În trimestrul IV din 2021, comparativ cu perioada similară al anului precedent, înmatriculările noi de vehicule rutiere pentru transportul pasagerilor au înregistrat scăderi la toate categoriile, a anunțat vineri Institutul Național de Statiscă (INS).
Astfel, înmatriculările la categoria autobuze și microbuze au scăzut cu 20,7%, iar la categoria autoturisme, cu 16,2%.
În ceea ce privește înmatriculările noi de vehicule rutiere noi pentru transportul pasagerilor, în trimestrul IV din 2021, comparativ cu perioada similară al anului precedent, au fost înregistrate scăderi la toate categoriile: la categoria mopede ṣi motociclete cu 42,8%, la categoria autobuze ṣi microbuze cu 29,7%, iar la categoria autoturisme cu 21,0%.
Referitor la înmatriculările noi de vehicule rutiere pentru transportul mărfurilor, datele INS arată au fost înregistrate scăderi la toate categoriile astfel: la categoria autocamioane (inclusiv vehicule rutiere pentru scopuri speciale) cu 20,1%, la categoria remorci ṣi semiremorci cu 15,3% ṣi la categoria autotractoare cu 5,3%.
Înmatriculările noi de vehicule rutiere noi pentru transportul mărfurilor au înregistrat creṣtere la categoria autotractoare cu 52,1% ṣi scăderi la categoria remorci semiremorci cu 7,1% ṣi la categoria autocamioane (inclusiv vehicule rutiere pentru scopuri speciale) cu 0,8%.
Faţă de trimestrul III 2021, în trimestrul IV 2021, înmatriculările noi de vehicule rutiere au înregistrat scădere cu 16,2% la vehiculele pentru transportul pasagerilor, iar înmatriculările noi de vehicule rutiere pentru transportul mărfurilor, scădere cu 13,7%.
Vehicule înmatriculate în circulaṭie, la sfârṣitul trimestrului IV 2021
Vehiculele rutiere clasificate în conformitate cu Normele europene de poluare, înmatriculate în circulație, cuprindeau, la sfârșitul trimestrului IV 2021, în proporție de 57,6%, vehicule cu normele de poluare Euro 4, Euro 5 sau Euro 6 și în proporție de 11,9%, vehicule cu norma de poluare Non- Euro.
Pentru categoria autoturisme, cea mai însemnată pondere a fost deținută de vehicule conforme cu norma europeană Euro 4, respectiv 35,2%; pentru categoria autobuze ṣi microbuze cele mai multe vehicule, respectiv 25,5% au fost clasificate în norma Euro 3, iar pentru categoria mopede ṣi motociclete, cele mai multe vehicule, respectiv 29,6% au fost clasificate Non-Euro.
Vehiculele conforme cu norma europeană Euro 3 au predominat pentru categoria autocamioane în proporṭie de 30,1%, cele conforme cu norma Euro 6 au fost preponderente pentru categoria autotractoare în proporṭie de 34,1%, în timp ce pentru categoria vehicule rutiere pentru scopuri speciale cele mai multe vehicule, respectiv 26,0% au fost clasificate în norma Non-Euro.
CITEȘTE ȘI:
AFM: Programele Rabla Clasic și Rabla Plus vor fi lansate cel târziu pe 8 februarie
Comentați?