Craiova
Home Infrastructură Drumul Expres Craiova-Piteşti. Tronsonul care ocolește orașele Balș și Slatina, finalizat în 2021

Drumul Expres Craiova-Piteşti. Tronsonul care ocolește orașele Balș și Slatina, finalizat în 2021

Sunt toate şansele ca Tronsonul 2 de pe Drumul Expres Craiova-Piteşti să fie finalizat în acest an, în condițiile în care stadiul fizic al lucrărilor este de 75%, a precizat ministrul Transporturilor, Cătălin Drulă, în timpul vizitei pe care a efectuat-o pe şantierul acestui obiectiv.

„Am vrut să mă asigur că suntem în linie dreaptă pentru respectarea promisiunii că vom finaliza Tronsonul 2, anul acesta. Tronsonul 2 este vital pentru ocolirea oraşelor Slatina şi Balş. În prezent, zeci de mii de şoferi pierd ore în trafic în fiecare săptămână pentru traversarea celor două localităţi. Acest calvar se va încheia când deschidem Tronsonul 2”, a spus Drulă.

Stadiul fizic al lucrărilor este de 75%, iar mobilizarea constructorului înseamnă circa 1.400 de lucrători şi 380 utilaje pe şantierul în lucru.

Construcţia tronsonului 2 Balş – Slatina (km 17+700 – 57+550) din cadrul Drumului expres Craiova – Piteşti este realizată de Asocierea SA & PE Construct – Spedition UMB – Tehnostrade – Consitrans, iar valoarea contractului se ridică la 1,454 miliarde lei, fără TVA.

Pe celelalte tronsoane de pe Drumul Expres Craiova-Piteşti situația lucrărilor este următoarea:

Tronsonul 1 Craiova – Robănești (17,7 km), stadiul fizic este 17,6%, termenul estimat pentru finalizarea lucrărilor fiind decembrie 2021, cu dare în folosință în 2022. Valoarea contractului este de 358,18 milioane de lei, fără TVA, antreprenor fiin compania italiană Tirrena Scavi.

Tronsonul 3 Valea Mare – Colonești (31,75 km) are termen de finalizare în 2024. Autorizația de construcție a fost semnată la începutul lunii martie 2021, valoarea contractului fiind de 617 milioane de lei, fără TVA. Sectorul este realizat de Asocierea SA&PE Construct – Spedition UMB – Tehnostrade.

Tronsonul 4 Colonești – Oarja – Pitești (31,8 km) are termen de finalizare în 2024. Ofertantul desemnat câştigător al licitației este Asocierea SA&PE Construct – Spedition UMB – Tehnostrade, valoarea contractului fiind de 617,081 milioane de lei, fără TVA.

Uniunea Europeană va contribui, prin intermediul politicii de coeziune, cu 726 de milioane de euro la construirea drumului expres Craiova – Piteşti.

Proiectul prevede construcţia a 121,185 kilometri de drum expres nou cu profil 2×2, incluzând construcţia a 10 noduri rutiere, 75 poduri/pasaje, 26 de intersecţii nivel divizat fără acces, 4 parcări de scurtă durată, 4 spaţii de servicii, 3 centre de întreţinere şi de deszăpezire.

 

 

CITEȘTE ȘI:

77% dintre locuitorii Romei nu mai vor mașinilor cu motoare termice din 2030

Ce trebuie sa stii despre avantajele si conditiile unui leasing auto?

Salariul mediu net a crescut în februarie cu 5,1%, la 3.365 lei

 

 

Comentați?

Lasă un răspuns

Adresa ta de email nu va fi publicată. Câmpurile obligatorii sunt marcate cu *

Articole similare

A3
Infrastructură

Drumul Expres care conectează A3 şi DN 1 în jud. Cluj trebuie finalizat în 2025

Lucrările la Drumul Expres care va asigura legătura dintre A3 şi DN1,...

Banca Mondială
Infrastructură

Cristian Pistol, CNAIR: Banca Mondială este interesată să finanţeze o serie de proiecte rutiere

Banca Mondială este interesată să finanţeze o serie de proiecte rutiere în...

Oradea
Infrastructură

În luna martie, va fi deschisă circulaţia pe Drumul Expres Oradea – A3

Drumul Expres care face legătura între Centura municipiului Oradea și Autostrada Transilvania...

Autostrada Unirii
Infrastructură

Unde s-a ajuns pe Autostrada Unirii A8, de la Târgu Mureș la Ungheni

Compania Națională de Administrare a Infrastructurii Rutiere (CNAIR) a dat publicității situația...