Radiografia pieţei globale a furnizorilor auto. Cine a pierdut şi cine a câştigat în pandemie

Cauzele celei mai grave crize pentru industria auto din ultimul deceniu, produsă anul trecut, - lockdown, şomaj tehnic, probleme de aprovizionare - continuă să fie resimţite şi să aducă alte provocări pentru anii următori.
Ucraina

Probabil cei mai afectaţi din întregul ecosistem al industriei auto sunt furnizorii de componente care intraseră deja în 2020 cu scăderi ale veniturilor. Deşi au pierdut o mare parte din vânzări din cauza coronavirusului, declinul a fost însă mai puţin sever decât se temeau. Colacul de salvare au fost măsurile guvernamentale care, alături de experienţa acumulată în criza financiară din 2007-2009, au ajutat industria să nu se prăbuşească şi chiar să rămână profitabilă pe termen scurt.

Vânzările furnizorilor auto la nivel global au scăzut cu 12% anul trecut, cei mai afectaţi au fost cei europeni

Furnizorii de top au pierdut 12% din vânzările lor în 2020, iar comparaţia regională arată diferenţe majore, cei care au pierdut cel mai mult fiind furnizorii europeni şi americani, iar la polul opus cei asiatici, potrivit studiului „For a successful automotive supplier industry of tomorrow”, realizat recent de strategy&, departamentul de strategie globală din reţeaua PwC.

Astfel, furnizorii de componente auto din Europa, excluzându-i pe cei germani, au fost foarte afectaţi de pandemie în 2020, vânzările lor scăzând cu 16,4%, la 134 miliarde euro, comparativ cu anul anterior. În acelaşi timp, companiile de profil din America au consemnat o reducere cu 16,8%, la 113 miliarde euro.

Furnizorii din Asia au trecut mai bine prin criză, cu o scădere de doar 8% a vânzărilor şi nu numai că şi-au recâştigat, dar chiar şi-au extins cotele de piaţă globale pe care le-au pierdut după 2010. Vânzările acestora au ajuns la 338 de miliarde de euro în 2020 şi la o cotă de piaţă de 43%. Declinul a fost amortizat datorită disciplinei consecvente a costurilor din ultimii ani.

Beneficiind de o analiză separată în cadrul raportului, datorită cotei de piaţă globale mari, de 26%, furnizorii de componente auto din Germania au înregistrat o contracţie a vânzărilor de 10,8%, sub cea a Europei, ajungând la o valoarea totală de 199 miliarde de euro.

Astfel, la o privire mai atentă, companiile asiatice, dar şi cele germane s-au adaptat mai rapid noilor condiţii de piaţă din timpul pandemiei.

 

Citiți articolul integral pe www.autoexpertindustry.ro

 

TE-AR MAI PUTEA INTERESA ȘI:

Editorial Flote Auto. Vremuri grele pentru managerii de flote

Salariații aflați în carantină vor avea concedii medicale plătite, chiar dacă ele se vor suprapune

 

Adaugati comentariu