Contract semnat pentru construcția secțiunii Cornetu-Tigveni, parte din Autostrada Sibiu – Pitești

Contractul pentru proiectarea și execuția secțiunii 3 (Cornetu-Tigveni) din Autostrada Sibiu-Pitești a fost semnat luni cu Asocierea Webuild – Trancrad.
Tigveni

”Din acest moment, întreaga autostradă este contractată, iar un important sector al coridorului 4 Pan European, în lungime totală de 122 de km, are un termen de finalizare predictibil. Este contractul cu cea mai mare valoare lansat în ultimii 30 de ani în România: 5,32 de miliarde de lei, fără TVA”, a anunțat ministrul Trasporturilor, Sorin Grindeanu.

Secțiunea 3 a Autostrăzii Sibiu-Pitești (Cornetu – Tigveni), cu o lungime de 37,40 km, împreună de secțiunea 2 (Boița-Cornetu) face parte din tronsonul care traversează Carpații și este cea mai complexă secțiune a acestei autostrăzi.

Constructorul are la dispoziție 12 luni pentru proiectare (perioada ofertată) și 45 de luni pentru construcție.

Pe această secțiune, circulația ar urma să fie deschisă în anul 2027.

Antreprenorul trebuie să construiască 95 de poduri și pasaje; un tunel cu două galerii independente, în lungime de 1,7 km/galerie; două noduri rutiere (unul la Cornetu și altul la Văleni); un en ecoduct în zona localității Călinești.

Autostrada Sibiu – Piteşti va avea o lungime de peste 122 de km, este împărțită în 5 loturi dintre care 4 au deja contracte semnate:

  • Secțiunea 1: Sibiu – Boița (14,15 km), se află în execuție și are ca termen contractual de finalizare anul 2023.
  • Secțiunea 2: Boița – Cornetu (31,33 km), se află în faza de proiectare. Termenul contractual pentru finalizarea acestei secțiuni (parte a Tronsonului care traversează munții) este 2027.
  • Secțiunea 4: Tigveni – Curtea de Argeș (9,86 km) se află în etapa de proiectare și trebuie finalizată în anul 2027, potrivit contractului.
  • Secțiunea 5: Curtea de Argeș – Pitești (30,35 km) este în faza de execuție și trebuie finalizată în anul 2025.

Întregul proiect al Autostrăzii Sibiu-Pitești, cu o valoare totală de 13,56 miliarde de lei (fără TVA), este finanțat din fonduri europene nerambursabile (POIM și POT).

 

 

CITEȘTE ȘI:

Ungaria a eliminat vehiculele de companie din sistemul de plafonare a preţurilor la carburanţi

Studiul de Fezabilitate pentru Drumul Expres care conectează Satu Mare de granița cu Ungaria, avizat de CNAIR

 

 

 

Adaugati comentariu