Deschiderea Lotului 3 Lugoj-Deva în 2019 rămâne incertă


Ministrul Transporturilor, Lucian Bode, a anunţat că nu va lua o decizie în privinţa deschiderii circulaţiei fără a avea o analiză temeinică.
„După o discuţie cu reprezentanţii antreprenorului, după mai multe discuţii cu cei de la CNAIR, după discuţii, consultări cu prim-ministrul, vreau să vă spun că astăzi la podul peste Mureş se lucrează la ridicarea tablierelor şi la fixarea aparatelor de reazem. Acest lucru se va finaliza la sfârşitul acestei săptămâni. Trimit acolo experţii de la CESTRIN să facă încă o expertiză, atât pe drum, cât şi pe pod, şi, în condiţiile în care experţii îmi spun că acest obiectiv poate fi dat în trafic cu restricţii de viteză, respectiv cu restricţii de tonaj, acest lucru se va întâmpla în anul 2019, la sfârşitul acestui an, în această lună. În condiţiile în care sunt îndeplinite condiţiile de siguranţă”, a menţionat ministrul, la un post de televiziune.
Potrivit acestuia, CNAIR a organizat o licitaţie pentru lucrările de la pod, care costă aproximativ 80.000-100.000 de euro.
„Din banii popriţi din garanţia antreprenorului, CNAIR plăteşte aceste lucrări către o companie specializată, sigur, urmând ca, sub trafic, să lucrăm şi la remedierea deficienţelor constatate la drum şi la finalizarea celorlalte lucrări care sunt în afara părţii carosabile. Eu vreau – şi îmi doresc – ca acest obiectiv să fie dat în trafic în acest an. Nu m-am grăbit până când nu am avut toate informaţiile şi, când o să am inclusiv lucrările finalizate şi expertiza finalizată, o să anunţ public data la care dăm în trafic cei 21 de kilometri de pe tronsonul 3 Lugoj-Deva”, a precizat Lucian Bode.
La finalul lunii august, Compania Naţională de Administrare a Infrastructurii Rutiere (CNAIR) a reziliat contractul lotului 3 al Autostrăzii Lugoj-Deva, lucrările rămase urmând să fie preluate chiar de CNAIR şi finalizate până la sfârşitul lunii septembrie. De altfel, directorul general al CNAIR, Sorin Scarlat, preciza la momentul respectiv că pe acest lot de autostradă, între Ilia şi Holdea, în lungime de 21,14 kilometri, au fost identificate 60 de neconformităţi, fapt care ar putea constitui un record, însă a dat asigurări că se va putea circula pe el.
Pe de altă parte, constructorii spanioli au anunţat, la acea dată, că se gândesc „foarte serios” să facă plângeri penale şi să acţioneze statul român în judecată, considerând că ministrul Transporturilor (Răzvan Cuc, n.red.) a reziliat contractul într-un mod abuziv.
Cu toate acestea, o fisură de 15 centimetri lungime şi un centimetru lăţime a apărut pe lotul 3 al autostrăzii Lugoj-Deva, la km 57+100, fiind vorba despre o problemă de terasament, care nu va putea fi rezolvată până la finele lunii septembrie, declarau, în luna septembrie, reprezentanţii CNAIR, care au precizat că a fost executatăgaranţia depusă de constructor, în valoare de 58 de milioane de lei
Lotul 3 al Autostrăzii Lugoj-Deva are o lungime de 21,14 kilometri, iar lucrările au fost contractate la o valoare de 579,92 milioane lei, fără TVA. Din această sumă, 492,93 milioane lei, adică 85%, reprezintă Fonduri de Coeziune, în timp ce diferenţa de 86,98 milioane lei a fost asigurată din fonduri naţionale.
CITEŞTE ŞI:
Aiways U5, SUV electric la 35.000 euro în Europa
Cu mașina electrică în pana prostului