Binecunoscuta utilitară Volkswagen Crafter a fost anunțat și au fost date primele imagini oficiale ale mașinii, plus câteva detalii tehnice.
Volkswagen Crafter a spus adio oricărei înrudiri cu Mercedes-Benz Sprinter și s-a mutat, cu tot cu linia de producție, la Wrzesnia în Polonia. Utilitara mare a celor de la Volkswagen Comerciale va fi disponibilă în trei variante de lungime, trei variante de înălțime, trei variante de tracțiune (față, spate sau integrală) și cinci versiuni de motorizare. Dacă toate aceste combinații de lungimi, înălțimi, tracțiuni și motorizări nu erau suficiente, ei bine numărul acestora se dublează grație celor două tipuri de transmisie disponibile: manuale sau automate.
Chiar dacă nu s-au dat publicității toate datele tehnice, ni s-a comunicat că noua mașină va fi animată de un motor de doi litri mono sau bi-turbo. În versiunile mono-turbo va avea 102, 122 sau 140 CP în timp ce varianta bi-turbo va oferi 177 CP. Pentru cutia de viteze, clienții pot opta fie pentru o versiune manuală fie pentru una automată.
La capitolul dotărilor, Crafter vrea să ridice standardele din segmentul vehiculelor utilitare. Obiectivul celor de la Volkswagen este acela de a optimiza protecția pasagerilor prin utilizarea siguranței active și pasive, în toate situațiile posibile. Direcția asistată electro-mecanic (premieră pentru această clasă de vehicule) permite constructorului utilizarea mai eficientă a mai multor sisteme. Pe lângă ESP-ul normal, Crafter vine cu un sistem calibrat și pentru remorcă, sistem de frânare post-coliziune, sistem de asistență la vânt lateral (opțional), asistent la manevrarea remorcii și ACC (Cruise Control Adaptiv).
Ca siguranță pasivă, mașina va fi dotată cu airbag-uri pentru șofer și pasager precum și un număr mare de sisteme de avertizare, cum ar fi cameră video pentru mers înapoi, monitorizarea distanței pentru parcare sau sistemul de monitorizare al traficului.
Evident, toate motorizările vor fi Euro 6, cu sistem de depoluare cu SCR (AdBlue). Pentru cei care-și doresc un Crafter Euro 5 (până în 3,5 tone) fără AdBlue, ar trebui să se grăbească. De anul viitor, Crafter Euro 6 va ajunge și în România și, momentan, nu au fost comunicate prețurile sale.
Comentați?