Advertisement

dezvoltarea infrastructurii de transport
Home Infrastructură Dezvoltarea infrastructurii de transport necesită investiții de 2% din PIB până în 2030

Dezvoltarea infrastructurii de transport necesită investiții de 2% din PIB până în 2030

Planul investițional pentru dezvoltarea infrastructurii de transport pentru perioada 2020 – 2030 a fost supus dezbaterii publice și va fi aprobat până la sfârșitul lunii decembrie, a anunțat Ionel Scrioșteanu, secretar de stat în Ministerul Transporturilor.

Planul prevede realizarea a 6.624 km de rețea rutieră (autostrăzi, drumuri expres, transregio, variante ocolitoare) din care 2.900,5 km aferenți rețelei primare de transport și 3.723,6 km aferenți rețelei secundare.

În ceea ce privește rețeaua feroviară, este necesară realizarea a 3.275 km de cale ferată aferenți rețelei primare și 1.228 km aferenți rețelei secundare.

”Planul vizează o schimbare de paradigmă în sensul concentrării eforturilor politice, instituționale și financiare ale României pe un set clar de priorități, în linie cu interesele naționale și europene, astfel încât, la finalul celor 10 ani, să avem o rețea națională de transport care să reprezinte coloana vertebrală de dezvoltare a economiei naționale”, a explicat secretarul de stat din Ministerul Transporturilor.

Potrivit acestuia, investițiile necesare se ridică la o valoare totală 72,7 miliarde de euro.

Astfel, România va trebui să asigure, în următorii 10 ani, contribuția financiară aferentă proiectelor cu finanțare europeană la care se adaugă necesarul pentru finalizarea întregii infrastructuri prezentate în Planul Național de redresare și reziliență (PNRR), rezultând un efort financiar, în medie, de 2% din PIB până în 2030, în funcție de progresul fizic și financiar al proiectelor.

”Planul Investițional pentru dezvoltarea infrastructurii de transport din România pe perioada 2020-2030 reprezintă o actualizare a Master Planului de Transport al României aprobat în septembrie 2016, nemodificând aspectele importante ale acestuia, dar,, folosindu-se de experiența obținută la nivelul Ministerului Transporturilor și a beneficiarilor acestuia, vizează un parcurs eficient al proiectelor, astfel încât la finele decadei să se recupereze o mare parte din decalajul de dezvoltare față de celelalte state membre, precum și o participare activă la modernizarea conectivității europene și introducerea noilor tehnologii sustenabile”, a adăugat Ionel Scrioșteanu.

 

CITEȘTE ȘI:

Cadourile de Crăciun – între tradiție și fiscalitate. Analiză EY România

Lotul Târgu Mureş – Ungheni de pe Autostrada Transilvania a fost deschis circulaţiei

 

Comentați?

Lasă un răspuns

Adresa ta de email nu va fi publicată. Câmpurile obligatorii sunt marcate cu *

Articole similare

Autostrada de Centură București
Infrastructură

Autostrada de Centură București. Sectorul dintre DN 4 și Autostrada A2 va fi deschis în iulie

Traficul rutier pe încă un sector din Autostrada de Centură București, între...

Podul peste Canal
Infrastructură

Cinci oferte pentru reparații capitale la Podul peste Canal de la Călărași, amplasat pe DN 3B

Compania Națională de Administrare a Infrastructurii Rutiere a primit 5 oferte pentru...

podurile
Infrastructură

Podurile de la Basarabi și Poarta Albă intră în reabilitare. Finanțare din fonduri europene

Compania Națională de Administrare a Infrastructurii Rutiere (CNAIR) a semnat contractele pentru...

București - Giurgiu
Infrastructură

Două variante pentru punctul de plecare al drumului de mare viteză București – Giurgiu

Autostrada București – Alexandria (A6) cu profil prevăzut de 3 benzi pe...