Conducerea automatizată în orașe. Continental continuă seria proiectelor de cercetare PRORETA

Continental, companie cu profil tehnologic, continuă seria proiectelor sale de cercetare PRORETA, împreună cu Universitatea Tehnică din Darmstadt, Universitatea din Bremen și Universitatea Tehnică „Gheorghe Asachi” din Iași (România).
Proreta

PRORETA 5 este dedicat uneia dintre cele mai dificile sarcini pentru conducerea automatizată: recunoașterea situațiilor complexe de trafic din orașe și modul în care algoritmii dezvoltați după analiza datelor furnizate de senzori pot deduce deciziile corecte de conducere în aceste situații. Într-o intersecție nereglementată, de exemplu, este o provocare să interpretezi corect toate obiectele legate de direcția de călătorie prevăzută – inclusiv direcția lor de mișcare, intenția și prioritatea – fără intervenția umană. Inteligența artificială (AI) joacă un rol esențial în acest sens. Metodele AI trebuie testate atunci când punerea în aplicare a abordărilor tradiționale devine prea complexă sau își atinge limitele.

Principalul avantaj al AI este că, după o perioadă de antrenare, este capabilă să tragă propriile concluzii corecte pe baza a ceea ce a învățat, chiar și în situații necunoscute. Acest element este reflectat în sloganul „urbAn drIving”.

Împărțirea sarcinilor: mai mult decât suma părților

Proiectul PRORETA 5 (2019-2022), care se întinde pe o perioadă de trei ani și jumătate, examinează algoritmi de natură cognitivă, de predicție a comportamentului și luarea deciziilor, într-un vehicul demonstrativ construit și echipat de Continental.

La sfârșitul proiectului, în septembrie 2022, obiectivul este de a evalua performanța noii automatizări bazate pe AI pentru SAE (Society of Automotive Engineers) Level 4, folosind cea mai largă gamă posibilă de scenarii din interiorul unui oraș. Astfel, odată demonstrată capacitatea AI de adaptare, se pot pune bazele de aplicare în viitor a acestor tehnologii. Algoritmii bazați pe inteligența artificială ar trebui să fie capabili să recunoască și să interpreteze corect toate tipurile de scenarii complexe de trafic, rezultând decizii corecte de conducere. Un subcapitol al acestui proiect are drept scop observarea modului în care un șofer uman simplifică și evaluează complexitatea mediului înconjurător. Algoritmii de învățare, prin proiectul PRORETA 5, vor fi antrenați în conformitate cu principii similare pentru a obține o performanță de conducere comparabilă cu cea a oamenilor.

 

Citiți articolul integral pe www.autoexpertindustry.ro

 

TE-AR MAI PUTEA INTERESA ȘI:

Planul de relansare economică. Demararea construcţiei pe 3.000 km de autostrăzi şi drumuri expres

CORONAVIRUS. UE îşi deschide graniţele pentru turiştii din 14 ţări „sigure”

Rabla 2020. AFM a aprobat 111 noi dosare de finanţare pentru companii

Adaugati comentariu