Contractul pentru proiectul Autostrăzii Ploieşti – Braşov va fi semnat în aceasta săptămână

Ploieşti - Buzău

Ministrul Transporturilor, Cătălin Drulă, a anunțat că în această săptămână va fi semnat contractul pentru revizuirea Studiului de Fezabilitate și întocmirea Proiectului Tehnic pentru Autostrada în această săptămână va fi semnat contractul pentru revizuirea Studiului de Fezabilitate și întocmirea Proiectului Tehnic pentru Autostrada Ploieşti – Braşov. Acesta a adăugat că a discutat cu firma care va realiza documentația să livreze mai repede soluţiile pentru acele tronsoane de pe Valea Prahovei unde se formează aglomeraţii, pentru a se lansa licitațiile de execuție.

Cheltuielile necesare pentru revizuirea Studiului de Fezabilitate și elaborarea Proiectului Tehnic pentru tronsonul de autostrada Ploiești – Brașov se ridică la 57.527.000 lei cu TVA, urmând a fi finanțate din fonduri europene nerambursabile, în cadrul Programului Operaţional Infrastructura Mare 2014-2020.

Studiul de Fezabilitate ar urma să fie realizat în 24 de luni.

În ceea ce priveşte realizarea unor drumuri ocolitoare, prin localităţi, la Comarnic sau Buşteni, Cătălin Drulă a explicat că astfel de soluţii au mai fost avansate, „la disperare”, însă era vorba despre drumuri care prevedeau inclusiv curbe la 90 de grade, el catalogând aceste drumuri drept nişte „soluţii foarte chinuite”, a căror realizare ar fi durat, oricum câţiva ani.

„Din păcate, într-o zonă dificilă montană, într-o vale îngustă, soluţii magice nu există de pe azi pe mâine, asta este situaţia de fapt! Nu putem interzice celor din Buşteni să trăiască normal, să nu mai aibă localitate – că da, dacă am închide cu un parapet acest drum şi l-am face ca o trecere militară în care nu mai există în stânga şi în dreapta magazine, nu mai există oameni care să se ducă la casele lor, pe o parte şi pe alta a drumului ar fi mai eficient. Pe de altă parte, să ştiţi că problema fundamentală, şi aici e mai greu de înţeles când stăm la acea coadă de două ore la Buşteni şi ne vine să ne luăm câmpii, e aparent acel punct de la Buşteni, pentru că e punctul de maxim. Dacă acolo, printr-o magie, mâine, aş face un tunel pe sub Buşteni, se mută la Poiana Ţapului şi după aia mai încolo pentru că un drum cu o bandă pe sens nu duce mai mult de 1500 de vehicule pe oră”, a explicat ministrul Transporturilor într-o emisiune tv.

Autostrada București – Brașov, conform Studiului de Fezabilitate este împărțită în 5 sectoare:

  • sector 1 Bucuresti – Ploiesti (65 km);
  • sector 2 Ploiesti – Comarnic (45,6 km);
  • sector 3 Comarnic – Predeal (36,2 km);
  • sector 4 Predeal – Cristian (21,8 km) si racordarea autostrazii la reteaua de drumuri existente;
  • sector 5 Cristian – Ghimbav (4,7 km).

Tronsonul Ploiești – Brașov este format din sectoarele 2, 3, 4 și 5.

La începutul lunii decembrie, traficul a fost deschis pe sectorul Predeal – Cristian (6,3 km) și drum de legatură (3,7 km), realizat de asocierea Alpenside – Specialist Consulting. Au fost realizate 2 pasaje pe autostradă, 3 pasaje peste autostradă, 1 pod pe drumul de legătură și 4 sensuri giratorii (intersecție cu DN 73 (început autostradă), intersecție cu DJ 112B (sfârșit autostradă – început drum legătură), intersecție cu DN 73, intersecție cu DN 73 (sfârșit drum de legătură).

 

CITEȘTE ȘI:

Nokian Tyres lansează noile anvelope de iarnă Hakkapeliitta 10

Franța condiționează intrarea de prezentarea testului PCR negativ

Cehia a interzis călătoriile în scop turistic până în data de 14 februarie

 

 

 

Adaugati comentariu