Advertisement

străinătate
Home Miscellanea Business Deficitul de forţă de muncă, un motiv de îngrijorare mai mare decât pandemia. Studiu Deloitte

Deficitul de forţă de muncă, un motiv de îngrijorare mai mare decât pandemia. Studiu Deloitte

Aproape trei sferturi (73%) dintre companii sunt îngrijorate de modul în care deficitul de forţă de muncă şi de competenţe le va influenţa strategia de business în următoarele 12 luni, o pondere uşor mai mare decât a celor preocupate de evoluţia pandemiei, de exemplu de apariţia unor noi variante de Covid-19 (70%), potrivit celui mai recent studiu CEO Survey realizat de Deloitte şi revista Fortune.

Principalele provocări cu care se confruntă organizaţiile din punctul de vedere al forţei de muncă sunt recrutarea angajaţilor (57%), crearea unui loc de muncă potrivit pentru perioada post-pandemie (53%), păstrarea angajaţilor (51%) şi construirea unei forţe de muncă diverse, echitabile şi bazate pe incluziune (43%), conform unui comunicat de presă.

Întrebaţi despre măsurile luate în ultimul an pentru a-şi consolida capacitatea de a atrage şi de a păstra angajaţi, directorii generali par să pună accentul pe beneficiile intangibile, cum ar fi o mai mare flexibilitate a muncii (80%), concentrarea asupra sentimentului de sens superior (68%), asupra diversităţii, echităţii şi incluziunii (68%), asupra stării de bine şi sănătăţii mintale (65%) şi asupra factorilor de mediu, sociali şi de guvernanţă – ESG (50%). Unele companii au apelat şi la beneficii tradiţionale, cum ar fi creşterea salariilor (50%) sau oferirea de mai mult timp liber angajaţilor (24%), mai arată studiul.

„Pe măsură ce organizaţiile s-au adaptat la noua normalitate caracterizată de incertitudine permanentă, atragerea şi păstrarea angajaţilor pe o piaţă a muncii tot mai competitivă a revenit pe primul loc în topul listei lor de priorităţi strategice. Pandemia a accelerat schimbările din domeniul muncii, iar acum flexibilitatea, dezvoltarea personală sau chiar reinventarea, starea de bine şi sentimentul de apartenenţă trebuie să facă parte din oferta angajatorilor, împreună cu sentimentul unui sens superior, care este legat din ce în ce mai mult de modul în care mediul de business contribuie la rezolvarea problemelor societale complexe, cum ar fi schimbările climatice”, a explicat Alexandru Reff, Country Managing Partner, Deloitte România şi Moldova.

Măsurile pentru prevenirea schimbărilor climatice par să fi devenit o prioritate pentru majoritatea covârşitoare a directorilor executivi participanţi la studiu (90%), care spun că această problemă trebuie abordată urgent, iar 86% dintre ei cred că organizaţia lor poate juca un rol în soluţionarea acesteia. De altfel, acţiunile în această direcţie au beneficii legate de un alt subiect preocupant pentru companii, 85% dintre respondenţi afirmând că acţiunile lor pentru prevenirea schimbărilor climatice le vor îmbunătăţi capacitatea de a atrage şi de a-şi păstra forţa de muncă.

La începutul lui 2021, directorii executivi chestionaţi de Deloitte şi Fortune au spus că acesta este anul speranţei. Acum, ei cred că efectele pandemiei asupra businessului se vor resimţi şi după 2021, iar aproape o treime dintre ei nu se aşteaptă ca efectele să dispară în viitorul apropiat. Cu toate acestea, estimările privind creşterea businessului rămân optimiste, două treimi dintre respondenţi anticipând că organizaţia lor va creşte foarte puternic sau puternic în următoarele 12 luni, pe fondul unor perspective economice pozitive şi al investiţiilor în transformare digitală şi inovaţie.

Studiul CEO Survey a fost efectuat de Deloitte şi revista Fortune în toamna anului 2021 în rândul a aproximativ 120 de directori executivi reprezentând companii din 15 domenii de activitate.

 

CITEȘTE ȘI:

Proiect pentru fluidizarea traficului rutier în zona punctului de trecere a frontierei Calafat

Transportul public din Capitală și din regiunea București – Ilfov este inclus pe hărţile Google

 

Comentați?

Lasă un răspuns

Adresa ta de email nu va fi publicată. Câmpurile obligatorii sunt marcate cu *

Articole similare

volvo
Business

Volvo renunță la planul de a vinde numai vehicule electrice din 2030

Compania auto Volvo a anunțat că și-a abandonat obiectivul de a produce...

MOL
Business

MOL a început să producă hidrogen verde în cea mai mare fabrică din regiune

La rafinăria MOL din Százhalombatta a început producția în cea mai mare...

Chrysler
Business

Stellantis refuză să vândă Chrysler strănepotului fondatorului mărcii

Strănepotul fondatorului Chrysler l-a contactat pe șeful Stellantis pentru a-și exprima nemulțumirea...

BYD
BusinessIndustrie auto

BYD vrea să fie un producător „european”. Care este strategia?

Producătorul chinez de vehicule electrice BYD vrea să cucerească Europa și intenționează...