Advertisement

mașinilor electrice
Home Interviuri Editorial Vremuri grele pentru managerii de flote

Vremuri grele pentru managerii de flote

Gestionarea unui parc auto devine din ce în ce mai dificilă în aceste vremuri afectate de criza Covid. Noile măsuri de siguranţă sanitară, cererea fluctuantă, criza semiconductorilor, scumpirea carburanţilor, a maşinilor, dar şi a asigurărilor RCA sau întârzierile în livrarea vehiculelor sunt probleme majore care transformă misiunea managerilor de flotă într-o provocare de fiecare zi.

Vestea mai puţin bună este că, în acest moment, luminiţa de la capătul tunelului de abia se întrezăreşte. Dacă majorara preţurilor la carburanţi sau a poliţelor auto obligatorii sunt chestiuni care mai pot fi reglate la nivelul companiilor, lipsa maşinilor determinată de criza cipurilor şi a întârzierilor în livrare depăşeşte voinţa acestora.

Maşinile de ieri erau dispozitive mecanice care îşi îndeplineau rolul clasic de mijloace de transport din punctul A în punctul B. Maşinile de astăzi, echipate cu sisteme software şi conectate în cloud, au devenit smartphone-uri pe roţi, care înglobează tehnologii mari consumatoare de cipuri. Pe fondul crizei acestor componente vitale pentru vehiculele momentului, specialiştii în managementul de flotă avertizează că producătorii auto, confruntaţi deja cu opriri sistematice ale liniilor de ansamblare, îşi vor concentra producţia spre vehiculele cu cerere foarte ridicată şi spre cele cu emisii reduse, modelele mai vechi, cu un grad de poluare mai mare, nefiind considerate prioritare, indiferent că sunt autoturisme sau utilitare uşoare. În acest context, pierderile de producţie ale industriei auto în 2021 se ridică la aproximativ 7,7 milioane de autoturisme şi 6,3 milioane de utilitare uşoare, maşini care nu vor mai ajunge în parcurile auto ale companiilor, multe dintre ele implicate în aprovizionarea cu mărfuri şi servicii a economiilor.

„Ce este de făcut?“ ar fi întrebarea firească în aceste condiții. Pentru a compensa întârzierile cauzate de termenele mai mari de livrare, care s-ar putea menţine până la finalul anului viitor, consultanţii în managementul flotelor auto recomandă companiilor să-şi anticipeze necesarul de vehicule, să-şi planifice în avans achiziţiile şi să-şi plaseze comenzile cu 6-9 luni înainte de reînnoirea flotelor. Totodată, cum lipsa semiconductorilor ar putea scoate temporar din producţie și anumite echipamente, companiile trebuie să mai ia în calcul și faptul că o serie de vehicule nu vor mai îndeplini toate condiţiile utilizatorilor.

(Articol publicat în revista Flote Auto, octombrie 2021)

 

CITEȘTE ȘI:

Schemă de ajutor de stat pentru sprijinirea IMM-urilor afectate de pandemie

AFM vrea să suplimenteze din nou programul Rabla Clasic pentru persoane fizice

 

Comentați?

Lasă un răspuns

Adresa ta de email nu va fi publicată. Câmpurile obligatorii sunt marcate cu *

Articole similare

mașinilor electrice
Editorial

Vești rele pentru scepticii mașinilor electrice

Anul trecut a fost unul foarte bun pentru criticii și scepticii adoptării...

mașinilor electrice
Editorial

100 de Flote Auto

Prin vremuri bune și mai puțin bune, marcate de creștere economică, dar...

Protecționismul european
Editorial

Protecționismul european și îngrijorarea producătorilor auto

Mecanismul declanșat de Executivul comunitar pentru introducerea de taxe vamale suplimentare la...

mașinilor electrice
Editorial

Cinci tendințe pentru managementul flotei

Specialiștii în managementul flotelor au analizat piața de profil la început de...