Ploieşti – Găeşti
Home Infrastructură Drumul expres Ploieşti – Găeşti, pe agenda CNAIR

Drumul expres Ploieşti – Găeşti, pe agenda CNAIR

Compania Naţională de Administrare a Infrastructurii Rutiere (CNAIR) se pregăteşte să lanseze licitaţia pentru realizarea Studiului de Fezabilitate destinat Drumului Expres Găeşti-Ploieşti, proiect în care ar putea fi inclusă şi Varianta de Ocolire a oraşului Găeşti.

Aflat la intersecţia unor drumuri naţionale intens circulate, oraşul Găeşti este tranzitat zilnice de aproximativ 10.000 de vehicule, care provoacă un disconfort semnificativ locuitorilor.

Cu aproape un an în urmă, CNAIR promitea publicarea, în SICAP, a procedurilor de achiziţie atât pentru Drumul Expres Găeşti-Ploieşti, cât şi pentru VO Găeşti. Însă lansarea licitaţiilor a fost întârziată de faptul că documentaţia de atribuire pentru şoseaua de mare viteză a trebuit modificată la recomandarea Agenţiei Naţionale pentru Achiziţii Publice (ANAP). Nu ar fi fost prima dată când caietele de sarcini sau modelele de contracte au trebuit sa fie refăcute din temelii, însă în acest caz modificările cerute de ANAP au fost mult mai profunde.

„În prezent CNAIR a revizuit şi implementat recomandările formulate de către ANAP şi reactualizează întrega Documentaţie de atribuire, urmând ca aceasta să fie transmisă în SICAP în vederea validării de către ANAP”, arată ministrul Transporturilor, Lucian Bode, într-un document transmis Camerei Deputaţilor.

Pe de altă parte, CNAIR ia în calcul acum şi integrarea documentaţiei pentru construirea VO Găeşi în proiectul drumului expres.

Ţinând cont de actuala strategie privind realizarea, dezvoltarea şi modernizarea reţelei de transport de interes naţional şi european descrisă în Master Planul General de Transport, pentru obiectivul de investiţii „Varianta de Ocolire Găeşti” se va analiza includerea acesteia în cadrul Studiului de Fezabilitate aferent „Drumului Expres Găeşti – Ploieşti” şi stabilirea nodurilor rutiere de conexiune”, a adăugat ministrul Transporturilor.

Pentru realizarea documentaţiei tehnice, CNAIR a depus, în februarie 2019, cererea de finanţare din fonduri europene nerambursabile, în cadrul Programul Operaţional Infrastructura Mare 2014-2020.

Valoarea totală a proiectului este de 30,2 milioane de lei, din care 75% este contribuţia Uniunii Europene din Fondul European de Dezvoltare Regională – 19,15 milioane de lei, 25% contribuţia proprie – 6,4 milioane de lei, restul de 4,7 milioane de lei reprezentând cheltuieli neeligibile, inclusiv TVA.

Obiectivul general al proiectului este de a aduce îmbunătăţiri în ceea ce priveşte viteza de călătorie între Găeşti şi Ploieşti, îmbunătăţind astfel şi conectivitatea la nivel regional şi de a spori eficienţa economică a reţelei de transport din România.

 

CITEŞTE ŞI:

PwC România: Ar trebui adoptate măsuri fiscale pentru sectoarele afectate de epidemia COVID-19

Coronavirus – impactul devastator asupra industriei auto

Poşta Română îşi asigură flota de sute de vehicule

Comentați?

Lasă un răspuns

Adresa ta de email nu va fi publicată. Câmpurile obligatorii sunt marcate cu *

Articole similare

Autostrada Alternativa Techirghiol
Infrastructură

Autostrada Alternativa Techirghiol (Autostrada Litoralului), pregătită de licitația pentru proiectare și execuție

Compania Naţională de Administrare a Infrastructurii Rutiere (CNAIR) a trimis la Agenţia...

București - Giurgiu
Infrastructură

CNIR va lansa licitația pentru proiectarea Drumului Expres București – Giurgiu

Compania Națională de Investiții Rutiere (CNIR), noua entitate care va administra construcția...

spații de servicii
Infrastructură

Licitație pentru dotarea a două spații de servicii pe Autostrada A2 București – Constanța

Compania Națională de Administrare a Infrastructurii Rutiere (CNARI) a transmis la ANAP...

lungimea autostrăzilor
Infrastructură

INS: La sfârșitul anului 2023 lungimea autostrăzilor a crescut cu 48 km

La 31 decembrie 2023, lungimea rețelei de drumuri publice totaliza 86.388 km,...