Epidemia de coronavirus ar putea închide şi uzine auto din Europa


Este prima dată când un constructor auto de talie mondială se confruntă cu spectrul închiderii unei fabrici europene, avertismentul subliniind riscul pentru lanţurile de aprovizionare globale indus de virusul de China, notează Financial Times.
Directorul executiv FCA, Mike Manley, a declarat că patru furnizori din China au fost afectaţi de focarul de coronavirus, dintre care unul este „critic”pentru producţia europeană.
„Am identificat până acum o aprovizionare cu risc ridicat”, a declarat acesta pentru Financial Times.
În termen de două până la patru săptămâni, compania ar şti „dacă va fi oprită furnizarea pentru una dintre uzinele noastre (europene, n.r.)”, a adăugat Mike Manley, fără a nominaliza fabrica în pericol de a fi închisă.
Ceilalţi trei producători de componente „vor deveni, de asemenea, critici” dacă oprirea producţiei chineze va rămâne în vigoare pe tot parcursul lunii februarie, a menţionat oficialul FCA.
În Europa, grupul deţine opt fabrici de asamblare a vehiculelor, în Italia (6), Polonia (1) şi Serbia (1), În zona Europa, Orientul Mijlociu și Africa, grupul mai deţine o uzină de asamblare în Turcia.
Toyota, Hyundai, Volvo şi PSA, proprietarul companiei Peugeot, sunt printre producătorii auto care au dezvăluit că virusul chinez perturbă lanţurile de aprovizionare.
Citiţi articolul integral pe www.autoexpertindustry.ro
TE-AR MAI PUTEA INTERESA ŞI:
Sancţiuni pentru trucarea unor licitaţii privind semnalizarea rutieră
Creştere de 5% pentru piaţa RCA în 2019. Topul asigurătorilor
Celulele fotovoltaice, un mare pas înainte