Advertisement

ionity
Home Piaţa auto Flotă verde Consorțiul Ionity, înființat de Volkswagen și BMW, își va extinde rețeaua de de stații de încărcare

Consorțiul Ionity, înființat de Volkswagen și BMW, își va extinde rețeaua de de stații de încărcare

Consorțiul Ionity, înființat de Volkswagen, BMW şi alţi constructori auto pentru instalarea de stații de încărcare ultra-rapide, intenționează să-și extindă în mod semnificativ reţeaua din Europa, în ideea de a ţine pasul cu creşterea rapidă a vânzărilor de vehicule electrice, relatează Bloomberg.

Producătorii auto analizează posiblitatea de a acorda finanţare suplimentară pentru consorţiul Ionity GmbH, care din 2017 a început să construiască staţii de încărcare ultra-rapide de-a lungul autostrăzilor din Europa, urmând exemplul reţelei Supercharger pusă la punct de constructorul Tesla Inc. După ce anul trecut vânzările de automobile electrice s-au triplat în Europa, constructorii auto se tem că timpii mari de aşteptare la staţiile de încărcare ar putea să îi descurajeze pe posibilii cumpărători de automobile electrice.

Ionity şi acţionarii săi discută un plan de creştere pentru viitor, inclusiv o extindere rapidă a infrastructuri de încărcare. „Sunt analizate oportunităţi suplimentare de investiţii”, a declarat directorul general Michael Hajesch.

Orice finanţare suplimentare ar permite Ionity să înceapă să ia în vizor şi zonele urbane precum şi drumurile mai puţin frecventate unde în prezent staţiile de încărcare sunt absente. Fiecare dintre acţionarii de la Ionity, care pe lângă VW şi BMW numără Daimler AG, Ford Motor Co. şi Hyundai Motor Group, a invesitt deja aproximativ 200 milioane de euro în acest joint-venture.

În 2020, Europa a devansat China, devenind regiunea lumii unde au fost vândute cele mai multe automobile electrice, graţie subvenţiilor guvernamentale generoase combinate cu ameninţarea unor amenzi consistente pentru emisii poluante. Pe măsură ce automobilele electrice cresc, numai VW intenţionează să îşi dubleze vânzările de automobile electrice în acest an, producătorii fac lobby pe lângă Uniunea Europeană şi guvernele naţionale pentru a sprijini o strategie care vizează un milion de staţii publice de încărcare până în 2024, faţă de 224.500 de staţii câte erau anul trecut.

De la înfiinţarea sa, în 2017, Ionity a construit aproximativ 400 de staţii de încărcare ultra-rapide de-a lungul autostrăzilor din Europa, începând din Portugalia şi până în Finlanda.

În paralel alţi constructori auto au decis să lanseze propriile lor iniţiative în domeniul staţiilor de încărcare. Audi, o marcă de lux din portofoliul VW, a decis să îşi construiască propria sa reţea de staţii de încărcare în zonele urbane, a declarat luna trecută directorul general de la Audi, Markus Duesmann, motivând această decizie prin riscul încetinirii vânzărilor de automobile electrice din cauza lipsei de infrastructură adecvată.

 

CITEȘTE ȘI:

Procedura RAR în situația îndepărtării sigiliului unui tahograf

Tot mai mulți constructori auto vor trece complet la modele electrice până în 2030

Fonduri europene pentru creșterea siguranței rutiere pe autostrăzile A2 și A4

 

 

Comentați?

Lasă un răspuns

Adresa ta de email nu va fi publicată. Câmpurile obligatorii sunt marcate cu *

Articole similare

AutoturismeFlotă verdeIndustrie auto

Sunt SUV-urile electrice o investiție bună?

Nu mai este o noutate faptul că piața autoturismelor electrice este în...

2035
Flotă verdeJuridic

Comisia Europeană menține 2035 ca termen limită pentru interzicerea vânzărilor de mașini termice noi

După realegerea sa în funcția de președinte al Comisiei Europene, Ursula von...

Rabla Plus
Flotă verdeFonduri publice

Începe o nouă etapă de înscrieri în Programul Rabla Plus 2024

Începând de luni, 22 iulie 2024, ora 10:00, Administrația Fondului pentru Mediu...

Primăria Sectorului 3
Flotă verdeFonduri publice

Primăria Sectorului 3 și-a bugetat 3,1 mil. lei pentru achiziționarea a 28 de vehicule electrice

Primăria Sectorului 3 al Capitalei a lansat licitația pentru achiziția unui număr...