Prim contact Mercedes-Benz Citan. Business cu stil

Primul contact cu a doua generație a lui Mercedes-Benz Citan ne-a prilejuit întâlnirea cu un model cu identitate atent șlefuită pentru a se individualiza. Dar și, grație dimensiunilor exterioare compacte, în ciuda unei oferte generoase de spațiu cu un volum mare de încărcare, perfect pentru utilizarea în activitățile din marile centre urbane.
Mercedes-Benz Citan

Probabil că nu se putea găsi un loc mai bun decât Hamburg și zona adiacentă pentru primul contact cu noua generație Mercedes-Benz Citan. Pentru că vorbim despre al doilea oraș, ca mărime, din Germania. Or, fără îndoială, în astfel de metropole vom regăsi acest model. Punct de sprijin pentru activitățile curente ale comercianților sau echipelor de tehnicieni specializați în intervenții rapide, servicii de curierat. Ori mijloc de transport pentru operațiuni shuttle, pentru ieșirile în oraș sau transfer la gară, aeroport sau port.

Mercedes-Benz Citan

În plus, Hamburg mai are o calitate. Este un melanj de istorie și industrial. Oraș ale cărui origini se pierd cu peste un mileniu în urmă, este dominat de apă, și se bate, la capitolul spectaculozitate cu Copenhaga, Oslo sau Stockholm, minunatele metropole de la Marea Nordului. Și beneficiază de un patrimoniu arhitectural
care te obligă la respect. Unul pe care Citan îl oferă prin abilitățile sale de manevrabilitate (diametru de bracare de 11,75 metri), care-i permit să nu te priveze de rezultate nici în locurile în care, pentru a nu afecta moștenirea trecutului, infrastructura nu este darnică pentru șoferi. Dar și prin gama de motorizări moderne, economice, dar și ecologice, respectând normele de emisii Euro 6d.

Hamburg este însă și un reper al al comerțului și logisticii. Este primul port al Germaniei și a fost, încă din Epoca Medievală, unul care facilita comerţul cu oraşe din toate colţurile lumii. De aceea, el mai este numit şi „Poarta către lume”. Fondat pe 7 mai 1189 de către Frederic I datorită locației sale strategice, Hamburg a fost timp de mai multe secole portul principal al Europei Centrale. Iar acum este, din punctul de vedere al activității, unul dintre cele mai dinamice și aglomerate din Europa, fiind în top trei, alături de Rotterdam și Antwerp. Iar Mercedes-Benz Citan își propune să fie și el un reper atunci când vine vorba despre un vehicul comercial.

Evoluție semnificativă

Ajuns la a doua generație , Mercedes Citan reprezintă o evoluție semnificativă în colaborarea industrială dintre producătorul german și Renault. Ediția anterioară a fost dezvoltată pe baza unui model Kangoo deja pe piață de ceva timp. De data aceasta, designerii celor două case au avut încă de la început o discuție pentru a
defini împreună caracteristicile fiecăruia dintre cele două modele. ”De la designul său unic, la caracteristicile sale de conducere, ca să nu mai vorbim de sistemele sale de siguranță și conectivitate, noua generație Citan are ADN-ul specific Mercedes-Benz”, spune Marcus Breitschwerdt, Head of Mercedes-Benz Vans. Perfect adevărat.

Pentru cei care ne citesc constant, noua generație Mercedes-Benz Citan și-a dezvăluit deja secretele. Ați aflat deja, în numărul trecut informațiile esențiale. Și puteți regăsi aceste date, așa cum v-am obișnuit, dacă ați ratat revista, accesând pagina noastră de web. Acum primele impresii. Pentru că, vă promitem, vor urma alte detalii, inclusiv teste cu măsurători, în lunile care vin.

Mercedes-Benz

Într-un interior care poartă clar semnătura brandului, susținut de ”Hey Mercedes”, asistentul vocal inteligent din cadrul MBUX (Mercedes-Benz User Experience), care poate înțelege până la 28 de limbi, am pornit la drum cu versiunea pe benzină 110. Linia înaltă a planșei de bord îți induce ideea că te ”scufunzi” în scaun și că te afli la bordul unui automobil, nu al unui vehicul comercial.

Se simte faptul că dezvoltatorii Mercedes-Benz Citan au pus un mare accent pe atingerea unui nivel de confort tipic mărcii. Și vorbim aici inclusiv despre o gamă de articole practice de echipare și sisteme de confort specific autoturismelor. Iar acest lucru nu ajută doar la confortul conducătorilor auto, ci este, de asemenea, deosebit de benefic pentru siguranță. Șoferii relaxați se pot concentra mai bine asupra situației din trafic.

Ergonomia este la cel mai înalt nivel, spațiile de depozitare abundă și sunt plasate intuitiv, iar propulsorul este caracterizat de o elasticitate excelentă și valori de consum foarte bune. Lucruri valabile, și în cazul motorizărilor diesel. Resursele sunt transmise de o cutie de viteze manuală cu 6 trepte, cu o timonerie extrem de agreabilă și precisă. Suspensia filtrează foarte bine denivelările, iar zgomotul de lucru redus arată că și la acest capitol inginerii Mercedes-Benz au lucrat cu seriozitate.

Mercedes-Benz

La final, să nu uităm să reamintim că Citan reprezintă ultimul proiect de autovehicule noi pentru clienții comerciali de la Mercedes-Benz Vans care utilizează un motor cu ardere internă. Toate autovehiculele viitoare vor fi disponibile exclusiv cu o variantă electrică. Un pas logic al acestei electrificări consistente este, astfel, noul eCitan. Se preconizează că autonomia sa va fi de aproximativ 285 de kilometri, în conformitate cu WLTP . Având în vedere acest lucru, corespunde nevoilor utilizatorilor comerciali care folosesc adesea acest vehicul pentru servicii de curierat și livrare în mijlocul orașului. La stațiile de încărcare rapidă durează 40 de minute ca bateria să se încărce de la 10 la 80 la sută.

Livrări și prețuri pentru noul Citan

În Germania și Austria, noul Citan va fi livrat de la sfârșitul lunii octombrie, urmând ulterior să fie disponibil și pe alte piețe europene. Modelul este disponibil atât ca Panel Van (furgon), cât și ca Tourer. În România, prețurile încep de la 19.408 euro cu TVA pentru Citan 108 CDI ca furgon cu motor diesel de 75 CP în linia de echipare de bază. Aceasta corespunde unui preț net de 16.309 de euro fără TVA. Modelul Citan Tourer entry-level 110, cu motor pe benzină, de 105 CP – costă 22.781 euro cu TVA (preț fără TVA: 19.143 euro).

Mercedes-Benz

 

(Articol publicat în revista Flote Auto, octombrie 2021)

CITEȘTE ȘI:

Din 20 decembrie, Formularul de localizare la intrarea în țară

Best Global Brands 2021. Cele mai puternice mărci auto

 

Adaugati comentariu