Advertisement

DN 73C
Home Infrastructură DN 73C, parte din proiectul Autostrăzii Pitești-Sibiu, modernizată cu fonduri europene

DN 73C, parte din proiectul Autostrăzii Pitești-Sibiu, modernizată cu fonduri europene

DN 73C, numită şi „Drumul celor trei capitale” – Curtea de Argeş, Câmpulung, Târgovişte, face parte din proiectul Autostrăzii Piteşti-Sibiu, şoseaua urmând să realizeze o conexiune directă între Râmnicu Vâlcea şi autostradă.

Deşi DN 73C are în total 69,6 km, esenţiali pentru proiectul Autostrăzii Piteşti-Sibiu sunt doar 14 km, cei aflaţi între Râmnicu Vâlcea şi viitorul nod rutier de la Tigveni. Pentru realizarea Studiului de fezabilitate destinat modernizării drumului naţional pe această porţiune şi realizării nodului rutier, Compania Naţională de Administrare a Infrastructurii Rutiere a primit fonduri europene nerambursabile

Astfel, CNAIR şi Ministerul Transporturilor au încheiat contractul de finanţare pentru proiectul „Elaborare Studiu de Fezabilitate si Proiect Tehnic de Executie pentru Realizare Conexiune DN 73C cu Autostrada Sibiu Pitesti (Nod Tigveni) si Modernizare DN 73 C (km 44+800 – km 68+000)” în vederea acordarii finanţării nerambursabile alocată prin Programul Operaţional Infrastructura Mare 2014-2020, în cadrul Axei Prioritare 1- Dezvoltarea retelei TEN-T si a metroului, O.S.1.1 – Apel de proiecte pentru dezvoltarea infrastructurii rutiere – sprijin pregătire proiecte de investiţii.

„Obiectivul general al proiectului este de a spori eficienţa tehnico-economica a reţelei de transport din România şi de a aduce îmbunătăţiri în ceea ce priveşte viteza de călătorie, îmbunătăţind de asemenea conectivitatea la nivel regional şi condiţiile traficului de mărfuri ce va fi asigurat prin drumul naţional DN 73C, respectiv drumul de legătură ce asigură conexiunea cu Autostrada Sibiu – Piteşti, în zona Tigveni, mai exact a nodului rutier de la Tigveni”, a precizat CNAIR.

Valoarea totală a proiectului este de 4,7milioane de lei, din care 85% contribuţia Uniunii Europene din Fondul de Coeziune – 3.4 milioane de lei, 15% contribuţia naţională – 603.424,29 lei, restul de 706.609,74 lei reprezentând cheltuieli neeligibile inclusiv TVA.

Perioada de implementare a proiectului este de 19 luni, respectiv între data de 1 iunie 2020 şi 31 decembrie 2021 la care se adaugă, dacă este cazul, şi perioada de desfăşurare a activităţilor proiectului înainte de semnarea contractului de finanţare.

 

CITEȘTE ȘI:

Guvernul nu a mai restricţionat suplimentar distanţarea socială pe plajă

Cele 2 decizii ale Guvernului privind masca de protecţie şi programul teraselor

Reintrarea în starea de urgenţă este o ultimă soluţie, afirmă șeful statului

 

 

Comentați?

Lasă un răspuns

Adresa ta de email nu va fi publicată. Câmpurile obligatorii sunt marcate cu *

Articole similare

Domnești
Infrastructură

Start pentru lărgirea la 4 benzi a Centurii București între Domnești și DN 5

Compania Națională de Administrare a Infrastructurii Rutiere (CNAIR) a emis Autorizația de...

buftea
Infrastructură

Un pas înainte pentru construcția șoselei de centură a orașului Buftea

Guvernul a reaprobat indicatorii tehnico-economici pentru realizarea șoselei de centură a orașului...

A0 Nord
Infrastructură

A fost emisă Autorizaţia de Construire pentru Lotul 1 al Autostrăzii Bucureşti A0 Nord

A fost emisă Autorizaţia de Construire pentru realizarea Lotului 1 Dragomirești –...

Joseni - Ditrău
Infrastructură

Construcția Lotului Joseni – Ditrău, parte din Autostrada Unirii A8, intră în licitație

Contractul pentru proiectarea și execuția Lotului Joseni – Ditrău a fost publicat...