului flotei.
Comentați?