Advertisement

Dacia Jogger
Home Piaţa auto Industrie auto Dacia Jogger, primul hibrid și cea mai lungă mașină din gama producătorului

Dacia Jogger, primul hibrid și cea mai lungă mașină din gama producătorului

AutoExpert a fost la Paris pentru a vedea noul model Dacia Jogger înaintea premierei mondiale. Iată toate detaliile celui mai mare model al mărcii românești.

Știm de mai bine de un an că Dacia va include în gama sa un nou model. Unul cu totul diferit de ceea ce a oferit marca până acum. S-a spus despre viitorul vehicul cu șapte locuri – care, de la finalul lui august are și un nume mai mult sau mai puțin inspirat, Dacia Jogger – că va fi un break. Sau un monovolum. Poate un SUV. Ei bine, după ce am descoperit cu propriii ochi noul model putem spune că va fi toate acestea la un loc. Sau, ca să respectăm noile tendințe din industrie, un crossover.

Dacia Jogger este un break pentru că, derivat din Sandero, are partea frontală a acestuia și o lungime impresionantă de 4,547 m. Este un monovolum pentru că în în habitaclul dintr-o singură celulă încap până la șapte persoane cu bagajele aferente. Și este un SUV pentru că are o gardă la sol de nu mai puțin de 200 mm. Mai mult chiar, ediția specială Extreme văzută de noi la Paris, poartă pe caroserie elemente asemănătoare celor prezente deja pe modele Stepway ale producătorului autohton deținut de grupul Renault.

Dacia Jogger, cel mai lung model al mărcii

Revenind la dimensiuni, trebuie spus, pentru că imaginile pot înșela ochii, că modelul Dacia Jogger este mai lung cu 74 mm decât prima generație Logan MCV și cu 49 mm decât Lodgy. De asemenea, ampatamentul noului vehicul – 2.897 mm – îl depășește cu 87 mm pe cel al monovolumului Lodgy și este mai mic cu doar 8 mm față de cel al break-ului Logan MCV (prima generație).

Cum ambele modele cu care am făcut comparația ofereau spațiu pentru până la șapte pasageri vă puteți închipui acum pe unde se află noul Jogger în privința dimensiunilor exterioare. Doar că, la cele de mai sus trebuie să adăugați un volum al portbagajului de 213 litri cu toate scaunele aflate în poziție normală. Pentru comparație, monovolumul Lodgy avea un portbagaj de 207 litri, iar în cazul Logan MCV (prima variantă) spațiul pentru bagaje era inexistent. În cazul găzduirii a doar două persoane pe scaunele din față (cu bancheta din mijloc rabatată și scaunele de pe rândul 3 scoase) , Jogger poate transporta până la 1.819 litri. În aceeași configurație în mașină au loc obiecte cu o lungime maximă de 1.150 mm.

Și, pentru a încheia capitolul dimensiuni, trebuie spus că mașina poate transporta fără probleme șapte persoane așa cum a promis producătorul. Înălțimea habitaclului și distanțele dintre scaune permit o călătorie confortabilă – în limitele Dacia – chiar dacă toți pasagerii sunt adulți. Inclusiv pe al treilea rând de scaune! Singurul punct în care ar mai fi fost nevoie de ceva spațiu este cel oferit de bancheta din mijloc, pe lățime. Acolo, trei pasageri adulți ar putea avea o problemă să călătorească mult timp „umăr la umăr”.

Este important de menționat că, în interior, Dacia Jogger oferă și spații de depozitare care cumulează 24 de litri.

Detaliile complete, inclusiv cele legate de propulsie și preț estimat, pe AutoExpert.

Comentați?

Lasă un răspuns

Adresa ta de email nu va fi publicată. Câmpurile obligatorii sunt marcate cu *

Articole similare

ACAROM
Industrie auto

ACAROM: Producția auto din România a crescut cu 8,7% în primul semestru, la 292.378 de unități

În primele șase luni din 2024, producția de automobile în România a...

Twingo E-Tech Electric
Industrie auto

Renault va produce în Slovenia, modelul Twingo E-Tech Electric, cu un preț sub 20.000 de euro

Renault şi Guvernul sloven au încheiat un memorandum de înţelegere pentru producţia...

AutoturismeFlotă verdeIndustrie auto

Sunt SUV-urile electrice o investiție bună?

Nu mai este o noutate faptul că piața autoturismelor electrice este în...

ContiTech
Industrie auto

Continental are la Timișoara unul dintre cele mai mari laboratoare de testare ContiTech din Europa

Compania de tehnologie Continental a inaugurat, în cadrul ContiTech Timișoara, noua locație...