Scandalurile emisiilor apărute în ultima perioadă în lumea auto păreau a nu se repercuta asupra vânzărilor de mașini noi. În ciuda proceselor cu care se confruntă producătorii, am asistat în primul trimestru al anului la vânzări record. Și totuși…
Și totuși vânzările mașinilor diesel încep să piardă din avânt. Și asta nu numai în Statele Unite, ci și în Europa. Rezultatul scandalului Dieselgate este scăderea vânzărilor mașinilor pe motorină, sub cota psihologică de 50% din totalul de mașini comercializate în luna aprilie, în vestul Europei. Și asta în ciuda eforturilor guvernelor de a le aplica taxe mai mici decât propulsoarelor pe benzină.
Diminuarea vânzărilor este cauzată și de apariția motoarelor cu combustibili alternativi, atât de apreciate în ultima vreme. Astfel, mașinile hibride și electrice, beneficiază de discounturi fără precedent, suportate de stat. Combinându-le cu prețul scăzut al benzinei, avem imaginea declinului motoarelor diesel.
Dacă în primele 4 luni ale anului, mașinile diesel au suferit o scădere a vânzărilor cu 2,2%, doar în luna aprilie, aceasta a ajuns la 3,1%, conform unui studiu LMC. Cifrele dezamăgesc cu atât mai mult, cu cât numărul total de mașini vândute în Europa de Vest a crescut cu 8% în ultima lună, totalizând 1,21 milioane de unități.
Deși declinul mașinilor diesel s-a resimțit la nivelul tuturor claselor, subcompactele, hatchback-urile compacte și minivanurile au avut cel mai mult de suferit. Automobilele mari și de lux, pe care motoarele diesel le echipează în proporție de 80%, au fost afectate mai puțin. Totuși, și în clasele superioare, motoarele hibride și-au făcut apariția, iar asta va zdruncina în curând cifrele și aici.
”Va veni o zi în care investițiile în tehnologia diesel nu va mai fi profitabilă”, a declarat Harald Krueger, CEO BMW, la Salonul de la Geneva, în primăvară.
Sursa: europe.autonews.com
Comentați?