De ce nu se introduce ACUM o nouă taxă auto

Potrivit ministrului Finaţelor, Forin Cîţu, politica fiscală folosită ca instrument pentru reducerea poluării are rezultate mixte de-a lungul timpului, ceea ce înseamnă că, acum, o nouă taxă auto s-ar putea să nu rezolve problema la nivel naţional.



taxă auto

În opinia sa, pentru reducerea poluării este nevoie de o strategie la nivel naţional, nu doar pentru automobile.

„Noi ne uităm la o strategie pentru întreaga economie şi aici includem toate sectoarele de energie care poluează, inclusiv traficul rutier. Nu cred că o taxă de poluare doar pentru automobile ar rezolva problema la nivel naţional. Ceea ce încercăm să facem este retehnologizarea. Este o politică mult mai bună şi sustenabilă pe termen lung decât o taxă”, a afirmat Florin Cîțu.

Acesta a subliniat că „deocamdată, nu se discută de o taxă de poluare, dar vom vedea în viitor”.

Ministrul Finanţelor a amintit, totodată, că prin programul „Rabla” 2020 se urmăreşte eliminarea din trafic a 60.000 de autovehicule uzate.

Taxa auto a fost eliminată de la 1 februarie 2017, iar toţi cei care plătiseră o sumă la înmatricularea autovehiculelor urmau să-şi primească banii înapoi de la stat. Ulterior acestei măsuri, fostul ministru al Mediului, Graţiela Gavrilescu, declara că timbrul de mediu va avea un înlocuitor, dar „în niciun caz nu va fi vorba despre o nouă taxă”. La jumătatea lunii decembrie 2018, Gavrilescu anunţa că nu a fost găsită nicio variantă a noii contribuţii care urma să înlocuiască taxa auto până la ora actuală, iar până la găsirea unei formule finale va mai dura.

Începând din 2017 până în prezent, ANAF a restituit taxe auto în valoare totală de 6,16 miliarde de lei, pentru 1,91 de milioane de cereri depuse şi aprobate.

 

CITEŞTE ŞI:

Construcţia Variantei de Ocolire Iaşi ar putea fi reluată

ANAF: Sistemul informatic din vămi nu va funcţiona 3 zile

FGA va administra temporar societatea Euroins

 

Adaugati comentariu