Cum a ajuns Arval România liderul pieței de leasing operațional full service

Interviu cu Roxana Lupescu, director general Arval România
Arval România

Cum a evoluat, în ultima perioadă, flota administrată în leasing operațional full service de către Arval România?

Flota Arval România a avut o evoluție stabilă încă de la înființarea companiei în România. Acest lucru se datorează mai multor factori, însă la bază rămâne aceeași idee care ne definește: dorința de a livra cele mai bune servicii, adaptate nevoilor clienților, la timpul și în locul în care aceștia le pot folosi pentru a-și asigura un impact maxim în propriul business. Pentru a atinge aceste obiective, am beneficiat de suportul grupului atât pe partea tehnologică dar, mai ales, pe replicarea elementelor definitorii în orice proces de selecție, care a dus la formarea unei echipe în baza unor principii solide de muncă, atât către exterior, cu focus pe clienți, dar în special pentru apartenența la brandul Arval.

Desigur, orice poveste de succes construită în jurul unor procese solide ar fi atins rezultatele dorite mai greu dacă nu ar fi avut în spate o rețea imensă de soluții tehnice, digitalizate integral și care își îndeplinesc cu succes unicul rol de a plasa informația la îndemâna clientului când acesta are nevoie de ea.

Odată cu stabilirea și aplicarea viziunii noastre, așa cum spuneam, rezultatele au început să apară. Am ajuns astfel să generăm o creștere reprezentativă de la an la an, culminând cu poziția noastră ca lider pe piața de leasing operațional full service, poziție confirmată în cadrul ultimei adunări ASLO – Asociația Societăților de Leasing Operațional, cu o flota totală de 12.581 vehicule la finalul anului 2021.

Cum răspunde piața românească la produsul Leasing Operational Full Outsorcing?

Nivelul de subscriere pentru pachetul complet de servicii este în Arval România foarte mare, mult mai mare decât în piețe mature precum Franța sau Germania. Acest lucru a fost posibil datorită competitivității fiecărei componente a serviciului nostru de Leasing Operațional Full Service și a modalității extrem de eficiente de livrare operațională a acestor servicii la pachet.

Trendul ireversibil al consolidării la nivel global al managementului flotelor marilor corporații a adus în prim plan și conceptul mult mai evoluat de Leasing Operational Full Outsourcing, în care dincolo de pachetul complet de servicii, Arval se implică activ inclusiv în gestiunea proceselor “interne” care, în trecut, reveneau diverselor funcțiuni din cadrul companiei client. Ne referim aici la funcțiuni cum ar fi cea de resurse umane prin gestionarea politicilor privind mașinile de companie, funcțiunea financiară prin monitorizarea aspectelor fiscale privind utilizarea de către angajați a vehiculelor în scop personal sau funcțiunea de manager de flotă, prin gestiunea dialogului operațional cu utilizatorii vehiculelor. Toate procesele interne pot face obiectul unei externalizări, acest lucru fiind potențat de noile tehnologii și de digitalizarea interacțiunilor cu toți stakeholderii: clienți, rețea, șoferi, vehicule, etc.

Evident că un astfel de produs necesită un anumit nivel de încredere și maturitate la nivelul relației Arval – client, care recomandă acest model mai degrabă companiilor globale sau regionale cu care colaborăm. Dar beneficiile unui astfel de produs sunt relevante oricărui client. Tocmai de aceea vom continua procesul de informare atât de necesar procesului de conștientizare al beneficiilor. În esență, leasingul operațional permite unui partener extern – în cazul de față Arval – să preia activitatea zilnică și procesele existente, sprijinind astfel eficiența business-ului. Mai mult, prin platformele de vizualizare și raportare asupra flotei, managerul poate avea oricând o imagine de ansamblu a acesteia asupra oricăror indicatori relevanți procesului de luare a deciziilor, cum ar fi eficiența în operarea flotei, siguranța în trafic sau impactul asupra mediului.

Sunt companiile româneşti din ce în ce mai familiare cu produsul de leasing operaţional?

Spre bucuria noastră, am observat o schimbare pozitivă la nivel perceptual, dar și un apetit din ce în ce mai mare al clienților față de acest tip de serviciu. Acest trend a început să se dezvolte încă din 2018, când din ce în ce mai multe companii observau că nevoia de mobilitate, paralelă între achiziție directă și leasing operațional, dar în special economiile pe care un astfel de serviciu le poate aduce au început să își facă simțită prezența pe piața locală. Aceste insight-uri au fost anticipate la nivel global și acest lucru ne-a permis să fim pregătiți și să putem pune la dispoziția clienților o gamă variată de produse și servicii care să poată veni în ajutor lor în momentul în care aceștia au identificat nevoia de business. De aceea Arval a investit masiv în ultimii ani atât în infrastructura digitală, dar mai ales pe partea de consultanță SMaRT. Acest mix ne-a permis să anticipăm, în marea parte a cazurilor, o nevoie înainte ca aceasta să apară și, ulterior, să propunem o soluție directă alături de avantajele obținute.

Care sunt cele mai importante produse şi servicii oferite de Arval în 2022?

Și anul acesta vom continua să implementăm elementele strategice definitorii ale “Arval Beyond”. Strategia definită la nivel global pune un accent sporit pe segmentul mobilității alternative. Fie că discutăm despre un nou mod de a oferta clienții în funcție de nevoile lor de mobilitate sau de apetitul sporit față de electrificare, Arval a pregătit pentru fiecare segment un produs dedicat.

Un astfel de produs este Mid Term Rental, o soluție de leasing operațional pe o perioadă cuprinsă între 1 lună și 24 luni. Ne adresăm astfel unor clienți cu nevoi bine delimitate în timp, oferindu-le o soluție care asigură flexibilitate totală.

Lista continuă către zona interconectivității și aici discutăm despre cea mai importantă schimbare a anului 2022 și anume evoluția produsului Arval Active Link, soluția proprie telematică în Arval Connect, o versiune mult îmbunătățită din punct de vedere al design-ului și al modului în care informațiile sunt transmise clienților. Încă din etapa de dezvoltare, produsul a fost gândit pentru a se diferenția substanțial de “faimosul” GPS și a se poziționa ca o soluție modernă de conectivitate în era Internet of Things. Urmând această ruta de dezvoltare, astăzi produsul adună în același loc atât segmentul de servicii dedicat managementului direct al flotei (soluție telematică, vedere de ansamblu asupra flotei, consum, combustibil, geolocalizare live etc), dar și elementul safety. Prin comunicarea permanentă a comportamentului șoferului, Arval Connect pune bazele și oferă toate elementele necesare unui condus preventiv – fiecare șofer are alocat un scor în funcție de stilul de condus și în funcție de aceste raportări, responsabilul de flotă poate comunica direct cu șoferii, se pot efectua cursuri de condus defensiv etc. Mai mult, datorită sistemului complex de alerte, atât șoferii, cât și fleet managerii pot fi informați în timp real asupra oricăror probleme apărute, de la o alertă referitoare la revizie și până la cele apărute în cazul unui incident în trafic.

Gama de produse nu ar fi completă fără sistemul de raportare My Arval, o platformă digitalizată integral care plasează toate informațiile despre flotă și managementul acesteia la câteva click-uri distanță de client.

 

 

(Articol publicat în revista Flote Auto, aprilie 2022)

 

 

CITEȘTE ȘI:

Subvenţie de 50 bani pe litrul de combustibil pentru transportatori şi distribuitori

Senatul a aprobat proiectul care majorează amenzile pentru neplata rovinietei

 

 

 

Adaugati comentariu