Cum a răspuns Business Lease provocărilor de pe piața de leasing operațional și administrare de flote

2021 a fost un an bun pentru companiile de leasing operațional. În ansamblu, organizațiile au implementat rapid schimbările impuse de noile condiții de lucru, iar tendințele care în urmă cu ceva timp păreau destinate unui viitor îndepărtat au devenit noua normalitate.
business-lease

Lucrul de acasă, vizitele online, naveta, reducerea documentelor printate și semnăturile digitale sunt doar câteva exemple ale modificărilor determinate de pandemia de Covid-19. Dar care sunt efectele acestor schimbări asupra business-urilor? Am discutat cu reprezentanții departamentelor cheie ale companiei Business Lease România pentru a vedea cum au evoluat leasingului operațional și managementul de flote auto în această perioadă.

Flota administrată de Business Lease, în creștere

Potrivit directorului comercial, Oana Iancu, în 2021, companiile din România s-au concentrat pe activitatea de bază și au externalizat activitățile consumatoare de timp și resurse, printre care s-a numărat și managementul de flote.

Business Lease”Ce am făcut a fost să ne reconsiderăm strategia și să adaptăm soluțiile Business Lease la nevoile reale ale clienților noștri, care și-au redirecționat resursele către activitatea de bază, pentru a răspunde mai bine schimbărilor de strategie și pentru a-și continua dezvoltarea. În plus, o echipă stabilă, informată și entuziastă, cu un obiectiv comun a fost cheia succesului nostru în 2021”, a explicat Oana Iancu, Director Comercial Business Lease România.

Aceasta a precizat că strategia aplicată de Business Lease a fost considerarea anului 2021 drept unul normal din perspectiva bugetului, ”deoarece la momentul stabilirii acestuia nimeni nu știa cum vor evolua lucrurile”. Rezultatele obținute au depășit estimările. ”În ciuda provocărilor cauzate de criza semiconductorilor, am înregistrat o creștere cu 16% a parcului de leasing operațional și o suplimentare cu 30% a flotei de rent”, a subliniat Oana Iancu.

Politici auto noi pentru angajați

”Companiile au început să vadă mobilitatea personală ca pe un beneficiu major de loializare a angajaților. Și-au mărit flota pentru a satisface nevoile angajaților cheie și înțeleg din ce în ce mai mult avantajele serviciilor de leasing operațional în comparație achiziția cash și administrarea in- house a flotei auto”, a adăugat Călin Avram, Head of Finance Business Lease România.

Mobilitatea este, de asemenea, esențială pentru politica de resurse umane.

Business Lease”Oamenii nu își mai doresc să meargă cu mijloacele de transport în comun și au nevoie de propriamașină pentru a se deplasa. De aceea a trebuit să venim cu diverse produse care să-i ajute. Amobservat o creștere a proiectelor de închiriere pe termen scurt și o ajustare a politicilor de flotă pentru angajați (rent sau weekend pool car)”, a afirmat Mihaela Dragomir, HR Specialist.

Cererea de mașini second-hand a crescut

Închiderea fabricilor în primăvara anului 2020 din cauza pandemiei de coronavirus și, ulterior, din cauza crizei globale de cipuri pentru semiconductori a făcut ca numărul de vehicule noi disponibile pe piață să atingă un nivel negativ record. Din cauza lipsei de mașini noi și a întârzierilor de livrare, consumatorii au început să acorde mai multă atenție mașinilor second-hand care sunt mai accesibile decât cele noi.

”De o atenție deosebită s-au bucurat anul trecut mașinile care se întorc din leasing operațional pentru că acestea au avantajul că vin dintr-o sursă de încredere, au avut un singur proprietar, iar kilometrajulși istoricul de service pot fi verificate. În 2021, am vândut cu 30% mai multe mașini față de 2020 și ne-am îmbunătățit vânzările cu amănuntul cu aproape 20% față de anul precedent”, a menționat Georgiana Lefter, Supply Chain Manager.

Cerere mare pentru servicii de închiriere

În 2021, noi oportunități pentru Business Lease au venit în special din serviciile conexe leasingulului operațional, respectiv short-term lease și rent.

”Tot mai multe companii, care au preferat în trecut să-și autofinanțeze flota, au fost deschise să discute și să ia în considerare avantajele leasingului operațional. Am avut rezultate pozitive pe proiecte începute acum 2-3 ani cu companii care dețineau suficient capital pentru a se autofinanța, însă noile condiții economice a determinat schimbarea strategiei și concentrarea fondurilor proprii pe dezvoltarea, reorganizarea activității principale”, a remarcat directorul comercial Oana Iancu.

Drept urmare, „am crescut flota de închiriere cu 30% față de anul trecut, în timp ce gradul de ocupare a crescut la o medie de 96%”, a adăugat Georgiana Lefter, Supply Chain Manager.

Provocări din perspectiva serviciilor de întreținere și reparații

Leasingul operațional și externalizarea managementului flotei permit companiilor să urmărească și să estimeze mai bine bugetul de gestionare a mașinilor.

Leasing operaţionalAstfel, din perspectiva serviciilor de întreținere și reparații „2021 a fost un an cu multe provocări mai ales din cauza creșterii inflației, precum și a turbulențelor de pe piața asigurărilor, respectiv situația City Insurance. O provocare majoră a fost și creșterea timpului de reparații cauzată de lipsa pieselor de schimb. Pentru companiile care își gestionează parcurile auto cu resurse interne aceste presiuni s-au resimțit mai intens și 2021 a oferit șansa profesioniștilor din piața de leasing operațional sădemonstreze unui număr și mai mare de proprietari de business-uri faptul că leasingul operațional și exernalizarea administrării de flote sunt soluții care le pot oferi trasabilitate și o estimare corectă a bugetului asociat flotei auto – în special în zona de autovehicule comerciale”, a explicat Mircea Ungureanu, Manager Customer Services & Products.

Mai mult accent pe consultanța Business Lease

Lipsa semiconductorilor a dus la scăderea semnifictaivă a stocurilor de vehicule, dar și la prețuri și profituri record, pe fondul cererii clienților și a lipsei de mașini disponibile în piață.

Business LeaseDin perspectiva departamentului de Achiziții, principala provocare a fost să activăm cât mai multe mașini și să gestionăm împreună cu dealerii noștri livrarea la timp sau cu întârzieri cât mai mici. Dacă în ultimii 3 ani timpul mediu de livrare a fost de 2 luni jumăte, în prezent avem o medie de 5 luni, sau chiar 8-9 luni la unele mărci și modele. Așadar, provocarea a fost de a ajusta comenzile (ținând cont de eventualele constrângeri de producție), de a optimiza timpul de livrare sau de a consilia clienții în alegerea altor mărci sau modele care să le asigure un timp de livrare mai mic. O altă problemă care, din păcate, a trebuit să fie absorbită de clienți, a fost creșterea prețurilor și, în unele cazuri, incapacitatea dealerilor de a menține același preț, chiar dacă a fost plasată comanda fermă, lucru fără precedent până acum.În ciuda întârzierilor în livrări, am reușit cu succes să activăm numărul bugetat de mașini și chiar să le depășim”, a arătat Georgiana Lefter, Supply Chain Manager.

Pe de altă parte, lucrul de acasă și videcall-urile au continuat să fie principala provocare pentru echipa de vânzări, mai ales pentru zona de new business.

”Ne-am concentrat să ne ajutăm clienții să își bugeteze mai bine reînnoirea flotei și să le oferim resurse utile pentru a reacționa mai bine la schimbările de pe piață și ne-am bucurat să vedem că eforturile noastre au fost recunoscute. Am reușit să obținem un rezultat CSS (Chestionarul de Satisfacție Clienți) peste așteptări și o creștere semnificativă a ratei de răspuns”, a adăugat Oana Iancu, Director Comercial Business Lease România.

În HR, accentul a fost pus pe comunicarea internă și digitalizare

Comunicarea și menținerea unui nivel ridicat de implicare în perioada în care s-a lucrat de la distanță, hibrid sau în ture au fost o provocare în această perioadă. A trebuit să reinventăm HR-ul și să îl aducem în linie cu noile tehnologii și să lucrăm pentru a ne menține echipa unită. Prin urmare, am avut constant evenimente de activare internă menite să ne aducă laolaltă și să comunice eficient cele mai importante proiecte, am investit într-un software de HR mai bun care să le poată oferi colegilor informații utile, fără întârzieri și în sesiuni de training online. Abilitățile managerilor noștri au fost provocate în această perioadă, iar colegii noștri au avut un rol important în ridicarea moralului echipelor și menținerea lor conectați la business. Avem, de asemenea, multe proiecte la nivelul Business Lease Group care ne mențin conectați cu celelalte echipe din familia Business Lease și armonizează mesajele în toate țările”, a mai spus Mihaela Dragomir, Specialist resurse umane.

Sustenabilitatea a fost cuvântul cheie în 2021

Potrivit lui Philip Aarsman, Managing Director Business Lease România, după un 2020 foarte dificil, anul trecut a fost o resetare pentru industria auto.

Business Lease”Cu siguranță sustenabilitatea se bucură de tot mai multă atenție, iar oamenii sunt din ce în ce mai minteresați să găsească soluții pentru un viitor mai bun și mai verde. În ansamblu, producătorii de automobile și furnizorii știu că trebuie să-și schimbe atenția și să producă mașini mai curate și mai accesibile, dar trebuie, de asemenea, să reevalueze sustenabilitatea nu doar pentru produselor lor, ci pentru întregul lanț de colaboratori care include producători, dealeri, furnizori și aftermarket retailers. Noi toți trebuie să lucrăm în aceeași direcție pentru un viitor ecologic și sustenabil”, a conchis Philip Aarsman.

 

 

CITEȘTE ȘI:

AFM: Programele Rabla Clasic și Rabla Plus vor fi lansate cel târziu pe 8 februarie

Capitala și jud. Ilfov se pregătesc pentru primele bilete integrate urban – feroviar

 

 

Adaugati comentariu