Advertisement

litiului
Home Piaţa auto Flotă verde Cumpărătorii de mașini electrice sunt în primul rând motivați de economiile la combustibil. Studiu Deloitte

Cumpărătorii de mașini electrice sunt în primul rând motivați de economiile la combustibil. Studiu Deloitte

Potenţialii cumpărători de maşini electrice sunt motivaţi în primul rând de economiile la combustibil, mai mult decât de preocupări ecologice, potrivit unui studiu realizat de compania de consultanță Deloitte, relatează Le Monde.

În toată lumea, conducătorii auto plasează în fruntea criteriilor lor de alegere a unei maşini electrice costul de utilizare mai mic în comparaţie cu vehiculele pe benzină.

Doar în China, cea mai mare piaţă pentru mașini electrice din lume, şoferii aleg mai întâi aceste noi motorizări pentru experienţa de condus. Din punctul lor de vedere, următoarele criterii la alegerea unui vehicul ecologic sunt preocuparea de a limita încălzirea globală, subvenţiile pentru achiziţii şi perspectiva de face economii în ceea ce priveşte întreţinerea mașinii.

Interesul pentru vehiculele electrice a crescut uşor în 2022, dar marea majoritate a conducătorilor auto încă iau în considerare o mașină pe benzină, diesel sau hibridă pentru următorul lor vehicul, nou sau second hand. Spre deosebire, în China, mașinile electricele reprezintă deja 27% din intenţiile de cumpărare.

Majoritatea potenţialilor cumpărători de vehicule electrice sunt preocupaţi în principal de timpul de încărcare, autonomia vehiculelor şi preţul acestora, care rămâne crescut.

În timp ce preţurile maşinilor continuă să crească, aproape o treime dintre francezi nu intenţionează sa investească mai mult de 15.000 de euro în următorul lor vehicul. O altă treime intenţionează să-l cumpere la un preţ între 15 şi 30.000 de euro.

„Ceea ce contează, în plus, este durabilitatea, fiabilitatea, calitatea”, subliniază expertul Deloitte, Guillaume Crunelle. “Începi sa-ţi faci ideea că vei cumpăra un vehicul scump şi te aştepţi să dureze mai mult”.

Dintre francezii chestionaţi în acest studiu, 74% dintre cei care conduc o maşină la mâna a doua intenţionează să cumpere una, mai întâi din motive financiare şi 20% dintre proprietarii de maşini noi se gândesc şi ei la o oportunitate pentru următoarea.

Cumpărătorii de maşini noi par să se fi resemnat în faţa dificultăţilor logistice ale industriei auto: 65% dintre francezi spun că sunt gata să aştepte între două săptămâni şi trei luni înainte de a-şi primi noul vehicul, chiar dacă doar 11% declară că sunt gata să aştepte mai mult.

La nivel global, aproape jumătate dintre consumatorii din Statele Unite, China şi Asia de Sud-Est consideră această întârziere acceptabilă.

Acest sondaj a fost realizat online între septembrie şi octombrie 2022, pe un eşantion de peste 26.000 de persoane din 24 de ţări.

 

 

CITEȘTE ȘI:

”Rabla Local” debutează în luna martie. Ar putea fi casate 100.000 mașini mai vechi de 15 ani

Proiectul liniei de metrou Gara de Nord – Gara Progresul a fost lansat în dezbatere publică

 

 

 

Comentați?

Lasă un răspuns

Adresa ta de email nu va fi publicată. Câmpurile obligatorii sunt marcate cu *

Articole similare

Luca de Meo
Flotă verde

Luca de Meo, Renault: „Este urgent să fie oprite reglementările CAFE în 2025”

Cu ocazia Salonului Auto de la Paris, șeful Grupului Renault și președintele...

Flotă verdeVehicule comerciale uşoare

Primele prototipuri VAN.EA sunt gata de drum

Mercedes-Benz Vans implementează următoarea etapă a strategiei sale de electrificare cu VAN.EA.

Flotă verdePiaţa auto

Renault deschide comenzile pentru Rafale E-Tech 4×4 de 300 CP

După Rafale E-Tech full hybrid 200 CP, Renault deschide comenzile pentru Rafale...

adevinta
Analize de piațăFlotă verde

Tranziția la mașini electrice și loialitatea clienților. Studiu Adevinta

Un studiu realizat de Adevinta (mobile.de) arată că, odată cu apariția unor...