De Crăciun, trecem graniţa, la Borş, pe autostradă?

Potrivit constructorului lotului 3C3 Biharia – Borş de pe Autostrada Transilvania, traficul rutier pe acest tronson va fi deschis până la Crăciunul din acest an. Dacă lucrările merg conform planificării, şi sectorul similar din Ungaria, de pe autostrada M4, va fi finalizat tot până atunci.



borş

La finalul săptămânii trecute, Beniamin Rus, patronul companiei Selina Grup, a precizat că până la sfârşitul lunii iulie, stadiul lucrărilor va ajunge la 20%, iar la finalul acestui an segmentul de autostradă va fi dat în circulaţie. Acest sector va lega România de Ungaria, prin vama Borş, şi va face legătura cu autostrada M4, aflată în construcţie, şosea de mare viteză care ajunge la Budapesta.

Lotul 3C3 Biharia – Borş face parte din subsecţiunea 3C Suplacu de Barcău – Borş (60,25 km) de pe autostrada „Transilvania” Bucureşti – Braşov – Cluj – Oradea.

Stadiul lucrărilor pe 3C Suplacu de Barcău – Borş

Lotul 3C1: Suplacu de Barcău – Chiribiş (26,35 km) – În data de 12 iunie 2019, asocierea Construcţii SA (România) – Hidroelektra Mehaniyacija (Croaţia) a fost desemnată câştigătoarea licitaţiei pentru proiectare şi execuţie. Valoarea ofertei de a fost de 361,9 milioane de lei fără TVA, echivalentul a 75,7 milioane euro. Pe
traseu va fi amenajat un nod rutier la km 24+525 şi vor fi construite sau finalizate 19 poduri, pasaje si viaducte. Potrivit prevederilor contractuale, perioada de proiectare este de 6 luni, iar cea de execuţie a lucrărilor este de 18 luni.

Lotul 3C2: Chiribiş – Biharia (28, 55 km) – Tot în data de 12 iunie 2019, asocierea Trameco (parte din Selina Grup) – Vahostav – Drumuri Bihor (parte din Selina Grup) – Drum Asfalt – East Water Drillings a fost confirmată câştigătoare a licitaţiei pentru proiectare şi execuţie, după ce Strabag contestase rezultatul primei evaluări a ofertelor. Ulterior, Strabag a făcut o nouă contestaţie. În cadrul contractului cu o valoare de 326,5 milioane de lei fără TVA, echivalentul a 68,3 milioane euro, câştigătorul licitaţiei are la dispoziţie 6 luni pentru activitatea de proiectare şi 18 luni pentru execuţia lucrărilor. De-a lungul traseului acestei subsecţiuni vor fi construite sau finalizate 18 poduri, pasaje şi viaducte.

Lotul 3C3: Biharia – Borş (5,35 km) – Contractul pentru proiectare şi execuţie a fost semnat aproape de finalul lunii decembrie 2018, tot cu Asocierea Trameco – Vahostav SK – Drumuri Bihor – Drum Asfalt – East Water Drillings. Conform contractului, durata lucrărilor este de 79 de luni şi cuprinde: 4 luni perioada de proiectare, 15 luni perioada de execuţie a lucrărilor şi 60 de luni perioada de garanţie. Conform contractului, lucrările trebuie finalizate până în data de 18 august 2020.

Cuc, în vizită de lucru

Ministrul Transporturilor, Răzvan Cuc şi directorul general al CNAIR au fost prezenţi, săptămâna trecută, pe şantierul Autostrăzii Transilvania, Secţiunea 3C3 Biharia – Borş pentru a verifica evoluţiile înregistrate de la ultima vizită de lucru.

Ministrul Transporturilor s-a declarat mulţumit de mobilizarea constructorului şi de evoluţia lucrărilor şi a reiterat faptul că, în cazul lucrărilor din infrastructură, este foarte important ca antreprenorii să fie unii serioşi care să se ocupe de construcţia obiectivelor câştigate la licitaţii şi nu de blocarea lucrărilor.

„Sunt firme care vin în România, cu laptopuri, cu mape, care nu câştigă, contestă şi blochează obiective de investiţii. În cazul de faţă, vorbim despre firma Strabag, care contestă lotul 2 al Secţiunii 3C Chiribiş – Biharia, de 28,55 km, de pe Autostrada Transilvania. Nu mi se pare normal. Participi, nu câştigi, avem o comisie care
evaluează, îţi spune că nu eşti bun, ai pierdut tehnic sau financiar, eşti mai slab clasat, pierzi şi ataci în instanţă. Care este rezultatul? Oricum, şi instanţa presupunem că va da în reevaluare sau va respinge contestaţia, ce facem? Mergem cu contestaţiile acestea la nesfârşit, doar ca să blocăm? Nu am nimic cu firmele din alte ţări, dar în momentul de faţă nu fac decât să blocheze obiectivele de investiţii din România. Gândiţi-vă ce front de lucru frumos ar fi fost ca după ce termină antreprenorul român pe acest lot, imediat să intre în forţă şi pe celălalt? Nu-i o logică? De asta mă supăr pe constructorii străini, că blochează artificial”, a afirmat Răzvan Cuc.

Ministrul Transporturilor a precizat că aşteaptă să semneze contractul cu asocierea care a câştigat licitaţia pentru lotul 3 Suplacu de Barcău – Chiribiş (26,35 km), şi anume Construcţii SA (România) – Hidroelektra Mehanizacija D.D. Croaţia. Licitaţia pentru acest lot nu a fost contestată.

 

CITEŞTE ŞI:

Test comparativ Hyundai Elantra vs Renault Megane Sedan

La vămile cu Bulgaria s-a introdus controlul maşinii

Loturile 3 şi 4 ale Autostrăzii Lugoj-Deva vor fi deschise circulaţiei în 2 săptămâni

 

Adaugati comentariu