Advertisement

Mozilla
Home Administrare flote Juridic Constructorii auto încalcă grav confidențialitatea în SUA. Mozilla: ”Mașinile au devenit spioni”

Constructorii auto încalcă grav confidențialitatea în SUA. Mozilla: ”Mașinile au devenit spioni”

Într-un studiu răsunător, Fundația Mozilla a dezvăluit că, în Statele Unite ale Americii, 25 de giganți din industria auto colectează și împărtășesc date personale sensibile ale clienților. Printre companiile auto menționate se numără BMW, Ford, Toyota, Tesla, Kia și Subaru, toate fiind criticate pentru neglijență în protecția datelor.

Fundația Mozilla dezvăluie, în cel mai recent ghid al său, intitulat „Privacy Not Included” (Ghid de cumpărături axat pe confidențialitate), că producătorii de mașini încălcă grav confidențialitatea clienților. Sondajul dezvăluie că 25 mari constructori auto colectează și împărtășesc date personale sensibile, cum ar fi activitatea sexuală, expresiile faciale, statutul de imigrare, etnia, greutatea, starea de sănătate și moștenirea genetică.

Mărci importante precum BMW, Ford, Toyota, Tesla, Kia și Subaru au primit evaluări insuficiente pentru protejarea datelor clienților, o premieră de când Ghidul cumpărătorului a fost lansat în urmă cu șapte ani.

Colectare invazivă de date

Cercetătorii implicați în redactarea Ghidului au dedicat 600 de ore analizării politicilor de confidențialitate, descărcării aplicațiilor și discuțiilor cu producătorii. Ei au descoperit că aceste date sunt colectate prin senzori, microfoane, camere, dar și prin telefoane și dispozitive conectate la vehicule, aplicații auto, site-uri web ale companiilor, dealeri și echipamente de telemetrie pentru vehicule.

În plus, niciunul dintre producători nu a îndeplinit cerințele minime de securitate stabilite de Mozilla. Cercetătorii nu au putut confirma dacă cel puțin una dintre mărci a criptat corect informațiile personale stocate în vehicule, cu excepția Mercedes, care a fost singurul care a răspuns la întrebările Mozilla cu privire la acest aspect.

Invazia vieții private în mașinile moderne

„Mulți își văd vehiculul ca pe un spațiu privat, unde își pot suna medicul, pot avea conversații confidențiale cu copiii lor în drum spre școală, își exprimă emoțiile după o despărțire sau merg în locuri pe care preferă să le păstreze secrete. Această percepție nu mai este relevantă. Noile mașini de astăzi sunt spioni de confidențialitate, care colectează cantități masive de date cu caracter personal”, spune Jen Caltrider, director de program în cadrul Ghidului „Privacy Not Included.

Misha Rykov, cercetător al programului, subliniază: „Mozilla a dezvăluit deja practicile deplorabile de confidențialitate din diverse sectoare, dar industria auto reprezintă o preocupare deosebită. Încălcările de confidențialitate nu afectează doar șoferii, ci și pasagerii, chiar și pietonii din apropiere. Mașinile au devenit observatori tăcuți, capabili să vă asculte, să vă observe și să vă urmărească. Astăzi, a urca într-o mașină este aproape ca și cum ați preda telefonul producătorului auto”.

Alertă la Nissan și alți producători

Cea mai alarmantă situație ar fi la Nissan. Brandul japonez recunoaște în politica sa de confidențialitate că adună o varietate de informații, inclusiv date despre activitatea sexuală, diagnostice medicale și moștenirea genetică a clienților săi, fără a preciza însă cum o face.

Nici alte mărci nu fac excepție. Volkswagen ar colecta date demografice, dar și comportamentul rutier, pentru a rafina direcționarea campaniilor sale de marketing.

Toyota, la rândul său, își detaliază politica de confidențialitate în nu mai puțin de 12 documente separate.

În ceea ce privește Kia, marca coreeană afirmă fără ezitare, conform observațiilor Mozilla, că poate colecta informații despre viața sexuală a clienților săi!

Cercetătorii de la Mozilla au identificat Renault drept marca de mașini cu cele mai puține probleme de confidențialitate.

 

 

 

CITEȘTE ȘI:

Claudiu Cazacu, XTB România: Se anunţă o toamnă volatilă pentru economia europeană

Cum își rezolvă românii problemele generate de creșterea costului vieții. Sondaj CURS

 

 

 

Comentați?

Lasă un răspuns

Adresa ta de email nu va fi publicată. Câmpurile obligatorii sunt marcate cu *

Articole similare

autovehicule
Juridic

Noi norme de valorificare a autovehiculelor intrate în proprietatea privată a statului

Guvernul a modificat condiţiile privind valorificarea bunurilor intrate în proprietatea privată a...

stellantis
Juridic

Stellantis, adus în instanță de investitori. Întâi în SUA, acum în Țările de Jos

Fundația olandeză Fiat Chrysler Investors Recovery Stichting, care reprezintă investitorii din fostul...

Zonele cu Niveluri Scăzute de Emisii
Juridic

Guvernul renunță la proiectul privind Zonele cu Niveluri Scăzute de Emisii

Proiectul de hotărâre de guvern promovat de Ministerul Dezvoltării cu privire la...